Connect with us

Nauka

UE ujawnia surowe zasady pogodowe i podatek dochodowy dla firm zagranicznych

Published

on

Unia Europejska przedstawiła w środę kompleksowe nowe przepisy, które pomogą spełnić zobowiązanie do zmniejszenia emisji gazów powodujących globalne ocieplenie o 55 procent w tej dekadzie, w tym kontrowersyjny plan opodatkowania zagranicznych firm za zanieczyszczenia, które powodują.

Propozycje organu wykonawczego UE, Komisji Europejskiej, obejmują de facto eliminację samochodów benzynowych i wysokoprężnych do 2035 r., a także nowe krajowe limity dotyczące gazów grzewczych w budynkach.

Obejmą one przebudowę systemu handlu uprawnieniami do emisji, w ramach którego firmy po raz pierwszy płacą za emitowany dwutlenek węgla i wprowadzają podatki od żeglugi i paliw do silników odrzutowych.

Nowe przepisy będą obejmować około tuzina głównych wniosków – większość z nich opiera się na już obowiązujących przepisach, aby osiągnąć dawny cel UE polegający na zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych o 40 procent do 2030 r. w porównaniu z poziomami z 1990 r. – i muszą zostać zaaprobowane przez 27 krajów członkowskich i prawodawcy UE.

Światowi przywódcy zgodzili się sześć lat temu w Paryżu, aby utrzymać wzrost globalnego ocieplenia poniżej 2 stopni Celsjusza (3,6 stopni Fahrenheita), a najlepiej nie więcej niż 1,5 stopnia C (2,7 F) do końca wieku. Naukowcy twierdzą, że oba cele zostaną stracone z dużym marginesem, o ile nie zostaną podjęte drastyczne środki w celu rozpoczęcia ograniczania emisji gazów cieplarnianych.

„Zasada jest prosta: emisja CO2 musi mieć swoją cenę; cena CO2, która zachęca konsumentów, producentów i innowatorów do wyboru czystych technologii, do przechodzenia w kierunku czystych i zrównoważonych produktów” – powiedziała przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen.

Komisja chce zbadać nastroje społeczne na zmiany wywołane pandemią COVID-19. Już teraz kieruje ponad jedną trzecią ogromnego pakietu naprawczego mającego na celu ożywienie europejskich gospodarek zniszczonych restrykcjami związanymi z koronawirusem na cele zorientowane na klimat.

READ  Kazachstan rejestruje 398 zagranicznych obserwatorów na najbliższe wybory parlamentarne, akredytacja zamknięta

Celem ustawy „Nadaje się do 55”, twierdzą urzędnicy komisji, jest zmniejszenie zużycia paliw kopalnych i lepsza dbałość o środowisko poprzez politykę, a nie zmuszanie do podejmowania desperackich środków w jakimś przyszłym punkcie zmian klimatu. za późno.

„Piekła i huragany, które widzieliśmy w ciągu ostatnich kilku tygodni, to tylko małe okno na to, jaka może być nasza przyszłość. Ale działając teraz, kiedy wciąż mamy opcje polityczne, możemy robić rzeczy inaczej” – powiedziała dziennikarzom von der Leyen.

Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmermans powiedział, że jeśli teraz nie podejmiemy działań, „zawiedziemy nasze dzieci i wnuki, które moim zdaniem, jeśli tego nie naprawimy, będą toczyć wojny o żywność i wodę”. Biorąc pod uwagę implikacje, propozycje z pewnością będą przedmiotem intensywnego lobbingu ze strony przedstawicieli przemysłu i środowisk ekologicznych, gdy będą przechodzić przez proces legislacyjny przynajmniej przez następny rok. Spotkają się również z oporem ze względu na bardzo różne miksy energetyczne w krajach członkowskich, od zależnej od węgla Polski po uzależnioną od atomu Francję.

Jednym z najbardziej kontrowersyjnych elementów jest plan „Mechanizmu dostosowania granic węgla”. Nałoży podatki na firmy zagraniczne, a tym samym podniesie ceny niektórych towarów, a mianowicie stali, aluminium, betonu i nawozów. Celem jest złagodzenie presji na europejskich producentów, którzy ograniczają emisje, ale walczą o konkurowanie z importerami, którzy nie mają takich samych ograniczeń środowiskowych.

Pytanie brzmi, w jaki sposób UE – znana ze swojej zdecydowanej obrony otwartego handlu – zapewni, że podatek węglowy będzie zgodny z zasadami Światowej Organizacji Handlu i nie będzie uważany za środek protekcjonistyczny.

Innym problemem jest potrzeba udzielenia pomocy osobom, które mogą zostać dotknięte wzrostem cen energii, a komisja proponuje utworzenie wielomiliardowego „społecznego funduszu klimatycznego”, aby pomóc najbardziej poszkodowanym.

READ  Dwóch Polaków aresztowanych za włamanie do radia, które zakłócało działanie pociągów

„Ten fundusz będzie wspierał dochody i inwestycje w walkę z ubóstwem energetycznym i cięcie rachunków dla zagrożonych rodzin i małych firm” – powiedziała von der Leyen.

Prawdopodobne jest, że wielu nie będzie w stanie kupić aut bezemisyjnych po 2035 roku. W ramach dostosowania do 55, prawdopodobne jest drastyczne przyspieszenie sprzedaży samochodów na baterie, ponieważ UE dąży do 100% redukcji emisji CO2 z samochodów. Nowe środki zaczną obowiązywać w nadchodzących latach, przy 55% redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez flotę do 2030 r. w porównaniu z 2021 r.

(Ta historia nie została edytowana przez zespół Devdiscourse i jest automatycznie generowana z syndykowanego kanału.)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *