Connect with us

technologia

ByteDance przejmuje Tencent, przejmując duże studia gier

Published

on

ByteDance wzmocnił swoje ramię do gier Nuverse szałem zatrudniania i przejął w marcu studio gier Moonton.

Getty Images

GUANGZHOU, Chiny – ByteDance przejęło duże studio gier mobilnych Moonton, aby podkreślić swoje ambicje w branży gier wideo i konkurować z chińskim gigantem Tencent.

Znany jako właściciel TikTok lub Douyin w Chinach, ByteDance jest zaangażowany w dywersyfikację poza reklamą, biorąc udział w rynku gier mobilnych o wartości 86 miliardów dolarów i rozszerzając swoją obecność na arenie międzynarodowej.

Za przejęciem stoi założone w 2019 roku ramię gamingowe ByteDance Nuverse.

„Moonton jest idealnym partnerem do rozszerzenia naszej strategii gier na rynki międzynarodowe”, powiedział ByteDance w oświadczeniu.

Reuters podał, że w transakcji wyceniono Moonton na 4 miliardy dolarów i zacytowano dwa nienazwane źródła. ByteDance odmówił komentarza na temat wartości firmy.

„To mega transakcja w globalnej branży gier, nie tylko w Chinach. Tak więc szał fuzji i przejęć w sektorze gier trwa nadal i myślę, że ByteDance wciąż szuka innych studiów” – powiedział Serkan Toto, dyrektor generalny firmy konsultingowej Gry Kantan. powiedział CNBC.

„Przygotuj się na długą wojnę między Tencent i ByteDance, aby zdobyć zawartość gry”.

Międzynarodowy impuls od ByteDance

Tencent jest światowym liderem w dziedzinie gier mobilnych i stoi za niektórymi z najlepszych tytułów. Zostało to osiągnięte w ostatnich latach poprzez przejęcia i strategiczne inwestycje w mniejszych firmach, a także poprzez rozwój własnych tytułów. Umożliwiło to Tencent posiadanie szerokiego portfolio gier, które nadal zarabiają pieniądze dla firmy.

Umożliwiło również firmie Tencent międzynarodową ekspansję, na co liczy również ByteDance.

Moonton słynie z „Mobile Legends”, tak zwanej wieloosobowej gry bitewnej online (MOBA), w której drużyny walczą ze sobą na dużych wirtualnych arenach. Popularne tytuły w tej kategorii to Tencent’s Honor of Kings i League of Legends, które zostały opracowane przez Riot Games.

„Mobile Legends” jest popularne w Azji Południowo-Wschodniej. W zeszłym roku firma ByteDance współpracowała z firmą Gravity, aby wprowadzić Ragnarok X: Next Generation do regionu.

„Firma Bytedance od samego początku przyjęła globalne podejście do swojej branży gier wideo” – napisała firma analityczna ds. Gier Niko Partners w wiadomości skierowanej do klientów.

Dźwignia TikTok

ByteDance obsługuje krótką aplikację wideo Douyin w Chinach i TikTok na rynkach międzynarodowych. W zeszłym roku powiedział ByteDance Douyin miał codziennie 600 milionów aktywnych użytkowników i TikTok miał 700 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.

Firma mogłaby wykorzystać platformę mediów społecznościowych do promocji gier i przyciągania użytkowników.

„Mając Bytedance na czele, obie firmy (Moonton i ByteDance) mogą wykorzystać TikTok / Douyin do promowania Mobile Legends na rynkach takich jak Chiny i USA, gdzie dominują telefony komórkowe Tencent’s Honor of Kings i League of Legends: Wild Rift. to tytuły MOBA ”- powiedział Niko Partners.

Jednak ByteDance może nie polegać wyłącznie na przejęciach, aby grać pomyślnie.

„Największym wyzwaniem dla Bytedance będzie stworzenie samodzielnie opracowanego hitu, który będzie działał w dłuższej perspektywie. Dlatego firma podpisuje umowy wydawnicze na wydawanie gier opartych na popularnej własności intelektualnej i przejmuje firmy zajmujące się tworzeniem gier z udokumentowanym sukcesem. . ”.

READ  Złośliwe reklamy hostowane przez Google prowadzą do fałszywej witryny Keepass, która wygląda jak prawdziwa – Ars Technica
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *