Connect with us

Zabawa

„All the Beauty…”, „Banshees of Inisherin” i „Bones and All” to wielkie hity na weneckim blogu

Published

on

„All the Beauty…”, „Banshees of Inisherin” i „Bones and All” to wielkie hity na weneckim blogu

przez Nathaniela R

Cate Blanchett, reżyserka Laura Poitras i Colin Farrell zabrali do domu nagrody

Podczas gdy Wieloryb oraz nie martw się kochanie zdobyli dużo prasy w Ameryce, nie byli faworytami tegorocznego jury w Wenecji, obaj poszli do domu z pustymi rękami. Julianne Moore przewodniczyła tegorocznemu jury, w skład którego weszli Mariano Cohn, Leonardo Di Costanzo, Audrey Diwan (zeszłoroczna zdobywczyni Złotego Lwa – nasz wywiad!), Leila Hatami, Kazuo Ishiguro i Rodrigo Sorogoyen. Główną nagrodę przyznali żywemu dokumentowi o Nan Goldin, Całe piękno i rozlew krwi. Chociaż nie zdobyli głównej nagrody, obaj Martin McDonaghs Banshee autorstwa Inisherin i Luca Guadagninos kości i wszystko zabrali do domu po dwie nagrody…

NAGRODY GŁÓWNE W KONKURSIE (Linki do naszych recenzji)

ZŁOTY LEW za najlepszy film do: CAŁE PIĘKNO I PRZELEW KRWI Laura Poitras (USA)

SREBRNY LEW – NAGRODA WIELKIEGO JURY do: ŚWIĘTY OMER Alice Diop (Francja)

SREBRNY LEW – NAGRODA DLA NAJLEPSZEGO REŻYSERA do: Luca Guadagnino do filmu KOŚCI I WSZYSTKO (USA, Włochy)

COPPA VOLPI dla najlepszej aktorki: Cate Blanchett w filmie SMOŁA przez Todda Fielda (USA)

COPPA VOLPI dla najlepszego aktora: Colin Farell w filmie BANSHEES INSHERIN Martin McDonagh (Irlandia, Wielka Brytania, USA)

NAGRODA ZA NAJLEPSZY SCENARIUSZ do: Martina McDonagh do filmu BANSHEES INSHERIN Martin McDonagh (Irlandia, Wielka Brytania, USA)

NAGRODA SPECJALNA JURY do: NIE MISIE Jafar Panahi (Iran)

NAGRODA MARCELLO MASTROIANNI dla najlepszego młodego aktora lub aktorki do: Taylor Russell
w filmie KOŚCI I WSZYSTKO Luca Guadagnino (USA, Włochy)

LEW PRZYSZŁOŚCI

ŚWIĘTY OMER

Specjalne jury, przyglądając się debiutanckim filmom z każdej sekcji, wybiera tę nagrodę, honorując reżysera za jego pierwszy film fabularny (lub pierwszy film fabularny w tym roku, ponieważ zwycięzca wcześniej robił filmy dokumentalne). Jury w tym roku przewodniczył Michelangelo Frammartino, aw jego skład weszli także Jan Matuszyński, Ana Rocha de Sousa, Tessa Thompson i Rosalie Varda.

NAGRODA WENECJI „LUIGI DE LAURENTIIS” ZA DEBIUTOWANY FILM do: ŚWIĘTY OMER Alice Diop (Francja)

ORIZZONTI ()

Dyrektor Isabel Coixet przewodniczyła jury, w skład którego weszli również Laura Bispuri, Antonio Campos, Sofia Djama i Edouard Waintrop. Wielkimi zwycięzcami w tej sekcji, która skupia się na nowych filmowcach i współczesnych trendach estetycznych, były filmy irańskie III wojna światowa Chodzi o robotnika na placu budowy, który kończy w filmie o Hitlerze i II wojnie światowej oraz w filmach austriackich wiara Opowiada o córce sławnego mężczyzny, która po wypadku samochodowym związała się z mężczyzną i jego rannym dzieckiem.

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEGO FILMU do: Jang-e Jahani Sevom (III WOJNA ŚWIATOWA)
autor: Houman Seyedi (Iran)

READ  Rosja twierdzi, że pozwoli ludności cywilnej na ewakuację pomimo zerwania wcześniejszych porozumień

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEGO REŻYSERA Tizza Covi oraz Rainer Frimmel do filmu VERA (Austria)

NAGRODA SPECJALNA JURY ORIZZONTI do: CHLEB I SÓL (CHLEB I SÓL) Damian Kocur (Polska)

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEJ AKTORKI do: Vera Gemma w filmie VERA autorzy: Tizza Covi i Rainer Frimmel (Austria)

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEGO AKTORA do: Mohsen Tanabandeh w filmie JANG-E JAHANI SEVOM (TRZECIA WOJNA ŚWIATOWA) autor: Houman Seyedi (Iran)

NAGRODA ORIZZONTI ZA NAJLEPSZY SCENARIUSZ do: Fernando Guzzoni do filmu BLANQUITA Fernando Guzzoni (Chile, Meksyk, Luksemburg, Francja, Polska)

NAGRODA ORIZZONTI DLA NAJLEPSZEGO FILMU KRÓTKOMETRAŻOWEGO do: ŚNIEG WE WRZEŚNIU Lkhagvadulam Purev-Ochir (Francja, Mongolia)

NOMINACJA FILMU KRÓTKOMETRAŻOWEGO WENECJI DO EUROPEJSKIEJ NAGRODY FILMOWEJ 2022 do: ŚNIEG WE WRZEŚNIU Lkhagvadulam Purev-Ochir (Francja, Mongolia)

NAGRODA PUBLICZNA ARMANI BEAUTY do: NEZOUH Soudade Kaadan (Wielka Brytania, Syria, Francja)

KLASYKA WENECKA

Giulio Base przewodniczył jury, które składało się z 21 studentów wybranych przez profesorów z programów filmowych włoskiego uniwersytetu.

NAGRODA KLASYKI WENECJI DLA NAJLEPSZEGO DOKUMENTU do: FRAGMENTY RAJU KD Davison (USA)

NAGRODA KLASYKI WENECJI DLA NAJLEPSZY ODNOWIONY FILM do: Koroshi no Rakuin (Marka do zabicia) Suzuki Seijun (Japonia, 1967)

WENECJA WCIĄGAJĄCA

Trzyosobowe jury w składzie May Abdalla, David Adler i Blanca Li wyłoniło tych zwycięzców spośród 30 projektów konkursowych.

NAJLEPSZE DOŚWIADCZENIE W WENECJI do: CZŁOWIEK, KTÓRY NIE MOGŁ CHODZIĆ przez Singing Chen (Tajpej)

WIELKA NAGRODA JURY WCIĄGAJĄCEJ WENECJI do: Z RYNKU GŁÓWNEGO Pedro Harres (Niemcy)

SPECJALNA NAGRODA JURY W IMERSJA WENECJI do: JAJKO niemiecki Heller (Argentyna)

NASTĘPUJĄCE NAGRODY SĄ NIEZALEŻNYMI NAGRODAMI NIEZWIĄZANYMI BEZPOŚREDNIO Z FESTIWALEM

Większość z tych nagród ma swoje własne zasady, a niektóre mają również własne jury.

powierzchowny

Nagroda Queer Lions | Associazione di Promozione Sociale Queer Lion
powierzchowny autor: Alex Schad

Film opowiada o pozornie szczęśliwej młodej parze, której tożsamość zaczyna się zmieniać, gdy odwiedzają odległą wyspę. Czy kiedykolwiek będą takie same?

Nagroda ARCA Cinema Giovani | ARCA CinemaGiovani
Najlepszy film Venezia 79: ATHENA autor: Romain Gavras
Najlepszy włoski film w Wenecji: MONICA reż. Andrea Pallaoro

Autorzy do 40 lat | dedykowana reżyserce Valentinie Pedicini z „Venezia a Napoli. Il cinema esteso”
Najlepszy reżyser: ISABELLA CARBONELL za pies urodzony; CRISTINA GROŞAN za Bĕžná Selhány – zwykłe awarie
Wyróżnienie specjalne: EL AKHIRA. LA DERNIÈRE REINE (OSTATNIA KRÓLOWA) Damiena Ounouriego i Adili Bendimerad; DA LI STE VIDELI OVU ŽENU (CZY WIDZIAŁEŚ TĘ KOBIETĘ?) Dušana Zoricia i Matiji Gluščević; NIEBIESKI JEANS od Georgia Oakley.

cena Briana | UAAR (Union degli Atei e degli Agnostici Razionalisti)
PAN mrówek przez Gianniego Amelio

CICT – Nagroda UNESCO „Enrico Fulchignoni” | Conseil International du Cinéma, de la Télévision et de la Communication Audiovisual (CICT-UNESCO)
JĄDROWY Olivier Stein

Kino i sztuka Przebaczyć | Associazione Kalambur Teatro we współpracy z Ateatro i Teatro Electro Stanislavsky
Złota Musa: [TIE] MUZYKA DLA CZARNYCH GOŁĘBI autorstwa Jørgena Letha, Andreasa Koefoeda
ŚWIĘTY OMER autorstwa Alice Diop

Kino Premio Sara | Cineteca Italiana z Mediolanu
WIELORYB autor: Darren Aronofsky
Wyróżnienie specjalne: BEZ NIEDŹWIEDZI przez Jafara Panahi

Edipo Re cena | Edipo Re Srl Sociale
ŚWIĘTY OMER przez Alice Diopt

Nagroda Fondazione Fai Persona Lavoro Ambiente | Fai Cisl Studio i Fundacja Ricerche
LISTA SYNDYKÓW LA przez Jean Paul Salome
Wyróżnienie specjalne (traktowanie kwestii środowiskowych): PRINCESS autorstwa Roberto De Paolis
Wyróżnienie specjalne (leczenie problemów związanych z pracą): JANAIN MUALAQA (WISZĄCE OGRODY) Ahmed Yassin Al Daradji

Nagroda Fanheart3| Stowarzyszenie Fanheart3
Graffetta d’Oro za najlepszy film: DON’T WORRY DARLING, reż. Olivia Wilde
Nave d’Argento dla najlepszego OTP: za postacie Charlesa Eismayera i Mario Falaka w EISMAYER Davida Wagnera
XR Fan Experience: LUSTRATION, Ryan Griffen
Specjalne wyróżnienie XR: WALCZ Z POWROTEM autorstwa Celine Tricart

Nagroda FEDIC | Federazione Italiana dei Cineclub
Najlepszy film: GLI ULTIMI GIORNI DELL’UMANITÀ autorstwa Enrico Ghezziego i Alessandro Gagliardo
Specjalne wyróżnienie FEDIC: I EAT YOUR HEART autorstwa Pippo Mezzapesa
Specjalne wyróżnienie FEDIC dla najlepszego filmu krótkometrażowego: ALBERTINE GDZIE JESTEŚ? przez Marię Guidone

Nagroda FIPRESCI | FIPRESCI (Międzynarodowa Federacja Krytyków Filmowych)
ARGENTYNA, 1985 autorstwa Santiago Mitre
Najlepszy film Orizzonti i sekcje równoległe: AUTOBIOGRAFIA autorstwa Makbula Mubaraka

Nagroda Francesco Pasinetti | Sindacato Nazionale Giornalisti Cinematografici Italiani
SICCITÀ autorstwa Paolo Virzì

Nagroda Europa Cinemas Label | Giornate degli Authori
BRUDNE TRUDNE NIEBEZPIECZNE autor: Wissam Charaf

Nagroda za reżyserię GdA | Giornate degli Authori
LOBO E CO przez Claudię Varejao

Premio del Pubblico/Nagroda Popularnego Wyboru| Giornate degli Authori
NIEBIESKI JEANS przez Georgię Oakley

Nagroda Publiczności BNL Gruppo BNP Paribas | Giornate degli Authori
DZIEWCZYNA przez Grahama Foy

Nagroda Zielona Kropla | Zielony Krzyż Włochy
BIAŁY SZUM autor: Noah Baumbach
Wyróżnienie: SICCITA przez Paolo Virzi

X Nagroda INTERFILM za promowanie dialogu międzyreligijnego
WIELORYB autor: Darren Aronofsky

magiczna latarnia Przebaczyć | Stowarzyszenie Nazionale CGS
NEZOUH przez Soudade Kaadan

Nagroda Leoncino d’Oro | Agiscuola, UNICEF
WIELORYB autor: Darren Aronofsky
Kino dla UNICEF: ATENY autor: Romain Gavras

Nagroda Lizzani | ANAC (Association Nazionale Autori Cinematografic)
CHIARA przez Susannę Nicchiarelli
Wyróżnienie specjalne: A GUERRA FINITA autorstwa Simone Massi

READ  Trzecie miejsce zajmuje wschodząca kenijska gwiazda polskiego programu The Voice

PAN mrówek

NAGRODA TALENTÓW NUOVOIMAIE | NUOVOIMAIE – I diritti degli artisti; we współpracy z Sindacato Nazionale Giornalisti Cinematografici Italiani oraz Sindacato Nazionale Critici Cinematografici Italiani
Najlepszy młody aktor: LEONARDO MALTESE za film Pan mrówek przez Gianniego Amelio
Najlepsza Nowa Nadchodząca Aktorka: MARGHERITA MAZZUCCO za film Chiara przez Susannę Nicchiarelli

Nagroda La Pellicola d’Oro | Ass.ne Culturale „Articolo 9 Cultura & Spettacolo” i kino SAS”
Najlepsze efekty wizualne: MAURIZIO CORRIDORI za film wariuje autorstwa Gabriele Mainetti
Najlepszy kierownik produkcji: BARBARA BUSSO za film Pan mrówek przez Gianniego Amelio
Najlepszy operator: CESARE PASCARELLA za film Pan mrówek przez Gianniego Amelio
Najlepszy krawiec kostiumów: LAURA MONTALDI do filmu Chiara przez Susannę Nicchiarelli

RB Casting Award | Odlewanie RB
LEONARDO MALTAŃSKI za film Pan mrówek

WSPANIAŁA nagroda główna| Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
ICE MAER autorstwa Davida Wagnera

Wyróżnienie Specjalne Jury | Settimana Internazionale della Critica
ANHELL69 przez Theo Montoya

Nagroda Publiczności Klubu Filmowego| Settimana Internazionale della Critica
MARGINI przez Niccolo Falsetti

Nagroda Klubu Filmowego w Weronie | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
ANHELL69 przez Theo Montoya

Mario Serandrei – | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
ANHELL69 przez Theo Montoya

Nagroda dla najlepszego filmu krótkometrażowego SIC@SIC 2021 | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
PUIET Lorenzo Fabbro i Bronte Stahl

Nagroda dla najlepszego reżysera SIC@SIC 2021 | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
ALBERTINE GDZIE JESTEŚ? przez Marię Guidone

Nagroda za najlepszy wkład techniczny SIC@SIC 2020 | Międzynarodowy Tydzień Krytyków Filmowych w Wenecji
REGINETTA przez Federico Russotto

Nagroda SIGNIS | SIGNIS International (Światowe Katolickie Stowarzyszenie Komunikacji Społecznej)
CHIARA przez Susannę Nicchiarelli
Wyróżnienie specjalne: ARGENTYNA, 1985 autorstwa Santiago Mitre

Nagroda Ambasadorów Nadziei Fundacji Smithers | Fundacja Smithersa
CAŁE PIĘKNO I PRZELEW KRWI autorstwa Laury Poitras

„Nagroda Sorriso Diverso Venezia” XI. wyjście | Stowarzyszenie Studentca UCL (L’università cerca lavoro)
Najlepszy film włoski: CHIARA w reżyserii Susanny Nicchiarelli
Najlepszy film zagraniczny: WIELORYB Darrena Aronofsky’ego

Nagroda Premium Soundtrack Stars | Wydarzenie bezpłatne i Sindacato Nazionale Giornalisti Cinematografici Italiani
Najlepsza ścieżka dźwiękowa: SICCITA Ścieżka dźwiękowa Franco Piersanti
Nagroda za całokształt twórczości: STEFANO BOLLANI
Wyróżnienie specjalne: SERGIO LEONE – L’ITALIANO CHE INVENTÒ L’AMERICA Ścieżka dźwiękowa Rodrigo D’Erasmo

Cena UNIMED | UNIMED (Unione delle Università del Mediterraneo)
BARDO, FAŁSZYWA KRONIKA RĘCZNEJ PRAWDY Alejandro González Iñárritu

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *