Connect with us

Gospodarka

Czy wyjście Citigroup z bankowości detalicznej w Indiach wpłynie na jej klientów?

Published

on

Citigroup ogłosiła w czwartek, że zaprzestanie bankowości detalicznej w 13 krajach azjatyckich, w tym w Indiach i częściach Europy, aby bardziej skoncentrować się na zarządzaniu majątkiem poza Stanami Zjednoczonymi.

Prezes Jane Fraser, która przejęła stery w firmie w lutym tego roku, ogłosiła, że ​​Citigroup planuje skupić się na operacjach bankowości konsumenckiej poza Stanami Zjednoczonymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Singapurze, Londynie i Hongkongu, ponieważ miejsca te są bardzo skoncentrowane. bogactwa.

Powiedziała, że ​​Citigroup nie ma wystarczającej skali, aby konkurować na 13 rynkach, które opuszcza. Jednak bankowość inwestycyjna nadal funkcjonuje na tych rynkach.

Przeczytaj także: Dlaczego Citigroup odchodzi z biznesu konsumenckiego w Indiach?

Oprócz Indii trzeci co do wielkości bank w USA zakończy działalność konsumencką w Chinach, Australii, Malezji, Bahrajnie, Korei, Indonezji, Rosji, Wietnamie, Filipinach, Tajlandii, Polsce i na Tajwanie.

Czy to posunięcie wpłynie na klientów w Indiach?

Decyzja oznacza wyjście z Indii najstarszej zagranicznej firmy bankowej Citi Bank. Bilans Citi Bank w Indiach wynosi 2,18 miliarda rupii. W marcu 2020 roku miał 3 miliony klientów detalicznych, ponad 1 milion rachunków bankowych i ponad 2 miliony kart kredytowych w kraju. Baza depozytowa banku wyniosła 1,57 mld rupii na okres 2019-2020.

Citigroup musi znaleźć kupca, aby zakończyć działalność detaliczną w Indiach, a Bank Rezerw Indii musi go zatwierdzić. Wszyscy deponenci Citi Banku, pożyczki i karty kredytowe są płynnie przenoszone do kupującego i dlatego są klientami banku przejmującego. Jest jednak mało prawdopodobne, aby posunięcie to miało istotny wpływ na klientów banku lub Citigroup. Potwierdził to również Ashu Khullar, prezes Citi India.

„Dzięki temu ogłoszeniu nie nastąpi natychmiastowa zmiana w sposobie prowadzenia działalności ani żadnego bezpośredniego wpływu na naszych współpracowników. W międzyczasie będziemy nadal służyć naszym klientom z taką samą troską, empatią i oddaniem, jak dzisiaj”. – powiedział Khullar.

READ  NATO: Dlaczego wydatki na obronę na poziomie 2% PKB są tak kontrowersyjne?

Przeczytaj także: Rząd kończy przydział widma 4G firmom telekomunikacyjnym

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *