Connect with us

Gospodarka

Chińska firma Sanhua buduje w Polsce fabrykę części do pojazdów elektrycznych

Published

on

Chińska firma Sanhua buduje w Polsce fabrykę części do pojazdów elektrycznych

Chińska firma Sanhua Automotive chce wybudować w Polsce fabrykę produkującą komponenty do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. W fabrykę, która ma zatrudnić 350 osób, zainwestuje od 160 do 208 mln zł (37-48 mln euro).

Zakład powstanie w Tychach na południu Polski, w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSE) w śląskim regionie przemysłowym.

„To kolejny krok w kierunku wzmocnienia gospodarki regionu i stworzenia nowych, cennych miejsc pracy” – powiedział Janusz Michałek, prezes KSSE, w której działa już ponad 540 firm, w tym Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

„Jestem przekonany, że ta inwestycja jeszcze bardziej zwiększy siłę innowacyjną i międzynarodową konkurencyjność naszego obszaru gospodarczego” – dodał.

Zakład będzie produkował elementy systemów zarządzania temperaturą do pojazdów zasilanych nowymi źródłami energii, w szczególności samochodów elektrycznych i hybrydowych. Powstałe części obejmują urządzenia chłodzące, wymienniki ciepła, zawory i pompy ciepła.

Obiekt będzie zajmował powierzchnię ponad 13 000 metrów kwadratowych (140 000 stóp kwadratowych). W początkowej fazie projektu zatrudnienie znajdzie do 100 osób, a do 2025 roku będzie to 350 pracowników.

Sanhua Automotive jest częścią Sanhua Holding Group, światowego producenta komponentów grzewczych i chłodniczych. Od 2006 roku firma produkuje w Tychach komponenty do sprzętu AGD, od 2019 roku produkowane są tam także komponenty z tworzyw sztucznych dla przemysłu motoryzacyjnego.

W ostatnich latach w Polsce doszło do licznych inwestycji związanych z branżą pojazdów elektrycznych. W październiku Volkswagen ogłosił, że wybuduje w Nysie fabrykę części do akumulatorów o wartości 1,7 miliarda euro.

READ  Fałszywe nagrody za zastraszające procesy sądowe dla Polski, Chorwacji - Eurasia Review

W zeszłym roku Mercedes-Benz ogłosił plany zainwestowania ponad 1 miliarda euro w budowę fabryki w Polsce, która będzie pierwszą fabryką niemieckiego giganta motoryzacyjnego produkującą wyłącznie elektryczne samochody dostawcze.

Volvo otwiera nowe centrum technologiczne w Krakowie, które będzie częścią przejścia na produkcję całkowicie elektryczną. W zeszłym roku południowokoreański producent części do akumulatorów SK Nexilis rozpoczął budowę wartej 627 mln euro fabryki w Stalowej Woli.

Polski rząd, który w tym miesiącu opuści urząd po ośmiu latach sprawowania władzy, także postawił sobie za cel rozwój polskiej linii samochodów elektrycznych o nazwie Izera.

W zeszłym roku chińska firma Geely – należąca m.in. do marek Volvo i Lotus – zdecydowała się na dostawę platformy do pojazdu. Jednak z niedawnego raportu polskiego Trybunału Obrachunkowego wynika, że ​​postęp w budowie Izery jest opóźniony w 94%.

Rząd kiedyś postawił sobie za cel, aby do 2025 roku na polskich drogach jeździło milion samochodów elektrycznych. Jednak postęp w realizacji tego celu – który później obniżono do 600 000 pojazdów elektrycznych i hybrydowych do 2030 r. – również jest powolny. Do końca października br. w Polsce zarejestrowano zaledwie 90 902 pojazdów elektrycznych.

Notatki z Polski są prowadzone przez niewielki zespół redakcyjny i wydawane przez niezależną fundację non-profit utrzymywaną z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie możemy robić tego, co robimy.

READ  Plan Putina, by uzurpować sobie światowy porządek gospodarczy, uderza w mur | opinie

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *