Connect with us

Świat

Media zorientowane na Falun Gong rozpowszechniały fałszywe wiadomości o Demokratach i chińskich komunistach w USA

Published

on

Amerykańskie serwisy informacyjne powiązane z Falun Gong, ruchem religijnym uwikłanym w trwający od dziesięcioleci konflikt z państwem chińskim, z coraz większym powodzeniem rozpowszechniają spiskowe historie na ich temat Demokraci, Oszustwa wyborcze i komuniści o prawie popierającym Trumpa w Ameryce.

Eksperci twierdzą, że w przyszłości po pandemii nadawca wiadomości kablowych NTD, a w szczególności firma multimedialna Epoch Times, może zintensyfikować wysiłki Republikanów w celu skojarzenia Joe Bidena i Demokratów z Komunistyczną Partią Chin (KPCh) i zaostrzyć amerykańską opinię publiczną przeciwko to Chiny.

Według Angelo Carusone, prezesa i dyrektora generalnego stróża mediów Media Matters for America, te placówki, a zwłaszcza Epoch Times, zawsze były krytyczne wobec Chin i były nieco prawicowe, ale generalnie nie uważano ich za problematyczne w rozprzestrzeniających się wyborach w 2016 r. fałszerstw na platformach społecznościowych takich jak Facebook.

Jednak w rozmowie telefonicznej Carusone powiedział, że Epoch Times mocno skupiał się na materiałach, które podsycały narracje spiskowe od 2017 roku i zaczęły być swobodnie rozpowszechniane, aby zapewnić, że ich przesłanie jest widoczne na platformach takich jak YouTube.

„Po tym, jak serwisy społecznościowe zwróciły się przeciwko fałszywym agencjom informacyjnym, pozostała luka” – powiedział Carusone. „To, co The Epoch Times zrobił tak dobrze, to wkroczenie prosto w tę pustkę”. I zabezpieczyliby swoją niszę, przekazując pieniądze dużym platformom technologicznym.

Po tym, jak Epoch Times wydał około 11 milionów dolarów na reklamy na Facebooku w 2019 roku, platforma zakazała im reklamowania, ponieważ naruszyli zasady dotyczące przejrzystości w reklamach politycznych. Ale outlet właśnie przeniósł swoją działalność gdzie indziej: według danych Pathmatics, przeanalizowanych przez Media Matters

Od początku roku Epoch Times wydał około 930 000 USD na cyfrowe reklamy wideo i reklamy graficzne na komputery stacjonarne. Ponad 95% ich wydatków przypadło na YouTube.

Przez rok 2020 i we wczesnych latach życia administracji Bidena, Epoch Times i NTD promowały teorie spiskowe związane z ruchem QAnon, rzekomo kompromitującymi stosunkami międzynarodowymi Huntera Bidena, a nawet sprzedawały towary oparte na na wpół zapomnianych teoriach spiskowych, takich jak „Uranium One Hillary Clinton, jako sekretarz stanu USA, sprzedawał złoża uranu rosyjskim interesom w zamian za darowizny na rzecz Fundacji Clintona.

Podczas gdy amerykańskie prawicowe media, takie jak One America News i Newsmax, odniosły korzyści z dostarczania pozornie bezdennego apetytu prawicy na materiały przedstawiające amerykańską politykę jako plątaninę elitarnych spisków, Carusone mówi, że to błąd, że z oddziałami zorientowanymi na Falung Gong być uważane za takie zwykłe firmy medialne.

Głównym celem The Epoch Times, który obecnie publikuje w 36 krajach pod nadzorem sieci organizacji non-profit, nie jest generowanie zysków, ale budowanie długiej i szeroko zakrojonej „operacji wpływu”. I znowu, celem tej operacji wywierania wpływu jest „podniesienie nastrojów anty-KPCh”.

Korzystając z głębokiej polaryzacji partyzanckiej w Polityka Stanów Zjednoczonychi kontynuując długą tradycję antykomunizmu na amerykańskiej prawicy, Carusone próbował powiązać Bidena i Partię Demokratyczną z radykalnymi ruchami lewicowymi, takimi jak Antifa, a następnie „opublikować wszystko, co kojarzą im się z wpływami KPCh”. jednak źle.

Przewiduje, że Republikanie będą współpracować z tymi dystrybutorami, które również rozpowszechniły znaczącą dezinformację na temat pandemii Covid-19, i zapytać: „Co Joe Biden zrobi w sprawie Chin, które spowodowały koronawirusa?”.

Chociaż nie ma dowodów na bezpośrednią współpracę, wykazali już chęć powtarzania antychińskich wiadomości z takimi jak były pomocnik Trumpa Steve Bannon i chiński miliarder na wygnaniu Guo Wengui, znany również jako Miles Kwok, który finansował działalność Bannona, kontrakty konsultingowe i darowizny.

Steve Bannon i Guo Wengui (aka Miles Kwok) pojawią się na konferencji prasowej w Nowym Jorku w 2018 roku. Zdjęcie: Carlo Allegri / Reuters

W styczniu 2020 roku Bannon i Kwok próbowali rozpowszechnić narrację twierdzącą, że pandemia została spowodowana przez chińską broń biologiczną, zarówno w programie radiowym Bannona, jak i we wspólnej firmie medialnej G News. The Epoch Times poszedł w jego ślady w kwietniu tego roku, przedstawiając film dokumentalny, w którym powtórzono twierdzenia o broni biologicznej, a on wykorzystał dalsze możliwości, aby wysunąć bezpodstawne twierdzenia, że ​​rząd Chin celowo wywołał pandemię.

Według Carusone taka oportunistyczna zmiana istniejących narracji spiskowych jest charakterystyczna dla tych placówek. „Oni nie są kierowcami, nie tworzą nowych teorii spiskowych, wzmacniają to, co już istnieje” – powiedział.

Wydaje się, że wysiłki te są coraz lepiej wyposażone. Chociaż reżimy finansowe wielu organizacji non-profit Epoch Times różnią się, przychody i darowizny pierwotnej Epoch Times Association Inc z siedzibą w Nowym Jorku gwałtownie rosły każdego roku w latach 2016-2019, zgodnie z oświadczeniami IRS 990 zbadanymi przez Guardian pod adresem . Podczas gdy stowarzyszenie wygenerowało 3,9 mln USD przychodu w 2016 r., Wygenerowało 15,4 mln USD przychodów w 2019 r. I 1,86 mln USD z tytułu wynagrodzeń i wydatków.

Żaden z nich nigdy nie potwierdził wyraźnie swoich powiązań z Falun Gong, organizacją religijną wywodzącą się z tzw.QijongRuch, który uczy wielbicieli ćwiczenia oddechu, ruchu i ćwiczeń medytacyjnych. Jednak byli pracownicy podobno twierdzą, że są prowadzeni przez zwolenników ruchu i że założyciel i przywódca Falun Gong Li Hongzhi oraz inni członkowie hierarchii ruchu mieli silny wpływ na antychińskie wiadomości w punktach sprzedaży.

Oprócz anglojęzycznych placówek, chińskojęzyczne placówki i grupa taneczna rozpowszechniły przesłania grupy.

Chociaż Falun Gong powstało w Chinach w latach 90. XX wieku, jego założyciel mieszka obecnie w Stanach Zjednoczonych.

The Epoch Times, który powstał jako drukowana gazeta w 2000 roku, był zagorzałym przeciwnikiem KPCh, która prześladowała Falun Gong i inne pokrewne osoby Qijong Grupy ćwiczeniowe od końca lat 90.

Gazeta została założona w Gruzji przez chińsko-amerykańskiego praktykującego Falun Gong, Johna Tanga i grupę podobnie myślących ludzi biznesu. Przez następne pół dekady rozszerzył się na arenie międzynarodowej.

Carusone mówi, że intensyfikacja wiadomości o spiskach w wydaniach NTD i Epoch Times, wraz z ich akceptacją trumpizmu, może sprawić, że będą bardziej wpływowi, jeśli chodzi o reformy skrajnie prawicowych ugrupowań w nadchodzących miesiącach i skierowanie się do wyborów śródokresowych w 2022 r.

„Istnieje ogromne zapotrzebowanie na taką wersję świata, która skupia się na wielkim złym człowieku”. powiedział. „The Epoch Times oferuje tę bardzo prostą narrację”.

READ  Francuski dziennikarz porwany przez rebeliantów dżihadystów w północnym Mali
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *