Connect with us

technologia

Studenci USM prezentują badania na temat „mapowania wolności” na konferencji historii i nauk humanistycznych w Zatoce Południowej.

Published

on

Studenci USM prezentują badania na temat „mapowania wolności” na konferencji historii i nauk humanistycznych w Zatoce Południowej.

śro, 29 listopada 2023 – 12:34 | Autor: David Tisdale

Trzej studenci Uniwersytetu Południowego Mississippi (USM), którzy biorą udział w projekcie Mapping Freedom Project, przedstawili prezentacje na temat swoich badań podczas konferencji poświęconej historii i humanistyce Gulf South w 2023 r., której gospodarzem był Uniwersytet Południowego Mississippi (USM). Stowarzyszenie Historyczne Południa Zatoki Perskiej i odbyło się w październiku w Natchez w stanie Mississippi. Prelegenci studenci wzięli udział w prezentacji panelowej zatytułowanej „Mapowanie wolności: Mississippi w epoce wojny secesyjnej”.

Prezentacje uczniów miały formę panelową, po których następowała okres pytań i odpowiedzi/komentarzy na temat badań panelistów, a następnie okres pytań i odpowiedzi/komentarzy na temat „Mapowania wolności”.

Mapping Freedom to trzyletni projekt humanistyki cyfrowej w USM, wspierany przez grant National Science Foundation-Research Experience for Undergraduates (NSF-REU), który bada ścieżki do wolności i obywatelstwa, które wyemancypowały niewolników podczas wojny domowej i rekonstrukcji. Projekt stanowi współpracę humanistyki cyfrowej z nauką, technologią, inżynierią i matematyką (STEM) i wykorzystuje technologię mapowania, w tym systemy informacji geograficznej (GIS).

Studenci USM tworzący panel oraz ich prezentacje to m.in.:

*Jaylin Jones, studentka drugiego roku filologii angielskiej z podwójnym dyplomem na kierunku czarnoskórość i socjologia oraz studentka USM Honors College, zbadała wrażenia rządu Konfederacji na temat niewolniczej pracy, opierając się na praktyce prawnej konfederackiej konfiskaty towarów i ludzi. of America (CSA) wspierała armię podczas wojny secesyjnej. Jego wykład nosił tytuł „Konfederacyjny wpływ niewolników w Mississippi i infrastruktura wojny – jak niewolnicza praca była niezbędna dla sukcesów militarnych Południa”.

*Dipper Nobles, absolwent historii z bibliotekoznawstwem i student Honors College, badał znaczenie soli i jej produkcji podczas wojny secesyjnej, w szczególności wpływ blokad Unii i zajmowania miejsc produkcji soli na wysiłki wojenne , a mianowicie poprzez zwiększenie polegania na niewolniczej pracy. Jego wykład nosił tytuł „Wpływ pracy soli i niewolników na Konfederację i wysiłki wojenne Konfederacji podczas wojny secesyjnej”.

READ  Polak poległy w walkach na Ukrainie, pochowany jako Bohater Dwóch Narodów

*Quinten Williams, absolwent informatyki, student historii i student Honors College, zbadał, w jakim stopniu mieszkańcy stanu Missisipi popierali secesję przed wojną secesyjną i w jej trakcie, a także różne przyczyny takiego stanowiska, podkreślając kilka wydarzeń z lat pięćdziesiątych XIX wieku, które to podkreśliły przyczyniło się do wyjścia państwa z Unii. Jego wystąpienie nosiło tytuł „Postawy mieszkańców stanu Missisipi wobec secesji przed wojną secesyjną i w jej trakcie”.

Maeve Losen, kierownik Centrum Humanistyki Cyfrowej USM, przewodniczyła panelowi i pochwaliła studentów za ich pracę w przygotowaniu konferencji.

„Nie jest łatwo wrócić do poprzednich badań, udoskonalić je i zaprezentować na konferencji, w której zwykle uczestniczą wyłącznie studenci i naukowcy – nawet w trakcie semestru” – powiedział Losen. „To trio wykonało świetną robotę podczas prezentacji oraz części zawierającej pytania i odpowiedzi, uważnie odpowiadając na pytania dotyczące ich badań i ogólnych doświadczeń podczas programu. Wielu naukowców i wykładowców z innych instytucji spotkało się później ze mną, aby pochwalić panel i wyrazić swoje zainteresowanie mapowaniem wolności”.

Losen wspomniała o wsparciu Centrum Humanistyki Cyfrowej USM, Centrum Badań Licencjackich Drapeau i Centrum Studiów nad Południową Zatoką Perską, dzięki którym ona i studenci mogli wziąć udział w konferencji.

„Ja też jestem dr. Jestem wdzięczny Rebecce Tuuri (profesor historii USM, współdyrektor Centrum Studiów nad Południową Zatoką Perską), która okazała się dla mnie cenną pomocą” – kontynuował Losen. „Pomogła nam w załatwieniu formalności i zezwoleń wymaganych do podróży i udziału w konferencji i nie mogę jej wystarczająco podziękować za poświęcenie czasu na przeprowadzenie nas przez te procesy. Bez ich pomocy powołanie komisji nie byłoby możliwe.”

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *