Connect with us

Nauka

LEGO zajmuje się uprzedzeniami związanymi z płcią w zabawkach w związku z nowym raportem

Published

on

Uruchomiono Grupę LEGO i Instytut Geena Davis ds. Płci w Mediach ważne badanie o tym, jak „kreatywność” wydaje się mieć gatunek. Badanie dotyczy tego, jak rodzice postrzegają kreatywność i jak zmienia się to, czy dziecko jest chłopcem, czy dziewczynką, ale także jak podejście rodziców wpływa na postrzeganie kreatywności przez dzieci.

O praca podkreśla jak rodzice czują się ograniczeni w działaniach twórczych, do wykonywania których zachęcają swoich synów, w porównaniu z córkami. I że pchają swoje dzieci do większej liczby zajęć STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka) i sportu. Rodzice dwa razy częściej zachęcają chłopców do nauki programowania jak dziewczęta i trzy razy częściej angażują się w programowanie gier i sportów z chłopcami niż z dziewczynami.

Wydaje się to być związane z faktem, że rodzice sześć razy częściej myślą o naukowcach i sportowcach jak o mężczyznach niż o kobietach. Ta proporcja wzrasta do ośmiu razy bardziej, jeśli chodzi o inżynierię. To duże uprzedzenie wpływa na potencjał dziewcząt do kontynuowania kariery w STEM.

Te uprzedzenia w zabawach i zajęciach dzieci mają również szkodliwy wpływ na chłopców. Rodzice czterokrotnie częściej zachęcają dziewczęta do aktywności związanych z przedstawieniem, takich jak bale, kostiumy i tak dalej. Nawet jeśli chodzi o umiejętności życiowe, takie jak gotowanie, rodzice trzy razy częściej zachęcają do nauki dziewczęta niż chłopcy.

Te uprzedzenia są przekazywane dzieciom. Badanie wykazało, że 62% dziewcząt i 74% chłopców uważa, że ​​niektóre czynności ograniczają się tylko do jednej płci. Badanie z jednej strony analizowało postrzeganie rodziców i dzieci na siedmiu różnych rynkach: USA, Wielkiej Brytanii, Czechach, Chinach, Japonii, Rosji, Polsce. Z drugiej strony przyglądał się mediom, skupiając się na blogach rodziców i dyskursie publicznym. W tych mediach pojawiają się kreatywne kobiety, ale częściej odgrywają role tradycyjnie kobiecych typów kreatywnych.

READ  Tysiące jasnych satelitów może wpłynąć na przyszłe odkrycia kosmosu

Role płciowe są wynalazkiem człowieka. Różne społeczeństwa mają różne role płciowe, a nawet wspólna binarność mężczyzn i kobiet to: w końcu to nie jest takie powszechne. Nazwiska, kolory, zajęcia, ubrania zmieniają się w historii i od społeczeństwa do społeczeństwa. W rzeczywistości, porady zawarte w raporcie dla rodziców jest wychwalanie kreatywności dziecka, a nie ocenianie, czy wybiera ono czynność, która nie jest „tradycyjna [insert gender]”.

Badanie zachęca rodziców, aby pozwalali swoim dzieciom próbować nowych rzeczy, znajdować wzory do naśladowania, pokazywać im różne media, kwestionować stereotypy i pracować nad własnymi uprzedzeniami. Celem jest sprawienie, aby dzieci chętnie odkrywały każdą formę kreatywności, w której chcą się zanurzyć.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *