Connect with us

Nauka

Beluga za nieproporcjonalny ładunek wojskowy? Airbus testuje nowy system ładowania

Published

on

Beluga za nieproporcjonalny ładunek wojskowy?  Airbus testuje nowy system ładowania

LONDYN – Firma Airbus Defence and Space ogłosiła właśnie, że opracowała i przetestowała w ostatnich dniach system załadunku do podnoszenia ponadgabarytowych ładunków wojskowych na samolocie Airbus Beluga A300-600ST.

Zdolność ta została pomyślnie przetestowana podczas ćwiczeń weryfikacyjnych z niemieckimi siłami zbrojnymi, pierwszym klientem systemu, przewożącym średniej wielkości śmigłowiec wojskowy CH53 na Beluga ST.

„Rośnie popyt na nieproporcjonalną przepustowość ładunków lotniczych. Brakuje mocy produkcyjnych, a w świetle bieżących wydarzeń geopolitycznych wielu klientów poszukuje nowych, szybkich i wydajnych rozwiązań”.

„To jest dokładnie to, co oferujemy z naszą flotą BelugaST. Nasze zespoły pracują nad niezwykłym rozwiązaniem, które ułatwi szybką, wydajną i autonomiczną obsługę załadunku ciężkich ładunków wojskowych na samolot”.

„Szybkość, zwinność i autonomia to kluczowe elementy dla naszych klientów, jeśli chodzi o takie operacje”, powiedział Michael Schoellhorn, dyrektor generalny Airbus Defence and Space.

Nowy system dla ładunków wojskowych


Jak podkreśla Airbus Defence and Space, nowy system ładowności i dźwigni został sfinansowany samodzielnie i opracowany przez inżynierów firmy. Nowy system został zaprezentowany w ostatnich dniach przedstawicielom klientów międzynarodowych sił zbrojnych po zdarzeniu weryfikacyjnym w: barwiący niedaleko Monachium.

System ładowania został opracowany i wyprodukowany od podstaw w około 1,5 roku. Obejmowało to wszystko, od wstępnej wymiany poglądów z armią niemiecką po ich weryfikację, która powinna zostać oficjalnie potwierdzona przez Bundeswehrę w najbliższych tygodniach.

System umożliwia przygotowanie do załadunku np. śmigłowca CH53 w stanie zredukowanego demontażu w mniej niż 1,5 godziny, natomiast sam proces załadunku na samolot Beluga można zakończyć w około godzinę.

Całkowity udźwig systemu, który nie wymaga użycia dźwigu, sięga 35 ton i może być przetransportowany na miejsce przeznaczenia samolotu.

Kultowa Beluga Airbusa za nieproporcjonalny popyt na ładunki


Airbus ogłosił w styczniu, że rozpoczął świadczenie nowej usługi – frachtu lotniczego, wykorzystując swoją flotę starszych samolotów transportowych A300-600 Beluga ST. W ten sposób oferuje firmom spedycyjnym i innym klientom sposób na zaspokojenie ich potrzeb w zakresie transportu towarów ponadgabarytowych.

READ  Sąd odrzuca „polowanie na czarownice” na tęczowych plakatach Matki Boskiej

W miejsce samolotu A300, Airbus wprowadza sześć samolotów nowej generacji BelugaXL – opartych na większym A330-200 – począwszy od 2019 r., aby wspierać zwiększoną produkcję samolotów pasażerskich.

W przypadku samolotów BelugaST oznacza to, że mogą rozpocząć nową fazę eksploatacji. Płatowce te mają jeszcze kilka godzin lotu, aby osiągnąć pierwotnie zaprojektowane limity operacyjne.

Dodatkowo, aby lepiej sprostać wymaganiom prawdziwie międzynarodowych operacji, samoloty Beluga ST zostaną wyposażone w najnowocześniejszy system zarządzania lotami (FMS) z ADS-B, który zwiększy możliwości nawigacji podczas lotów międzykontynentalnych.

Nowa usługa, ogłoszona pod nazwą Airbus Beluga Transport, zapewni pozyskanym komercyjnie klientom z różnych branż, w tym kosmicznej, energetycznej, wojskowej, lotniczej, morskiej i humanitarnej, rozwiązanie ich problemów transportowych.

Pierwsza misja transportowa została zorganizowana w grudniu 2021 roku, aby dostarczyć ładunek do nieujawnionego klienta z obiektu Airbus Helicopters’ Marignane do Kobe. Podczas tej misji Beluga #3 zatrzymała się na tankowanie w Warszawie (Polska), Nowosybirsku (Rosja) i Seulu (Korea).

Beluga #3 z Lotniska Chopina w Warszawie
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *