Connect with us

Zabawa

Złoty Lew Wenecji trafia do „Biednych rzeczy” Yorgosa Lanthimosa

Published

on

Złoty Lew Wenecji trafia do „Biednych rzeczy” Yorgosa Lanthimosa

– WENECJA 2023: Nagroda główna trafiła do filmu greckiego reżysera; również zostali nagrodzeni Zło nie istnieje autorstwa Ryusuke Hamaguchi, Ja, kapitanie przez Matteo Garrone i Zielona granica Agnieszki Holland

Reżyser Yorgos Lanthimos ze swoim Złotym Lwem za Biedactwa

Wtedy nie będzie żadnych niespodzianek. Tym razem jury – w składzie: przewodniczący Damien Chazelle, Saleha Bakriego, Jane Campion, Mia Hansen-Løve, Gabriele Mainetti, Martina McDonagha, Santiago Mitera, Laurę Poitras I Shu Qi – w pełni zgodził się z opinią publiczności i krytyków Festiwal Filmowy w Wenecji. Złoty Lew powędrował zatem do niezwykłego (to tylko jedno z możliwych przymiotników, jakim można by określić ten film) Biedactwa [+see also:
film review
trailer
Q&A: Yorgos Lanthimos
film profile
]
od greckiego Helmera Yorgos Lanthimosktóry powrócił do Lido po zdobyciu Srebrnego Lwa – Wielkiej Nagrody Jury Ulubiony [+see also:
film review
trailer
film profile
]
w 2018 roku oraz nagrodę za najlepszy scenariusz za film Alpy [+see also:
film review
trailer
film profile
]
w 2011 r. Przyznano także ważne nagrody za zaangażowanie społeczne, polityczne i etyczne, które zdobyły trzy inne niezwykłe filmy: Japońską Nagrodę im. Zło nie istnieje, Ja, kapitanie [+see also:
film review
trailer
film profile
]
I Zielona granica [+see also:
film review
trailer
film profile
]
.

(Ciąg dalszy artykułu poniżej – Informacja handlowa)

Kontynuujmy w tej kolejności. Prezes Biennale, Roberto Cicutto, wręczył upragnioną uskrzydloną statuetkę bardzo dumnemu Lanthimosowi, który wyjaśnił, że prace nad filmem, wyprodukowanym w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii, trwały latami. „Czekaliśmy, aż przemysł będzie gotowy.” Reżyser wspomniał o „bajkowej powieści” szkockiego autora. Alasdaira Graya, na którym opiera się obraz, oraz jego zespół, który składa się wyłącznie z kobiet, z wyjątkiem jednego mężczyzny. „Bez wspaniałej istoty, która jest w centrum tego filmu, film by nie istniał Emmę Stone, który jest równie wspaniałą istotą. Ten film należy do niej, ponieważ była zarówno przed, jak i za kamerą.”

READ  Absolwenci WorldSkills UK wygłaszają przemówienia wspierające podczas ceremonii otwarcia

Srebrny Lew – Wielka Nagroda Jury trafiła do Japonii Zło nie istnieje, co niesie ze sobą wyraźny przekaz ekologiczny. dyrektor Ryusuke Hamaguchi powiedział, że nigdy nie wyobrażał sobie „otrzymania tej nagrody, kiedy zaczynaliśmy kręcić film”.

Jane Campion przyznał Srebrnego Lwa dla najlepszego reżysera Matteo Garrone Do Ja, kapitanie, produkcji włosko-belgijskiej. „Ta nagroda” – wyjaśnił Garrone – „będzie bardzo pomocna w dotarciu do szerszego grona odbiorców”. Trzymałam się jej [the protagonists’] Historie, ich reportaże i ja kręciliśmy z nimi zdjęcia i staraliśmy się wykorzystać moją wizję w służbie tej historii, ale także dać głos tym, którzy go nie mają.” Ich niesamowite kreacje zapewniły filmowi człowieczeństwo, trzy -wymiarowość, a także nadanie pewnej duchowości. Młody główny aktor Seydou Sarr otrzymał także nagrodę Marcello Mastroianni dla najlepszego nowego talentu. Garrone udziela głosu Kouassi Pli Adama Mamadou, największe źródło inspiracji filmu. „Chciałbym zadedykować tę nagrodę tym, którzy nie przybyli. Kiedy pojawia się tęsknota i potrzeba odejścia, nikt nie jest w stanie Cię zatrzymać. Wiza podróżna dla nas, młodych Afrykanów, to jedyny sposób, aby położyć kres nielegalnemu handlowi ludźmi.” Garrone wyraził solidarność z Marokiem, które nawiedziło trzęsienie ziemi i gdzie nakręcono część filmu.

Koncentrujemy się na uchodźcach z Bliskiego Wschodu i Afryki, którzy znaleźli się w kryzysie geopolitycznym Zielona granica od doświadczonego polskiego reżysera Agnieszki Holender, koprodukcja Polski, Francji, Czech i Belgii, która zdobyła Nagrodę Specjalną Jury. „Krecenie tego filmu nie było łatwe z powodów, które możesz sobie wyobrazić lub nie. To była walka, ale musieliśmy to zrobić; to był nasz obowiązek. Od 2014 roku, kiedy kryzys uchodźczy osiągnął swój szczyt, próbując przedostać się do Europy, zginęło około 560 000 osób.” Dyrektor zadedykował nagrodę lokalnym działaczom i stowarzyszeniom, które pomagają uchodźcom na całym świecie, od Polski po Lampedusę.

Nagroda za najlepszy scenariusz trafiła do El Conde z Pabla Larraina, który zakończył swoje przemówienie wyraźnym „nie” dla bezkarności. Puchar Volpi dla najlepszej aktorki zarezerwowany był dla 25-latki Cailee Spaenyktóry gra młodą Priscillę Presley Priscilla [+see also:
film review
trailer
film profile
]
z Sofii Coppoli, film amerykańsko-włoski. Tymczasem Puchar Volpi został przyznany dla najlepszego aktora Piotra Sarsgaardaktóry odgrywa główną rolę w ruchu Pamięć z Michaela Francoflankowane przez Jessica Chastain.

READ  Pierce Brosnan, Morena Baccarin i nieżyjący już James Caan w poważnym, komicznym filmie akcji, który trafia w sedno

Jury Orizzonti (przewodniczący: Jonasa Carpignano) przyznało siedem nagród, z czego nagroda najważniejsza przypadła Wyjaśnienie wszystkiego [+see also:
film review
trailer
interview: Gábor Reisz
film profile
]
Węgier Gabora Reisza. Nagroda dla najlepszego reżysera trafiła do Szwecji Miki Gustafson Do Raj płonie [+see also:
film review
trailer
film profile
]
: „Chciałem stworzyć coś nowego, przekroczyć swoje ograniczenia; Nie wszystkie historie zostały jeszcze opowiedziane!” Nagrodę specjalną jury przyznano Niekończąca się niedziela [+see also:
film review
trailer
interview: Alain Parroni
film profile
]
z Włoch Alaina Parroniegokoprodukcja: Wima Wendersa. Margarita Rosa De Francisco została uznana za najlepszą aktorkę El Paraiso [+see also:
film review
trailer
interview: Enrico Maria Artale
film profile
]
z Enrico Maria Artale, który zdobył także nagrodę za najlepszy scenariusz. Najlepszy aktor był Tergel Bold-ErdenePoczątek Miasto Wiatru [+see also:
film review
trailer
film profile
]
z Lkhagvadulam Purev-Ochir, co stanowi historyczną nagrodę dla Mongolii. Nagrodę przyznano za najlepszy film krótkometrażowy Krótka podróż Albanii Erenika Beqiriego.

Wreszcie nagroda „Lwa Przyszłości” „Luigiego de Laurentiisa” została przyznana za debiut filmowy, do którego kwalifikują się filmy biorące udział w poszczególnych sekcjach konkursowych i równoległych festiwalu Miłość jest bronią z Lee Hong Chitajwański aktor, który w konkursie zadebiutował jako reżyser Międzynarodowy Tydzień Krytyki Filmowej.

Laureaci nagród:

Konkurs

Złoty Lew dla najlepszego filmu
Biedactwa [+see also:
film review
trailer
Q&A: Yorgos Lanthimos
film profile
]
– Yorgos Lanthimos (Irlandia/Wielka Brytania/USA)

Srebrny Lew – Nagroda Główna Jury
Zło nie istnieje – Ryusuke Hamaguchi (Japonia)

Srebrny Lew – Nagroda dla najlepszego reżysera
Matteo Garrone – Ja, kapitanie [+see also:
film review
trailer
film profile
]
(Włochy/Belgia)

Puchar Volpi dla najlepszej aktorki
Cailee Spaeny – Priscilla [+see also:
film review
trailer
film profile
]
(USA/Włochy)

READ  Cinema on Paper analizuje historię plakatu filmowego

Puchar Volpi dla najlepszego aktora
Piotr Sarsgaard – Pamięć (Meksyk/USA)

Nagroda za najlepszy scenariusz
Guillermo Calderon, Pablo Larrain – El Conde (Chile)

Nagroda Specjalna Jury
Zielona granica [+see also:
film review
trailer
film profile
]
– Agnieszka Holland (Polska/Francja/Czechy/Belgia)

Nagroda Marcello Mastroianniego dla najlepszego nowego talentu
Seydou Sarr – Ja, kapitanie

Orizzonti

Najlepszy film
Wyjaśnienie wszystkiego [+see also:
film review
trailer
interview: Gábor Reisz
film profile
]
– Gábor Reisz (Węgry/Słowacja)

Najlepszy reżyser
Raj płonie [+see also:
film review
trailer
film profile
]
– Mika Gustafson (Szwecja/Włochy/Dania/Finlandia)

Nagroda Specjalna Jury
Niekończąca się niedziela [+see also:
film review
trailer
interview: Alain Parroni
film profile
]
– Alain Parroni (Włochy/Niemcy/Irlandia)

Najlepsza aktorka
Margarita Rosa De Francisco – El raj [+see also:
film review
trailer
interview: Enrico Maria Artale
film profile
]
(Włochy)

Najlepszy aktor
Tergel Bold-Erdene – Miasto Wiatru [+see also:
film review
trailer
film profile
]
(Francja/Mongolia/Portugalia/Holandia/Niemcy/Katar)

Najlepszy scenariusz
El raj – Enrico Maria Artale

Najlepszy film krótkometrażowy
Krótka podróż – Erenik Beqiri (Francja)

Orizzonti Extra

Nagroda Publiczności
Felicyta [+see also:
film review
trailer
film profile
]
– Micaela Ramazzotti (Włochy)

Lew Przyszłości – Nagroda „Luigiego de Laurentiisa” za debiut filmowy
Miłość jest bronią – Lee Hong-chi (Hongkong/Tajwan)

Klasyka z Wenecji

Najlepszy odrestaurowany film
Ohikkoshi (Ruch) – Shinji Somai (Japonia) (1993)

Najlepszy dokument o kinie
Dziękuję – Alex Braverman (USA)

Wenecja wciągająca

Nagroda główna
Piosenki dla przechodnia – Celine Daemen (Holandia)

Nagroda Specjalna Jury
Przepływ – Adriaan Lokman (Holandia/Francja)

Cena wydajności
cesarz – Marion Burger, Ilan Cohen (Francja/Niemcy)

(Ciąg dalszy artykułu poniżej – Informacja handlowa)

(Tłumaczone z włoskiego)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *