Connect with us

Zabawa

Platformy w Cannes Międzynarodowy film ma nadzieję jak „decyzja o odejściu”

Published

on

Platformy w Cannes Międzynarodowy film ma nadzieję jak „decyzja o odejściu”

Sprawdź tegoroczną selekcję filmów obcojęzycznych na jesienne festiwale filmowe.

Ten artykuł zawiera wstępne informacje od IndieWire Najlepsza funkcja międzynarodowa Prognozy na rok 2023 oskary. Regularnie aktualizujemy nasze prognozy przez cały sezon nagród i ponownie wydajemy poprzednie wersje (takie jak ta), aby czytelnicy mogli śledzić zmiany w wyścigu o Oscara. Aby zapoznać się z najnowszą aktualizacją dotyczącą 95. liderów Oscarów, przejdź do naszego Centrum Prognoz Oscara 2023.

Głosowanie na nominacje odbędzie się w dniach 12-17 stycznia 2023 r., a oficjalne nominacje do Oscara zostaną ogłoszone 24 stycznia 2023 r. Ostateczne głosowanie odbędzie się w dniach 2-7 marca 2023 r. I wreszcie, 95. gala Oscarów zostanie wyemitowana w niedzielę, 12 marca i będzie transmitowana na żywo w ABC o 20:00 ET / 17:00 PT. Będziemy aktualizować prognozy przez cały sezon nagród, więc sprawdzaj IndieWire pod kątem wszystkich naszych 2023 typów Oscarów.

Termin składania Oscarów (3 października) powrócił na swoje miejsce sprzed pandemii w kalendarzu nagród, a 21 grudnia ogłoszono listę najlepszych międzynarodowych filmów fabularnych. (Na dole tego artykułu znajduje się pełna lista zgłoszeń krajów, każde z własnymi terminami i procesem zgłaszania).

Jak zawsze festiwale filmowe są bramą do wyścigu oscarowego o najlepszy międzynarodowy film fabularny, oferując recenzje, prasę i nagrody. Sundance 2022 wręczył nagrody World Drama Awards dla zdobywcy jury Utamy, portretu boliwijskiego reżysera Alejandro Loayzy Grisi, przedstawiającego starzejących się pasterzy lam, którzy próbują przetrwać suszę, oraz fińskiego opowiadania o dorastaniu Girl Picture autorstwa Alli Haapasalo, który zdobył nagrodę publiczności. Kolejny wiejski dramat rodzinny zdobył główną nagrodę w Berlinie w lutym: „Alcarràs” Carli Simón o hiszpańskich hodowcach brzoskwini. Jednak Hiszpania może również być gospodarzem „Oficjalnego konkursu”, z udziałem ulubieńców Oscara, Penelope Cruz i Antonio Banderasa, który Akademia zarezerwowała w ramach serii pokazów Goldwyn Theatre. Berlin uhonorował również specjalną nagrodą za oficjalne zgłoszenie Szwajcarii, szwajcarsko-niemieckojęzyczny film fabularny Michaela Kocha Kawałek nieba, wiejski romans między kobietą ze wsi a rozzłoszczonym outsiderem.

Nagroda na festiwalu w Sundance czy Cannes zwiększa szanse filmu na nominację do Oscara przez kraj pochodzenia, ale ani nagrodzony za scenariusz w Cannes „Chłopiec z nieba” szwedzko-egipskiego reżysera Tarika Saleha, ani irańsko-duński Ali Abbasis „Święty” Pająk” (Utopia), który zdobył nagrodę dla najlepszej aktorki dla cara Amira Ebrahimiego jako dziennikarz walczący o sprawiedliwość dla zamordowanych prostytutek, jest zgłoszony odpowiednio przez Egipt i Iran. Obaj filmowcy są w tych krajach persona non grata, ponieważ zajmują się tematami tabu. (Szwecja i Dania prawdopodobnie odniosą zaszczyt). A Iran może zgłosić tytuł do konkursu w Cannes za dramat familijny Saeeda Roustayiego Bracia Leili.

READ  Nieopowiedziana prawda o Nevers

Większość nieanglojęzycznych filmów w Cannes, które mogą znaleźć się w wyścigu o Oscara, będzie rywalizować o najlepszy międzynarodowy film fabularny, chociaż w ostatnich latach były tam: Pasożyt, Zimna wojna, Jedź moim samochodem i Najgorsza osoba. in the World” uczestniczyła również w innych wyścigach, w tym scenariuszu, kamerze, reżyserii i obrazie. A w tym roku duńska Fleee rywalizowała w trzech kategoriach, w tym w międzynarodowym, dokumentalnym i animowanym.

Japonia raczej nie przedstawi koreańskiej produkcji „Broker” (Neon), chociaż zostanie ona wyreżyserowana przez zdobywcę Złotej Palmy w Cannes i „Złodzieja sklepów” oraz nominowaną do Oscara w 2018 roku Hirokazu Kore-edę, jej koreańska gwiazda Song Kang Ho ( „Pasożyt”) został nagrodzony najlepszym aktorem w Cannes. Zgodnie z oczekiwaniami Korea oddała stylową „Decyzję o odejściu” (Mubi) z Cannes, w której najlepsza kandydatka na aktorkę obsadziła Tang Wei („Żądza, ostrożność”) jako podejrzaną o morderstwo femme fatale. widziany w roli głównej.

Vicky Krieps gra zbuntowaną cesarzową w „Corsage”.

Filmy IFC

Nagroda Wspólna Jury Cannes trafiła do dwóch filmów wybranych przez dystrybutora Drive My Car, Sideshow i Janus Films: polski film EO (Hee-haw) 84-letniego, uzależnionego od goblinów, wieloletniego faworyta z Cannes, Jerzego Skolimowskiego oraz Osiem Gór. współreżyserowana przez belgijską parę Charlotte Vandermeersch i Felixa Van Groenigena, który nauczył się włoskiego, aby wyreżyserować tę włoską produkcję, która może stać się kandydatem do Oscara we Włoszech.

Trzecim odbiorem od Sideshow i Janus Films jest „Tori and Lokita” Belgów Jean-Pierre’a i Luca Dardenne’a, którzy wcześniej dwukrotnie zdobyli Palmę („Rosetta”, „L’Enfant”) i zadowolili się specjalną nagrodą 75. rocznicę festiwalu dla jej poruszający dramat o dwóch afrykańskich uchodźcach pod przymusem. Belgia zgłosiła swoje filmy trzykrotnie, Van Groenigen dwa razy, a Lukas Dhont raz („Dziewczyna”). Być może powrócą do 31-letniego filmowca, ponieważ delikatny dramat o relacjach gejów Dhonta Close podzielił drugą najważniejszą nagrodę, Grand Prix, z innym filmem A24, anglojęzycznym romansem Claire Denis Gwiazdy w południe. ”

READ  „Czarna księga” Editi Effiong osiąga pierwsze miejsce na całym świecie w serwisie Netflix

Weteranka francuskiego filmowca zdobyła również w tym roku nagrodę dla najlepszego reżysera w Berlinie za film w swoim ojczystym języku, Obie strony ostrza, z dwoma gwiazdami, zdobywczyni Oscara Juliette Binoche (Angielski pacjent) i Vincentem Lindonem („Titane”) , jedna z kilku okazji do Oscara we Francji, która zwykle nie zgłasza filmów, które zadebiutowały w Berlinie. Pozostałe to „Matka i syn” Léonora Seraille w Cannes oraz wzruszający dramat o związku Léi Seydoux One Fine Morning (Sony Pictures Classics) Mii Hansen-Løve, w wykonaniu Directors’ Fortnight.

W ostatnich latach francuska komisja selekcyjna została zdominowana przez reżysera z Cannes Thierry’ego Fremaux, ale minister kultury tego kraju zrewidował niedawno swoje podejście i w tym roku powoła nową komisję ds. zgłoszeń, która nie zostanie jeszcze ogłoszona. Kraj nigdy nie zgłaszał filmów Denisa czy Hansen-Løve. W ostatnich latach Francja wolała Nędzników Ladja Ly’a od Portretu damy w ogniu Céline Sciammy, ale zwróciła uwagę na francusko-turecką produkcję Mustang w reżyserii Deniz Gamze Ergüven.

"RRR"

„RRRR”

Rozrywka DVV

Ze swojej strony Austria prawdopodobnie zgłosi lekceważący dramat kostiumowy Marie Kreutzer w reżyserii weteranki kostiumowej Corsage, z aktorką mieszkającą w Berlinie Vicky Krieps („Wyspa Bergman”) w roli zbuntowanej Austro-Węgierskiej Cesarzowej Elisabeth („Sissi”), który dobrze by się odegrał w filmie. konkurencja. Krieps podzielił się nagrodą Un Certain Regard dla najlepszej aktorki. Przy odpowiednim potraktowaniu przez IFC Films rewizjonistyczny dramat królewski XIX wieku mógłby konkurować o najlepszą aktorkę i kostiumy, a także o międzynarodowy film fabularny.

Tymczasem latem wybuchł światowy przebój, który nie grał na głównych festiwalach i mógł wziąć udział w konkursie Oscara: trzygodzinny historyczny epos Tollywood SS Rajamouliego „RRR” (Variance/Netflix) o dwóch najlepszych przyjaciołach wysportowanych (megastary NT Rama Rao Jr.) .. i Ram Charan), których przeciwstawiają sobie siły historii. Indie nie zawsze wybierają właściwe Oscary, ale nie powinny przegapić okazji, by zdobyć co najmniej najlepszy międzynarodowy film fabularny. Ten autor może pochwalić się choreograficzną akcją, inteligencją emocjonalną i brawurową wyobraźnią Sama Peckinpaha, Johna Woo i George’a Millera. Nie widzieliśmy wyczynów kaskaderskich tego kalibru od czasu gry Mad Max: Fury Road, która zdobyła sześć Oscarów rzemieślniczych. A jeśli „Slumdog Millionaire” Danny’ego Boyle’a zdobył osiem Oscarów, w tym najlepszy film, reżyserię i muzykę dla kompozytora AR Rahmana, rozpoczynając karierę Deva Patela i Freidy Pinto, to dlaczego „RRR” nie może rywalizować w kilku ważnych kategoriach i? także ceny rzemieślnicze?

READ  Okręg szkolny w Tennessee zakazuje książki o Holokauście

Nowe filmy będą miały swoją premierę podczas Jesiennego Festiwalu, w tym autofikcja Bardo, która oznacza powrót zdobywcy Oscara Alejandro Gonzáleza Iñárritu do Meksyku; Netflix obiecuje zastrzyk reklamy na poziomie „Romów” dzięki swojemu przyjacielowi Alfonso Cuarón. Kolejnym filmem, na który warto zwrócić uwagę, jest dramat historyczny Santiago Mitre z lat 80. Argentyna, 1985 (Amazon) z Ricardo Darínem (nagrodzony Oscarem Sekret w oczach, nominowany do Oscara Wild Tales).

Kandydaci na krótką listę 15 są wymienieni w porządku alfabetycznym. (Lista jest często aktualizowana, ponieważ kraje podejmują decyzje o przesłaniu filmu.) Żaden film nie jest uważany za faworyta, dopóki go nie obejrzę.

„Miły poranek”

Klasyka od Sony Pictures

lider
„Obie strony ostrza” (Claire Denis, Francja)
„Stanik” (Marie Kreutzer, Austria)
„Decyzja o odejściu” (Park Chan-wook, Korea)
„Święty Pająk” (Ali Abbasi, Dania)
„One Fine Morning” (Mia Hansen-Love, Francja)
„RRR” (SS Rajamouli, Indie)
„Tori i Lokita” (Luc i Jean-Pierre Dardenne, Belgia)
„Utama” (Alejandro Loayza Grisi, Boliwia)

kandydat
„Alcarràs” (Carla Simón, Hiszpania)
„Argentyna, 1985” (Santiago Mitre, Argentyna)
„Bardo” (Alejandro González Iñárritu, Meksyk)
„Broker” (Hirokazu Kore-eda, Korea)
„Zamknij” (Lukas Dhont, Belgia)
„Osiem gór” (Charlotte Vandermeersch i Felix Van Groenigen, Włochy)
„Eo” (Jerzy Skolimowski, Polska)
„Dziewczyna Obraz” (Alli Haapasalo, Finlandia)
„Godland” (Hlynur Palmason, Islandia)
„Matka i Syn” (Léonor Seraille, Francja)
„Kawałek nieba” (Michael Koch, Szwajcaria)
„Cicha dziewczyna” (Colm Bairéad, Irlandia)
„RMN” (Cristian Mungiu, Rumunia)

Oficjalne zgłoszenia według kraju

Kanada: „Wieczna wiosna” (Jason Loftus, mandaryński)

Ekwador: „Unseen” (Javier Andrade, hiszpański)

Niemcy: „Cała cisza na froncie zachodnim” (Edward Berger, niemiecki i angielski)

Irlandia: „Cicha dziewczyna” (Colm Bairéad, irlandzki)

Polska: „EO” (Jerzy Skolimowski, polski)

Korea Południowa: „Decyzja o odejściu” (Park Chan-wook, koreański)

Szwajcaria: „Kawałek nieba” (Michael Koch, szwajcarski niemiecki)

Tajwan: „Choddam Asura” (Lou Yi-an, mandaryński)

Urugwaj: „Pracodawca i pracownik” (Manolo Nieto; hiszpański, portugalski i francuski)

Rejestracja: Bądź na bieżąco z najnowszymi wiadomościami filmowymi i telewizyjnymi! Zapisz się na nasz biuletyn e-mailowy tutaj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *