Connect with us

Nauka

LEGO zajmuje się uprzedzeniami związanymi z płcią w zabawkach w związku z nowym raportem

Published

on

Uruchomiono Grupę LEGO i Instytut Geena Davis ds. Płci w Mediach ważne badanie o tym, jak „kreatywność” wydaje się mieć gatunek. Badanie dotyczy tego, jak rodzice postrzegają kreatywność i jak zmienia się to, czy dziecko jest chłopcem, czy dziewczynką, ale także jak podejście rodziców wpływa na postrzeganie kreatywności przez dzieci.

O praca podkreśla jak rodzice czują się ograniczeni w działaniach twórczych, do wykonywania których zachęcają swoich synów, w porównaniu z córkami. I że pchają swoje dzieci do większej liczby zajęć STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka) i sportu. Rodzice dwa razy częściej zachęcają chłopców do nauki programowania jak dziewczęta i trzy razy częściej angażują się w programowanie gier i sportów z chłopcami niż z dziewczynami.

Wydaje się to być związane z faktem, że rodzice sześć razy częściej myślą o naukowcach i sportowcach jak o mężczyznach niż o kobietach. Ta proporcja wzrasta do ośmiu razy bardziej, jeśli chodzi o inżynierię. To duże uprzedzenie wpływa na potencjał dziewcząt do kontynuowania kariery w STEM.

Te uprzedzenia w zabawach i zajęciach dzieci mają również szkodliwy wpływ na chłopców. Rodzice czterokrotnie częściej zachęcają dziewczęta do aktywności związanych z przedstawieniem, takich jak bale, kostiumy i tak dalej. Nawet jeśli chodzi o umiejętności życiowe, takie jak gotowanie, rodzice trzy razy częściej zachęcają do nauki dziewczęta niż chłopcy.

Te uprzedzenia są przekazywane dzieciom. Badanie wykazało, że 62% dziewcząt i 74% chłopców uważa, że ​​niektóre czynności ograniczają się tylko do jednej płci. Badanie z jednej strony analizowało postrzeganie rodziców i dzieci na siedmiu różnych rynkach: USA, Wielkiej Brytanii, Czechach, Chinach, Japonii, Rosji, Polsce. Z drugiej strony przyglądał się mediom, skupiając się na blogach rodziców i dyskursie publicznym. W tych mediach pojawiają się kreatywne kobiety, ale częściej odgrywają role tradycyjnie kobiecych typów kreatywnych.

READ  12 września Narodowy Dzień Kompetencji Cyfrowych w szkołach – GovTech Poland

Role płciowe są wynalazkiem człowieka. Różne społeczeństwa mają różne role płciowe, a nawet wspólna binarność mężczyzn i kobiet to: w końcu to nie jest takie powszechne. Nazwiska, kolory, zajęcia, ubrania zmieniają się w historii i od społeczeństwa do społeczeństwa. W rzeczywistości, porady zawarte w raporcie dla rodziców jest wychwalanie kreatywności dziecka, a nie ocenianie, czy wybiera ono czynność, która nie jest „tradycyjna [insert gender]”.

Badanie zachęca rodziców, aby pozwalali swoim dzieciom próbować nowych rzeczy, znajdować wzory do naśladowania, pokazywać im różne media, kwestionować stereotypy i pracować nad własnymi uprzedzeniami. Celem jest sprawienie, aby dzieci chętnie odkrywały każdą formę kreatywności, w której chcą się zanurzyć.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *