Gospodarka
Empik Premium Free – nowa usługa, darmowe dostawy
Pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój sprzedaży internetowej, z której Empik chce skorzystać. Choć połowa tegorocznej sprzedaży firmy będzie pochodzić z e-commerce i usług cyfrowych, firma chce wzmocnić tę część biznesu. Sieć zmienia program lojalnościowy, z którego korzysta ponad 5 milionów klientów. Wprowadzono bezpłatną dostawę zamówień do paczkomatów i punktów odbioru. Będzie to nowość na rynku.
- Program lojalnościowy My Empik zmieni nazwę i będzie oferował bezpłatne dostawy do Paczkomatów i punktów odbioru
- Według przedstawicieli Empiku, opłata za dostawę jest naturalną przeszkodą w migracji klienta do kanału online
- Pomimo rozwoju usług w sieci, Empik kontynuuje rozbudowę sieci sklepów stacjonarnych
Program lojalnościowy My Empik wystartował pięć lat temu. Obecnie korzysta z niego ponad 5 milionów klientów, o milion więcej niż rok temu. W ciągu kilku lat wyrósł na jeden z największych programów lojalnościowych w Polsce. Okazując kartę w sklepie lub w aplikacji mobilnej, klienci otrzymują specjalne rabaty.
Empik zmienia program lojalnościowy
Od 2 września Mój Empik zmienia nazwę programu na Empik Premium Free. Będzie zawierał promocje, takie jak B. drugi produkt za pół ceny. – Oferujemy również dostęp do kilku tysięcy podcastów oraz ponad 200 audiobooków i e-booków w aplikacji Empik Go – mówi Business Insider Polska Karol Ignatowicz, Dyrektor ds. Transformacji Grupy Empik.
Najważniejszą innowacją jest jednak to, że w sklepie internetowym Empik.com można bezpłatnie zamawiać produkty w paczkomatach i punktach odbioru, takich jak Poczta Polska czy Orlen (przy zamówieniu za 40 zł).
Wcześniej ta opcja była dostępna tylko przy zakupach za 200 zł. W przeciwnym razie za dostawę do paczkomatów trzeba było każdorazowo płacić 7,99 zł. Paczkomaty InPost są obecnie drugim najpopularniejszym miejscem odbioru przesyłek w Empik.com. Znajdujesz się tylko przed sieciami sklepów, do których dostawa była zawsze bezpłatna.
– Wprowadzenie bezpłatnej dostawy również do paczkomatów i innych punktów odbioru na stałe i dla każdego klienta to dla nas przełomowa decyzja. przekraczać standardy rynkowe – przekonała Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Grupy Empik w rozmowie z Business Insider Polska.
Do tej pory tylko klienci płatnego programu Empik Premium mieli darmowe dostawy, których wykorzystanie kosztuje teraz 3,33 zł miesięcznie w promocji (przy rocznej umowie). Nie chcesz mieć żadnych zobowiązań i płacisz mniej niż 10 zł miesięcznie. To samo dotyczy np. Platformy Allegro, na której tylko Allegro Smart może być dostarczane bezpłatnie! – Cena zaczyna się od 4,08 zł miesięcznie (przy rocznej umowie).
– – Opłata za dostawę jest naturalną barierą w migracji klienta do kanału onlineco mogliśmy też zaobserwować podczas pandemii – mówi Ignatowicz. W tym czasie sprzedaż internetowa wzrosła, częściowo ze względu na to, że sklepy w centrach handlowych musiały być zamykane na półtora miesiąca. W okresie blokady Empik odnotował trzycyfrowy wzrost sprzedaży internetowej.
Rośnie udział przychodów e-commerce z usług cyfrowych
W ubiegłym roku udział handlu elektronicznego i sprzedaży cyfrowej w całkowitej sprzedaży Grupy Empik wyniósł prawie 40%. – W tym roku prawdopodobnie przekroczy 50 proc. W naszej organizacji coraz mniej jednak mówimy osobno o kanałach offline i online – w naszej strategii od kilku lat stawiamy na omnichannel i budowanie cyfrowego ekosystemu – mówi Szmidt-Belcarz.
Oprócz sklepu internetowego firma oferuje usługę abonamentową Empik Go wraz z audiobookami i ebookami oraz usługę streamingu z Empik Music.
– – 2020 to rok zmian i odważnych decyzji. Stworzenie Empik Premium Free to odpowiedź na dynamiczny rozwój naszej flagowej usługi abonamentowej Empik Premium w okresie pandemii. Jednocześnie reaguje na potrzeby klientów i zmieniające się nawyki zakupowe. To ważna część naszego ekosystemu – dodaje prezes Grupy Empik.
Program Empik Premium wystartował rok temu. W ramach usługi klienci płacący za abonament stały otrzymują rabaty (15% rabatu w sklepach stacjonarnych, do 20% rabatu na Empik.com), bezpłatne dostawy (także kurierami), zwrot części środków wydanych na zakupy oraz dostęp do ofert specjalnych (np. duża baza danych z audiobookami i bezpłatnymi wydrukami z Empik Foto).
Wraz z pojawieniem się pandemii Grupa Empik zdecydowała się nie obciążać Empik Premium przez pięć miesięcy. Dziękuję za to Liczba użytkowników programu przekroczyła 750 000. Użytkownik. Usługa jest ponownie opłacana od sierpnia, ale firma ma nadzieję, że wielu nowych użytkowników zostanie z nią na stałe.
Pojawią się nowe sklepy Empik
Pomimo rozwoju usług w sieci, Empik kontynuuje rozbudowę sieci sklepów stacjonarnych. Po zamknięciu spółka prowadziła rozmowy z właścicielami centrów handlowych w sprawie zmiany stawek czynszu. Podjęła decyzję 40 sklepów bliskoale ponad 20 z nich znów pracuje. – Sprzedaż z sieci fizycznych nie osiągnęła jeszcze poziomów z 2019 r., Ale odzyskiwanie szybciej niż pierwotne szacunki oparte na innych rynkach – mówi Ewa Szmidt-Belcarz.
Niektóre sklepy lubią słynny Empik Junior przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie To, czy Empik przy gdańskim dworcu został całkowicie zamknięty, nie zostało jeszcze rozstrzygnięte z niektórymi galeriami. W przyszłym roku firma planuje otworzyć około 30 oddziałów Empik i 10 oddziałów Papiernik by Empik
– – Nasza strategia rozbudowy sieci fizycznej nie uległa zmianie – Będziemy się dynamicznie rozwijać w mniejszych formatach handlowych, parkach handlowych, projektach wielofunkcyjnych i drogowych zarówno w dużych, jak i małych miastach – mówi prezes Grupy Empik.
DOBRZE WIEDZIEĆ:
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”