Connect with us

Nauka

SpaceX produkuje części do boosterów Starship Super Heavy przed pierwszym układaniem

Published

on

SpaceX jest zajęty produkcją dziesiątek stalowych pierścieni do pierwszego wzmacniacza Super Heavy Starship, którego montaż, jak mówi CEO Elon Musk, może zająć tylko „kilka tygodni”.

Znacznie ponad dwukrotnie wyższa od głównego zbiornika paliwa i sekcji silnika statku kosmicznego, dopalacze Super Heavy po ukończeniu będą miały niewiarygodną wysokość 70+ metrów (230+ stóp) – taką samą lub wyższą niż cały dwustopniowy Falcon 9 lub Falcon Heavy rakieta. W przeciwieństwie do Starship, Super Heavy nie będzie miał stożkowej części przedniej i będzie zbudowany – podobnie jak czołgi Starship – w całości z prostych stalowych pierścieni.

Każdy o 9 m (~ 30 ft) średnicy i 1,8 m (~ 6 ft) wysokości, SpaceX będzie musiał ułożyć około 38 z tych stalowych pierścieni, aby skompletować zbiorniki paliwa, międzystopniowe i sekcję silnika Super Heavy. Imponujące jest, że SpaceX robi tak duże postępy w budowaniu podsekcji Super Heavy, że rozpoczęcie pierwszego montażu wzmacniacza prawdopodobnie będzie musiało poczekać, aż obiekt („wysoka półka”) będzie wystarczająco wysoki, aby móc je ustawić.

SpaceX produkuje dziesiątki stalowych pierścieni, aby złożyć pierwszy wzmacniacz Super Heavy Starship. (NASASpaceflight – bocachicagal)

Dzięki poręcznym etykietom umieszczonym na każdej grupie pierścieni i czujnemu oku lokalnej mieszkanki i fotografki Mary (znanej również jako BocaChicaGal), nie mniej niż sześć potwierdzonych sekcji pierwszego wzmacniacza Super Heavy (SH1) zostało już zauważonych w Boca Chica. Mająca od dwóch do czterech pierścieni, pierwsza z tych sekcji została zauważona 22 września, a następna 28.

Pierwsze pierścienie Super Heavy zostały zauważone 22 września. (NASASpaceflight – bocachicagal)

W ciągu pierwszych kilku dni października liczba ta podwoiła się do czterech, pięciu i sześciu potwierdzonych stacków, a także kilku bardziej prawdopodobnych kandydatów z etykietami ukrytymi przed publicznie dostępnymi punktami widzenia. Dodatkowo, niedawna uwaga Muska, że ​​zbiorniki ciekłego tlenu dopalaczy Super Heavy będą miały „wzdłużne usztywniacze” – znane również jako podłużnice – oznaczało, że trio pięciopierścieniowych stosów ze wspomnianymi podłużnicami również było kandydatami do Super Heavy # 1.

Zakładając, że jeden z tych trzech stosów pięciopierścieniowych jest zarezerwowany dla pierwszej działającej sekcji nosowej statku kosmicznego, SpaceX może już mieć ponad 30 super ciężkich pierścieni – łącznie ~ 38 – oczekujących na ukończenie budowy wysokiego składowania.

Wysoki na około 80 metrów (~ 260 stóp) wysoki wysięgnik SpaceX Boca Chica jest w zasadzie zamkniętym suwnicą bramową, która będzie używana do układania i wyposażania super ciężkich dopalaczy – ostatnich etapów produkcji. SpaceX i jego wykonawcy rozpoczęli budowę wysokiego składowiska na początku lipca, a Musk twierdzi, że do ukończenia ogromnego budynku pozostało zaledwie „kilka tygodni”. Od października konstrukcja jest w zasadzie ukończona, podobnie jak okładzina ścienna. Mniej więcej połowa dachu budynku jest również ukończona, pozostawiając niewielką ilość pracy przed uruchomieniem zasilania, HVAC i hydrauliką.

Nic dziwnego, że dyrektor generalny SpaceX mówi również, że w wysięgniku zostanie ostatecznie zamontowana „gigantyczna suwnica bramowa”, chociaż układanie wzmacniaczy Super Heavy prawdopodobnie rozpocznie się wcześniej. W międzyczasie istnieje duża szansa, że ​​SpaceX zacznie układać podsekcje Super Heavy w istniejącej środkowej komorze statku kosmicznego, miejąc nadzieję, że pozostawi tylko kilka dużych stosów w górnej części, aby ukończyć pierwszy wzmacniacz.

Sprawdź biuletyny Teslarati dla szybkich aktualizacji, perspektyw naziemnych i unikalnych wglądów w procesy startu i odzyskiwania rakiety SpaceX.

READ  Orki zabijają wielkie białe rekiny dla serc i jąder
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *