Connect with us

Zabawa

Reżyser Hooman Seyyedi, gwiazda Mohsen Tanabandeh ogląda zwycięstwo „III wojny światowej” w Wenecji

Published

on

Reżyser Hooman Seyyedi, gwiazda Mohsen Tanabandeh ogląda zwycięstwo „III wojny światowej” w Wenecji

TEHRAN – irański dramat „III wojna światowa” zdobył dla producenta i reżysera Hoomana Seyyediego nagrodę Orizzonti dla najlepszego filmu, a jego gwiazda Mohsen Tanabandeh nagrodę dla najlepszego aktora w tej kategorii na 79. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji w sobotę.

W swoich przemówieniach Seyyedi zadedykowała nagrodę mieszkańcom swojego kraju, a Tanabandeh podziękował swojej żonie za jej wsparcie i powiedział, że jest tak szczęśliwy, że będzie mógł transmitować całą drogę po powrocie do Teheranu.

Tanabandeh otrzymał nagrodę za rolę Shakiba, bezdomnego robotnika, który lata temu nigdy nie pogodził się z utratą żony i syna podczas trzęsienia ziemi.

W ostatnich latach związał się z głuchą kobietą o imieniu Ladan. Okazuje się, że plac budowy, na którym pracuje do dziś, jest miejscem realizacji filmu o zbrodniach Hitlera podczas II wojny światowej. Wbrew wszelkim przeciwnościom dostaje rolę w filmie, dom i szansę na bycie kimś. Kiedy Ladan dowiaduje się o tym, przychodzi do jego miejsca pracy i prosi o pomoc. Plan Shakiba, by ją ukryć, kończy się tragicznie, grożąc zrujnowaniem jego nowo odkrytego statusu i szansy na całe życie.

Jury Orizzonti przewodniczyła Isabel Coixet i składało się z Laury Bispuri, Antonio Campos, Sofii Djamy i Edouarda Waintropa.

Nagroda dla Najlepszego Reżysera w tej kategorii powędrowała do Tizzy Covi i Rainera Frimmela za „Verę”, natomiast Vera Gemma została nagrodzona dla najlepszej aktorki za rolę w austriackim filmie.

Nagrodę specjalną jury Orizzonti otrzymał „Chleb i sól” Damiana Kocura z Polski.

Nagrodę Orizzonti za najlepszy scenariusz przyznano filmowi „Blanquita”, napisanemu i wyreżyserowanemu przez Fernando Guzzoniego. Film jest koprodukcją Chile, Meksyku, Luksemburga, Francji i Polski.

Śnieg we wrześniu, koprodukcja francusko-mongolijska w reżyserii Lkhagvadulam Purev-Ochir, zdobyła nagrodę dla najlepszego filmu krótkometrażowego.

W konkursie głównym w Wenecji amerykański dokument „Cała piękność i rozlew krwi” Laury Poitras zdobył Złotego Lwa dla najlepszego filmu.

Film opowiada o życiu artystki Nan Goldin i upadku rodziny Sacklerów, farmaceutycznej dynastii w dużej mierze odpowiedzialnej za niezgłębioną liczbę ofiar epidemii opioidów.

Julianne Moore przewodniczyła jury, w skład którego weszły irańskie aktorki Leila Hatami i Mariano Cohn, Leonardo Di Costanzo, Audrey Diwan, Kazuo Ishiguro i Rodrigo Sorogoyen.

Srebrny Lew – Wielka Nagroda Jury trafiła do francuskiego „Świętego Omera” Alice Diop, natomiast Srebrny Lew za najlepszą reżyserię powędrował do Luki Guadagnino za amerykańsko-włoską koprodukcję „Bones and All”.

Cate Blanchet zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki Todda Fielda za rolę w Tár, a Colin Farrell zdobył nagrodę dla najlepszego aktora za rolę w The Banshees of Inisherin.

Film wyreżyserowany i napisany przez Martina McDonagha zdobył także nagrodę za najlepszy scenariusz.

„No Bears” irańskiego reżysera Jafara Panahiego otrzymało Nagrodę Specjalną Jury.

Taylor Russell zdobyła nagrodę Marcello Mastroianni dla najlepszego młodego aktora lub aktorki za rolę w Bones and All.

Wkład w tę sekcję „Beyond the Wall” irańskiego reżysera Vahida Jalilvanda nie został nagrodzony.

Zdjęcie pliku: Zdjęcie połączone pokazuje reżysera Hoomana Seyyedi i aktora Mohsena Tanabandeha świętujących z nagrodami Orizzonti za „III wojnę światową” podczas fotokomórki zwycięzców 79. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji 10 września 2022 r. w Wenecji we Włoszech. (Getty Images/Andreas Rentz, Stephane Cardinale)

MMS-y/chciwość

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *