Connect with us

Nauka

Polskie Targi Nauki pokazują ciekawość studentów

Published

on

Polskie Targi Nauki pokazują ciekawość studentów

POLSKA — Uczeń dziewiątej klasy Garret Jones powiedział, że inspiracją dla jego projektu Science Fair było jedno z jego ulubionych zainteresowań.

„Naprawdę lubię jeździć na quadach” – powiedział w czwartek, popisując się swoim występem w gimnazjum w Trzepaczu przy Szkole Głównej.

Od tego momentu zaczął się zastanawiać, co powstrzyma erozję gleby.

Projekt „Czy roślinność zapobiegnie erozji gleby?” oparli się na trzech modelach gleby o różnej ilości roślinności, aby pokazać, ile strat wody nastąpił w każdym z nich.

Shayne Stein, kolejny uczeń biorący udział w targach, również pozwolił, aby ciekawość kierowała tym, co zrobił w swoim projekcie „I’m a Little Rusty”. Powiedział, że zastanawia się, jak różne środowiska przyspieszą lub spowolnią proces rdzewienia.

Na 28. Doroczny Targ Nauki Szkół Centralnych w Polsce zgłoszono 88 projektów uczniów z klas 7–12, w których wzięło udział ponad 25 jurorów. Organizatorzy podali, że w czwartek wieczorem wśród uczestników targów zostanie rozdanych 70 nagród o łącznej wartości 3175 dolarów.

Kevin Ford, profesor nauk o Ziemi w Polsce i współkoordynator targów, powiedział, że studenci zaprezentowali na tegorocznych targach „nowe i ciekawe pomysły”.

„Niektóre projekty były realizowane w przeszłości, ale nastąpił nowy zwrot” – powiedział.

Ford mówił o umiejętnościach, których uczniowie uczą się uczestnicząc w targach nauki.

„[It’s an] możliwość prowadzenia badań i testowania metodą prób i błędów” – powiedział. „Uczy także umiejętności prezentacji. Spotykają się z lekarzami i fizykami [who are acting as judges]. To ludzie, którzy przebywają w okolicy od 20, 30, 40 lat.

W tegorocznym jury znalazł się Tristan Abend, absolwent polskiej szkoły średniej i obecny członek Polskiej Rady Oświaty.

„Chciałem wrócić. Podobają mi się targi nauki” – powiedział Abend, obecnie student inżynierii w SUNY Polytechnic Institute. Zdobył także nagrodę wielkiego mistrza na Targach Nauki Polskiej 2014.

READ  „Złoty gwóźdź”: kamieniołom w pobliżu Salzgitter staje się globalnym geologicznym punktem orientacyjnym

„Podoba mi się jakość projektów” – powiedział podczas obchodu.

Stacey Bennett, nauczycielka matematyki w Polskiej Szkole Głównej i współkoordynatorka targów nauki, powiedziała, że ​​wszyscy siódmoklasiści, od przedmiotów ścisłych po chemię, mają obowiązek wykonać projekt naukowy. Powiedziała, że ​​to nauczyciele przedmiotów ścisłych wybierają, które projekty mogą być zgłaszane na targi.

„Jestem naprawdę zadowolony z kalibru projektów, które wyszły z siódmej klasy” – powiedział Bennett. „Czasami trudniej jest im zastosować metodę naukową, ale tegoroczny zespół naprawdę wykonał dobrą robotę”.

Bennett zauważyła, że ​​od czasów studenckich była wielką mistrzynią Polskiego Festiwalu Nauki.

„Uwielbiałam to robić” – powiedziała.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *