Connect with us

Nauka

5 rzeczy, które warto wiedzieć o platformie e-commerce Allegro

Published

on

Platformy Amazon, eBay i chińskie dominują w globalnej przestrzeni e-commerce, ale polska firma e-commerce Allegro zyskała na znaczeniu jako jedna z najpopularniejszych platform w Polsce i jedna z czołowych marek e-commerce w Europie Środkowej.

Według Kostka do gry od SimilarWeb, polska platforma jest 10. co do wielkości platformą e-commerce na świecie pod względem miesięcznych odwiedzin i jedyną firmą z listy Top 10, która działa w Europa. Firma powstała ponad 20 lat temu oferując usługi podobne do eBay, a dziś posiada 33% rynku e-commerce, zatrudniając ponad 3750 pracowników. Twoja strona internetowa przyciąga ponad 20 milionów odwiedzających miesięcznie.

Zobacz też: Amazon otwiera się na biznes w Polsce

Amazon jest największym konkurentem platformy w Polsce, a uruchomienie w Polsce usługi Amazon Prime z darmową dostawą i strumieniowaniem wideo w tym miesiącu spowodowało spadek akcji Allegro o 3,7%. Polska strona Amazona została uruchomiona na początku marca, zwiększając konkurencję w krajowej przestrzeni e-commerce, z usługą Prime w cenie 49 zł (około 12,35 USD) rocznie.

Zobacz Więcej informacji: Amazon Prime rusza w Polsce z darmową dostawą i streamingiem wideo

W tym artykule PYMNTS przygląda się bliżej polskiej platformie e-commerce, która robi fale w Europie, podkreślając pięć rzeczy odkrytych w naszej analizie.

  • Allegro ma największą dotychczas ofertę publiczną (IPO) wszech czasów na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Opierając się na silnym wzroście przychodów, rentowności i rosnących przepływach pieniężnych, Allegro stało się największą IPO wszech czasów w historii Polski w październiku ubiegłego roku, pozyskując prawie 2,3 miliarda dolarów przy wycenie 17,6 miliarda dolarów po wejściu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW).

Zobacz więcej: Polskie Allegro triumfuje po upublicznieniu akcji

Tylko jedna czwarta Allegro była notowana na IPO, aby osiągnąć ten wyczyn, a od tego czasu firma dołączyła do WIG20, pierwszej dwudziestki spółek na GPW, która w zeszłym tygodniu wzrosła o 0,61% do trzyletniego rekordu.

READ  Uprawa sałaty w Polsce idzie w całości na LED, pompuje ciepło

„Allegro to wyjątkowa historia sukcesu ukształtowana przez 20 lat, od lokalnego start-upu do europejskiego mistrza e-commerce” – powiedział prezes Allegro François Nuyts. demonstracja ogłoszenie zamiaru debiutu spółki na GPW miesiąc wcześniej.

„Wraz z 12,3 milionami aktywnych kupujących i 117 000 kupców przewodzimy cyfrowej transformacji polskiej gospodarki i poprawiamy codzienne życie milionów Polaków i tysięcy [small- to medium-sized businesses (SMBs)]”- dodał Nuyts.

  • Allegro postawił swój biznes na zielonej ścieżce.

Allegro idzie na zielono, wprowadzając w czerwcu br. w Poznaniu i Warszawie swoje pierwsze ekologiczne szafy opakowaniowe, zielone szafy opakowaniowe, wynika z danych Komunikat prasowy.

„Nasze szafki na zamówienia będą zasilane odnawialnymi źródłami energii i wyposażone w czujniki jakości powietrza, a my będziemy publicznie udostępniać nasze metryki” – powiedziała w oświadczeniu Allegro Head of Public Relations and Sustainability, Marta Mikliszańska. „Hałas i zanieczyszczenie wizualne to również nasze główne rozważania”.

Firma współpracuje również z samorządami w ramach swojego celu, jakim jest inwestowanie w zielone ściany w budynkach.

  • Allegro uruchomiło nową usługę logistyczną dla handlowców.

We wrześniu firma uruchomiła nową usługę logistyczną One Fulfillment by Allegro, „aby pomóc firmom w przechowywaniu, pakowaniu, wysyłce i dostarczaniu zamówień, a także obsłudze zwrotów”. Komunikat prasowy.

Klienci handlowi mogą teraz oferować klientom szerszą gamę opcji dostawy w konkurencyjnych cenach negocjowanych przez Allegro, co pozwala klientom korzystać z usług dostawy następnego lub tego samego dnia.

Allegro zaprosiło „kilkadziesiąt” firm korzystających z jego platformy do udziału w programie pilotażowym, zanim usługa stanie się powszechnie dostępna dla handlowców w pierwszym kwartale 2022 roku, dodając 1200 miejsc pracy w nowym One Fulfillment center.

  • Allegro pozyskało partnera z dostawą tego samego dnia, aby uzupełnić serwis i wdrożenie szafek.

W tym miesiącu polska firma pozyskała jednego ze swoich mniejszych partnerów dostarczających przesyłki tego samego dnia, X-press Couriers, w celu dalszego rozwoju usługi i uzupełnienia oferty Allegro One Fulfillment oraz wdrożenia infrastruktury szafek. Komunikat prasowy.

READ  Amazon wybuduje drugie centrum dystrybucyjne w Czechach

X-press Couriers oferują dostawę tego samego dnia do dziewięciu największych gmin w Polsce i stanowią uzupełnienie niedawno uruchomionego pilotażowego programu One Fulfillment by Allegro.

Dyrektor rozwoju biznesu Allegro, Grzegorz Czapski, powiedział w oświadczeniu, że kilka milionów użytkowników platformy ma możliwość dostawy tego samego dnia, a ponieważ klienci korzystają z tej usługi jako alternatywy dla zakupów offline, firma zdała sobie sprawę, że zwiększa to dodatkową sprzedaż kupcom.

„Mamy nadzieję, że rozszerzenie tych możliwości i wdrożenie w innych dużych miastach – w połączeniu z naszymi usługami recepcji i szafek – poprawi jakość obsługi klienta i umożliwi nam świadczenie tych usług po kosztach krańcowych dla naszych klientów” – powiedział Czapski.

  • Allegro tworzy nowe strumienie przychodów.

Według Komunikat prasowy podsumowując wyniki za drugi kwartał 2021 r. Allegro Pay nadal zyskuje popularność ze względu na „prostotę i wygodę” z udzielonych pożyczek, wzrastając o 95%, by w drugim kwartale osiągnąć 347 mln zł (około 88 mln USD).

Allegro Biznes, uruchomiony w lutym dla klientów B2B, urósł, by wyprzedzić cały rynek, ponieważ przecenione oferty B2B wciąż rosną, a „kupujący zachwycają się szerokim wyborem, szybkimi zakupami i bezpieczeństwem”.

Firma planuje również ekspansję poza Polskę, a handlowcy mogą wyeksportować ponad 35 mln transakcji na terenie całej Unii Europejskiej za pośrednictwem zintegrowanego przewoźnika logistycznego, którego pośrednikiem jest Allegro.

Pomimo, że Amazon kwestionuje swoją dominację na polskim rynku, przychody firmy wzrosły o 28,4% rok do roku, osiągając 1,3 mld zł (328 mln USD) w drugim kwartale 2021 r., a liczba aktywnych kupujących wzrosła o 7,2% do osiągnąć 13,2 miliona w tym samym okresie.

——————————

NOWE DANE PYMNTS: BADANIE CYFROWEGO BANKÓW – BITWA PIWONOWSKA, GDZIE BANKUJEMY

O: Czterdzieści siedem procent konsumentów w USA unika bankowości cyfrowej z powodu obaw o bezpieczeństwo danych, pomimo dużego zainteresowania tymi usługami. W publikacji Digital Banking: The Brewing Battle For Where We Will Bank, PYMNTS przeprowadził ankietę wśród ponad 2200 konsumentów, aby ujawnić, w jaki sposób banki wyłącznie cyfrowe mogą zwiększyć prywatność i bezpieczeństwo, oferując wygodne usługi, aby zaspokoić ten niezaspokojony popyt.

READ  TWS razy 2, Mi Scooter 3, Mi Router AX9000 na sprzedaż

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *