Connect with us

Sport

Dzwonek na podłogach fabrycznych i migające światło, aby utrzymać dystans

Published

on

BERLIN – Sezon National Basketball Association 2019-20 został zawieszony na ponad 140 dni po pozytywnym wyniku testu gracza na koronawirusa. Ale kiedy gra została wznowiona pod koniec lipca, żaden inny gracz nie uzyskał pozytywnego wyniku.

Liga była w stanie uniknąć wirusa, prosząc drużyny o życie i granie w swoje mecze w odległym obszarze zwanym Bubble w zamkniętym Disney World Resort na Florydzie.

Ale pewną rolę odegrał również mały element technologii: bransoletka, którą zawodnicy, trenerzy i trenerzy mogli nosić z boiska i która była wymagana dla reporterów zajmujących się drużynami. Mały cyfrowy chip w opasce wzmacnia dystans społeczny, wysyłając ostrzeżenie – za pomocą światła i dźwięku – gdy użytkownicy są zbyt blisko siebie przez zbyt długi czas. Zespoły zostały wybrane przez National Football League, Pacific-12 College Football Conference i inne ligi sportowe na całym świecie.

Monachijski start-up stojący za opaskami NBA, Kinexon, jest podekscytowany działaniami public relations, które pomagają zapewnić, że czołowi sportowcy nie zostaną zarażeni wirusem, nawet jeśli takie urządzenia budzą obawy dotyczące prywatności. Teraz chodzi o szersze obszary: linie produkcyjne, magazyny i centra logistyczne, w których miliony ludzi nadal pracują pomimo pandemii.

Jedną z firm współpracujących z Kinexon jest Henkel, globalny producent chemii przemysłowej i gospodarczej z siedzibą w Niemczech. Jak powiedział Wolfgang Weber, starszy menedżer w firmie Henkel, kiedy wirus koronowy zainfekował około tuzina pracowników fabryki Henkla w Serbii zeszłej wiosny, kolejne dwutygodniowe przestoje kosztowały miliony przychodów.

Henkel testował wcześniejszą wersję technologii do noszenia Kinexon, aby zapobiegać kolizjom między wózkami widłowymi a pracownikami w ruchliwych halach produkcyjnych. Czujniki systemu automatycznie zatrzymują wózek widłowy, jeśli znajdzie się zbyt blisko pracownika.

Po wybuchu epidemii w serbskiej fabryce i w ciągu kilku tygodni od pierwszej fali blokad pandemicznych, firma Kinexon zaoferowała firmie Henkel możliwość przetestowania wariantu tej technologii o nazwie SafeZone. Jego pół-uncjowy czujnik, noszony na szyi jak zegarek, na smyczy lub naszywce, wydaje dźwięk i miga, gdy inny czujnik znajduje się w określonej odległości przez określony czas. Henkel zgodził się spróbować.

READ  Międzynarodowy Komitet Olimpijski domaga się zakazu uprawiania sportu w Rosji w obliczu inwazji na Ukrainę

Testowanie urządzeń w prawdziwym życiu było ważne dla firmy Kinexon.

„Nie chodzi tylko o technologię działającą w laboratorium. Teraz ważne jest, aby technologia była tam, gdzie jest potrzebna ”- powiedział Oliver Trinchera, który był współzałożycielem firmy Kinexon w 2012 roku, a jeden z nich jest jej dyrektorem,„ czy to w fabryce, czy na boisku ”.

Henkel przetestował system na wszystkich pracownikach w swoim zakładzie w Raciborzu w Polsce, dużym zakładzie na południowym skraju średniowiecznego miasta węglowego, w którym 250 pracowników pracuje na trzy zmiany dziennie, produkując i pakując detergenty w proszku i płynie dla Europy Środkowej.

Czujniki zostały zaprogramowane tak, aby wyłączały się, gdy dwie osoby znajdują się w odległości 1,5 metra od siebie przez ponad pięć sekund.

Czujniki mierzą odległość za pomocą ultraszerokopasmowych sygnałów, które według Kinexon są dokładniejsze i zużywają znacznie mniej energii niż sygnały Bluetooth, inna technologia powszechnie stosowana w aplikacjach do śledzenia koronawirusa.

Mirella Zielińska, która od pięciu lat pracuje w raciborskim zakładzie, powiedziała, że ​​szybko przyzwyczaiła się do noszenia urządzenia na nadgarstku. Powiedziała, że ​​na szybko zmieniającej się linii produkcyjnej, gdzie jednym z zadań jest pakowanie detergentu do prania, było to przypomnienie, aby zachować dystans.

„Na początku mogliśmy się trochę martwić, ale teraz wydaje się to takie normalne” – powiedziała Zielińska w wywiadzie na Skype, siedząc w biurze w fabryce.

Nie oznacza to, że czasami nie dzieje się coś nieoczekiwanego. Czujnik wykrywa odległości przez ścianki działowe w łazience i na przykład uruchamia alarm w niepożądanym czasie. A podczas rozmowy koleżanka Pani Zielińskiej wsadziła głowę do gabinetu i zastanawiała się, co ona robi. Zanim zdążyła odpowiedzieć, rozległy się oba sygnały.

READ  Francja na szczycie tabeli, gdy kontrowersje związane z COVID-19 uderzają w siatkówkową Ligę Narodów

Pracownicy noszą czujniki podczas zmiany i przypominają im o zachowaniu dystansu nawet podczas lunchu w stołówce.

Adrian Wycisk, kierownik operacyjny, porównał dzwonki czujników do alarmu w samochodach, gdy ludzie nie mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa. „Ostatecznie zmienia to zachowanie kierowców” – powiedział, dodając, że zauważył znaczną poprawę przestrzegania przez pracowników odległości bezpiecznej.

System przechowuje informacje o tym, kiedy pracownik przebywał w pobliżu innych pracowników przez kilka tygodni – potencjalnie przydatne narzędzie do śledzenia interakcji, gdy pracownik zostaje zainfekowany, ale budzi obawy, że kierownictwo może zobaczyć ruchy pracownika podczas monitorowane przez całą zmianę.

Henkel powiedział, że tylko niewielka liczba dyrektorów miała dostęp do danych i że firma rozdała broszury wyjaśniające pracownikom, że odznaki nigdy nie będą używane do śledzenia ich przemieszczania się. Rekordy, z którymi współpracowali pracownicy, a nie lokalizacja, w której miała miejsce interakcja. Pan Wycisk powiedział, że Henkel obiecał, że pobierze informacje tylko wtedy, gdy zajdzie potrzeba wyśledzenia infekcji koronawirusem.

Niemiecki związek zawodowy, który reprezentuje pracowników Henkla, odmówił komentarza na temat technologii.

W dłuższej perspektywie technologia może również pomóc firmie Henkel w rekonfiguracji niektórych procesów produkcyjnych, aby uniknąć bliskiego kontaktu, powiedział Weber.

Firma Kinexon sprzedała tę technologię wielu znanym niemieckim firmom zajmującym się produkcją i spedycją – wczesnymi klientami byli producent opon Continental i gigant logistyczny DB Schenker. Kinexon powiedział, że współpracuje z amerykańskimi firmami, ale ma umowę o niepublikowaniu ich nazw.

W sumie firma ogłosiła, że ​​dostarczy technologię do ponad 200 firm na całym świecie. Szacuje się, że jego odznaki zapobiegły 1,5 miliona kontaktów dziennie, co jest trudną do potwierdzenia liczbą. Czujniki kosztują od 100 do 200 USD.

Sześciotygodniowy test w Raciborzu, podczas którego żaden pracownik nie uzyskał pozytywnego wyniku, przekonał Henkla do wprowadzenia tej technologii w zakładach produkcji chemii czyszczącej w przyszłym roku. To, ile z 52 000 pracowników firmy na całym świecie będzie nosić tę technologię, będzie zależeć od tego, jak długo potrwa pandemia.

READ  Maria R. Pisani 1923-2021 | Wiadomości, sport, praca

Jeśli szczepionki odniosą sukces, a pandemia zostanie pokonana gdzieś w tym roku, Weber planuje ponowne wykorzystanie czujników zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem: aby uniknąć kolizji między pracownikami a wózkami widłowymi. Fakt, że takie plany wymagałyby mniej znaczków niż zakup za pośrednictwem Henkla, nie stanowi problemu.

„Nadal powiedziałbym, że to sukces” – powiedział.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *