Connect with us

Świat

Covid Cases, Vaccine Boosters i BA.2 News: Aktualizacje na żywo

Published

on

Covid Cases, Vaccine Boosters i BA.2 News: Aktualizacje na żywo
Kredyt…Agencja France-Presse — Getty Images

PEKIN – Rosnące ograniczenia Covid-19 w Chinach powodują dalsze zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw elektroniki użytkowej, części samochodowych i innych towarów.

Coraz więcej chińskich miast wymaga od kierowców ciężarówek wykonywania codziennych testów Covid PCR przed przekroczeniem granic miejskich lub poddawania kwarantannie kierowców zagrożonych zakażeniem. Środki te ograniczyły prędkość, z jaką kierowcy mogą przemieszczać komponenty między fabrykami oraz towary z fabryk do portów.

Szanghaj i inne duże chińskie miasta nałożyły długie, surowe blokady, aby spróbować kontrolować epidemie Covid. Wcześniejsze zakłócenia w wysyłce towarów z chińskich fabryk do nabywców na całym świecie dotyczyły głównie tymczasowego zamknięcia portów żeglugowych, m.in. w Shenzhen w południowo-wschodnich Chinach w maju i czerwcu ubiegłego roku, a następnie w pobliżu Szanghaju zeszłego lata.

„Problemem nie są statki – nie ma ładunku, ponieważ nie ma żadnych ciężarówek” – powiedział Jarrod Ward, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Azji Wschodniej w szanghajskim biurze Yusen Logistics, dużej japońskiej firmy zarządzającej łańcuchem dostaw.

Testy kierowców ciężarówek zostały wstrzymane, ponieważ niektóre miasta przeprowadzają masowe testy mieszkańców. Szanghaj przetestował praktycznie wszystkie 25 milionów ludzi w jego granicach jednego dnia w poniedziałek i wykrył kolejne 21 000 przypadków w czwartek.

Obecnie w Szanghaju i pobliskich miastach, takich jak Kunshan, centrum produkcji elektroniki, dotkliwie brakuje kierowców ciężarówek. Wielu producentów komponentów elektronicznych zamyka się w Kunshan.

„Wszyscy główni dostawcy elektroniki dla Apple i Tesli mają tam swoją siedzibę” – powiedziała Julie Gerdeman, dyrektor naczelny Everstream, spółki zależnej DHL zajmującej się zarządzaniem ryzykiem w łańcuchu dostaw z siedzibą w San Marcos w Kalifornii.

Apple odmówił komentarza, a Tesla nie uzyskała natychmiastowej odpowiedzi na pytania.

READ  Turkmenistan twierdzi, że nie miał ani jednego przypadku Covid-19. Aktywiści mówią, że to kłamstwo

Wiele fabryk próbowało pozostać otwartymi, pozwalając pracownikom pozostać na miejscu zamiast wracać do domu. W niektórych miastach w północno-wschodnich Chinach pracownicy śpią na matach na podłodze od czterech tygodni. Firmy przechowują towary w pobliskich magazynach, czekając na wznowienie normalnego ruchu ciężarówek.

Jednak w miastach takich jak Szanghaj, Changchun i Shenyang przeciągają się blokady, w fabrykach kończą się materiały do ​​montażu. Niektórzy odsyłają swoich pracowników do domu do odwołania.

Na przykład do produkcji siedzeń samochodowych potrzebne są różne sprężyny, śruby i inne materiały. Pan Ward powiedział, że producentom siedzeń samochodowych kończą się komponenty. Volkswagen powiedział, że zamknął fabrykę poza Szanghajem.

W miarę wzrostu liczby przypadków w Szanghaju, jego główny rywal w produkcji elektroniki, Shenzhen, wyszedł z blokady. Daje to tamtejszym pracownikom i fabrykom możliwość wznowienia produkcji na pełnych obrotach.

Zachodni detaliści i producenci próbowali dostosować się do wcześniejszych trudności w łańcuchu dostaw w Chinach, przenosząc się z transportu morskiego na lotniczy, ale stawki frachtu lotniczego wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Prawie całkowite zawieszenie lotów pasażerskich do iz Szanghaju zmniejszyło mniej więcej o połowę możliwości frachtu lotniczego, powiedział Zvi Schreiber, dyrektor zarządzający Freightos, platformy rezerwacji frachtów. Wojna na Ukrainie zmusiła wiele linii lotniczych do planowania dłuższych lotów w Rosji i na Ukrainie, co oznacza, że ​​każdy samolot może obsługiwać mniej lotów w ciągu tygodnia i często ma mniejszą wagę podczas każdego lotu.

Wojna na Ukrainie również zaczyna wpływać na dostępność frachtowców Antonow z czasów sowieckich, powiedział Schreiber. Te konie robocze przemysłu lotniczego są od kilku lat napędzane prawie wyłącznie przez ukraińskie bazy serwisowe, które obecnie zostały zamknięte.

W przypadku firm dodatkowe zakłócenia w globalnym łańcuchu dostaw pojawiłyby się w szczególnie napiętym momencie, oprócz wzrostu cen surowców i wysyłki, a także wydłużonych terminów dostaw i niedoborów siły roboczej.

READ  Pożar w Bangladeszu: Co najmniej 43 osoby zginęły w pożarze budynku w Dhace
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *