technologia
CD Projekt planuje dywidendę po tym, jak sprzedaż Cyberpunk 2077 zbliżyła się w zeszłym roku do 14 milionów
Pudełka z grą Cyberpunk 2077 od CD Projekt będą prezentowane w Warszawie 14 grudnia 2020 roku. REUTERS / Kacper Pempel
Polski producent gier wideo CD Projekt (CDR.WA) ogłosił w czwartek, że pomimo złego startu sprzedał w zeszłym roku 13,7 mln egzemplarzy swojej flagowej gry Cyberpunk 2077, a dywidenda w wysokości 5 zł na akcję po rekordowej sprzedaży w 2020 r. zyski.
Z budżetem 1,2 miliarda złotych (316,19 miliona dolarów) Cyberpunk był najbardziej oczekiwaną grą CD Projekt w 2077 roku od Wiedźmina 3: Dziki Gon w 2015 roku, ale jest używany krótko po grudniowej emisji usuniętej z PlayStation Sklep firmy Sony (6758.T). Kontynuuj czytanie
CD Projekt, niegdyś ulubieniec inwestorów, stracił od grudnia około 50% swojej wartości rynkowej z powodu problemów cyberpunkowych i jest obecnie wart około 17,4 mld zł. Sprzedaż Cyberpunk 2077 z hollywoodzką gwiazdą Keanu Reevesem była niższa od średniej prognozy analityków wynoszącej 14,5 miliona egzemplarzy.
Jednak wyniki finansowe grupy w 2020 roku były najwyższe w historii.
Sprzedaż na poziomie 2,14 miliarda złotych w 2020 roku wzrosła ponad czterokrotnie rok do roku, bijąc rekord po premierze Wiedźmina 3, czemu sprzyjał wzrost liczby gier, gdy zakazy COVID-19 trzymały ludzi w domu.
„Pod względem finansowym rok 2020 był najlepszym rokiem w naszej historii” – powiedział na konferencji prasowej Piotr Nielubowicz, Dyrektor Finansowy CD Projekt.
Skok sprzedaży grupy w 2020 roku był spowodowany głównie cyberpunkiem, ale pozytywny wpływ miała również seria średniowiecznych gier fantasy o Wiedźminie.
„Wiedźmin 3 miał drugi najlepszy rok w swojej historii pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy – poprawił się dopiero w roku premiery prawie 6 lat temu” – powiedział Nielubowicz.
CD Projekt planuje również przeznaczyć na dywidendę prawie 504 mln zł z 1,15 mld euro zysku z poprzedniego roku. Spółka dwukrotnie wypłaciła dywidendę – w 2019 i 2017 roku.
Przyszły wzrost sprzedaży zależy od przyciągania większej liczby graczy Cyberpunk 2077 po naprawieniu usterek i powrotu do PlayStation Store, ponieważ w przeciwieństwie do rywali Ubisoft (UBIP.PA) i Electronic Arts (EA .O) mają długie cykle tworzenia gier.
Firma ogłosiła w zeszłym miesiącu, że wyda w tym roku bezpłatną zawartość do pobrania i zaktualizuje Cyberpunk 2077 na konsole nowej generacji, ale ponownie przemyślała samodzielną wersję gry dla wielu graczy i wyraziła obawy o przyszły wzrost przychodów. Kontynuuj czytanie
(1 $ = 3,7952 złotego)
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”