Connect with us

technologia

Następna aktualizacja Oculus Quest 2 będzie oferować natywne bezprzewodowe przesyłanie strumieniowe z komputera i tryb 120 Hz

Published

on

Oculus ogłasza Bezprzewodowe przesyłanie strumieniowe z komputera, częstotliwość odświeżania 120 Hz i ulepszenia Infinite Office będą dostępne wraz z aktualizacją oprogramowania v28 dla Oculus Quest 2, która według firmy będzie dostępna wkrótce.

Infinite Office to funkcja, którą Oculus zawiera w ramach Oculus Home, która umożliwia użytkownikom pracę w środowisku wirtualnym. Wraz z aktualizacją v28 Infinite Office ma eksperymentalną funkcję, która pozwala użytkownikom dodawać wirtualne biurko, na którym znajduje się ich prawdziwe biurko, aby użytkownicy wiedzieli, gdzie usiąść i umieścić prawdziwe fizyczne obiekty bez opuszczania VR. Quest 2 będzie również w stanie pokazać wirtualną reprezentację klawiatury Logitech K830, chociaż Facebook twierdzi, że wsparcie dla wizualizacji większej liczby modeli klawiatury pojawi się w przyszłości.

Kolejną funkcją, która jest dostarczana wraz z aktualizacją, jest możliwość bezprzewodowego przesyłania strumieniowego gier lub aplikacji z komputera stacjonarnego. Oculus nazywa swoją funkcję bezprzewodowego przesyłania strumieniowego Air Link, nazwaną na cześć kabla łączącego, za pomocą którego można podłączyć zestaw słuchawkowy do komputera. Ta funkcja działa dobrze tylko z kilkoma ustawieniami sieci – instrukcje, jak ją włączyć, są dość jasne, że potrzebujesz dobrego WiFi, aby uzyskać akceptowalne wrażenia, a kabel łączący nadal ma najlepszą jakość wizualną.

Facebook twierdzi, że nie wyklucza możliwości uruchomienia Air Link w oryginalnym Quest w pewnym momencie w przyszłości, ale twierdzi, że „jest nastawiony na ulepszenie Air Link, aby był jak najlepsze doświadczenie dla Quest 2”.

Znamy oryginalny sprzęt Quest obsługujący bezprzewodowe przesyłanie strumieniowe na PC, ponieważ niezależny programista Guy Godin włączył go do swojej aplikacji Virtual Desktop. Aplikacja zapewnia użytkownikom wirtualną przestrzeń do korzystania z komputerów, a także obsługuje strumieniowe przesyłanie gier przez WiFi. Tutaj jednak musimy porozmawiać o kontrowersjach.

Jeśli myślisz, że opis Virtual Desktop brzmi trochę jak Infinite Office na Facebooku, nie jesteś sam – Godin rozmawialiśmy o tym Jak Facebook zasadniczo wbudował swój pomysł w aplikację we własne doświadczenie Oculus, a następnie od pewnego czasu oferuje go za darmo. Fakt ten mógł pomóc w jego sprawie Facebook zablokował aktualizację, która umożliwiła bezprzewodowe korzystanie z Virtual Desktop Na początku tego roku użytkownicy będą musieli przejść przez skomplikowany proces ładowania bocznego, aby uruchomić tę funkcję.

READ  Największa moneta kiedykolwiek wyprodukowana przez Mennicę Królewską w 1100-letniej historii UK News

UploadVR rozmawiał z Godinem przez Facebooka przedstawiającego Air Link i otrzymałem od niego ten komentarz:

„W 2017 roku Facebook skopiował podstawową funkcjonalność Wirtualnego Pulpitu na Rift i zintegrował go z platformą, przez co moja aplikacja była zasadniczo nieaktualna. Nie dziwię się, że robią to ponownie w Quest. W zeszłym roku skopiowali aplikację YUR do monitorowania kondycji i wypuścili Oculus Move. zasadniczo zabijając firmę. Wydali także App Lab, gdy zobaczyli, jak popularna jest SideQuest. Robią to. Jeśli masz dziś popularną aplikację w Quest, spodziewaj się, że Facebook Cię skopiuje i pozostawi w tyle. Jeśli chodzi o losy Virtual Desktop on Quest, musimy zobaczyć, jak konkuruje rozwiązanie Facebooka. Biorąc pod uwagę liczbę problemów, z którymi boryka się dzisiaj Oculus Link, jestem pewien, że Virtual Desktop pozostanie przez jakiś czas wartościowym rozwiązaniem. Pracuję też nad wieloma fajnymi funkcjami, którymi nie mogę się doczekać, aby podzielić się nimi ze społecznością. “

Pomimo ostrzeżeń Facebooka dotyczących kopiowania pomysłów, nadal wydaje się być pewny swojej konkurencyjności. Otwarte jest pytanie, jak dobrze Air Link będzie działał na początku i jak szybko przyjdą ulepszenia.

Aktualizacja zawiera również tryb eksperymentalny dla częstotliwości odświeżania 120 Hz z obecnych 90 Hz i oryginalnych 72 Hz. Jest to niewielkie opóźnienie w porównaniu z urządzeniem Oculus pierwotnie szacowany początek marca. W poście Oculusa wskazano, że wielu nie może tego wypróbować od razu – oprogramowanie Quest 2 nadal działa z częstotliwością 90 Hz, więc nie zobaczysz, jak to wygląda, dopóki programiści nie opublikują kompilacji swoich gier i oprogramowania, które używają wyższej częstotliwości odświeżania można wykonać. Jednak czekanie nie może trwać tak długo: Guy Godin już napisał na Twitterze że będzie miał gotową aktualizację 120 Hz dla Virtual Desktop, gdy tylko wersja 28 będzie dostępna.

READ  Nintendo pozywa hakera Switcha Gary'ego Bowsera • Eurogamer.net

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *