Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Polska prawica okupuje telewizję państwową i nie godzi się na utratę władzy

Published

on

Polska prawica okupuje telewizję państwową i nie godzi się na utratę władzy

W obliczu burzliwego przekazania władzy główny polski kanał informacyjny został w środę nagle zamknięty, ponieważ była partia rządząca wysłała prawodawców i innych zwolenników do siedziby nadawcy publicznego, aby uniemożliwić nowemu kierownictwu przejęcie władzy.

Członkowie obalonego byłego rządu zorganizowali protest okupacyjny pod budynkiem w południowej Warszawie, w którym mieszczą się studia i biura telewizji państwowej, w tym TVP Info, kanału informacyjnego i serwisu internetowego służącego jako megafon propagandowy prawicowego Prawa i Sprawiedliwości służyła partii podczas jej ośmioletniej kadencji.

Protestujący pod przewodnictwem Jarosława Kaczyńskiego, bojowego przywódcy Prawa i Sprawiedliwości, starali się powstrzymać nowy, centrowy rząd premiera Donalda Tuska przed przejęciem kontroli, oskarżając go o dokonanie „zamachu stanu” poprzez zwolnienie lojalistów Prawa i Sprawiedliwości. który przegrał październikowe wybory parlamentarne.

Podczas gdy Kaczyński i jego zwolennicy ślubowali „bronić demokracji” i blokować zmianę przywództwa zarządzoną przez ministra kultury Tuska, technicy wspierający nowy rząd wyłączyli TVP Info i dezaktywowali stronę internetową, która wcześniej zamieszczała wezwania do jej usunięcia. opór wobec „nielegalnego ataku na telewizję publiczną” ze strony Tuska.

Zamieszki uwydatniły zamieszanie, w obliczu którego stoi nowy rząd walczący o ugruntowanie swojej władzy nad wieloma organami państwowymi, w tym sądami, w których pracują zagorzali zwolennicy prawa i sprawiedliwości.

Bitwa o telewizję publiczną może być zapowiedzią długiego okresu wyniszczających wojen terytorialnych pomiędzy nowym rządem starającym się złamać prawo i sprawiedliwość nad tymi instytucjami a resztkami partii starającymi się to udaremnić. Kiedy w 2016 r. Prawo i Sprawiedliwość po raz pierwszy przejęło władzę, w ciągu kilku dni narzuciło telewizji państwowej własne kierownictwo i nie napotkało żadnego oporu.

W środę wieczorem odwołano wieczorną audycję w TVP, zastąpiono ją filmem promocyjnym nadchodzącego serialu o II wojnie światowej oraz oświadczeniem Marka Czyża, nowo mianowanego prezentera wiadomości, który kiedyś obiecał „czystą wodę” zamiast „zupy propagandowej”. wiadomości zostały wznowione. TV Republika, mały prywatny nadawca wierny prawu i sprawiedliwości, wyemitowała materiał filmowy przedstawiający przeciwników TVP, którzy zaszyli się w studiu informacyjnym nadawcy publicznego, próbując zdobyć poparcie, co świadczy o tym, że nowe kierownictwo nie przejęło jeszcze w pełni kontroli nad stacją.

READ  Tajwan i Polska podpisują umowę o współpracy w dziedzinie półprzewodników | Tajwan Wiadomości

„Możecie liczyć na naszą determinację w tej sprawie” – powiedział.

Sąd Najwyższy w Polsce, Trybunał Konstytucyjny, którego prezes jest starym przyjacielem i zwolennikiem pana Kaczyńskiego, wydał w zeszłym tygodniu zarządzenie na wniosek legislatorów PiS, w którym zwrócił się do nowego rządu z prośbą o niewprowadzanie żadnych zmian w administracji wymiaru sprawiedliwości nadawanie.

Trybunał, podobnie jak wiele sądów niższej instancji, media publiczne i prokuratura krajowa powołana za starego rządu, był za kadencji PiS mocno upolityczniony i oczyszczony z bezstronnych osobistości. Jednak w październiku partia straciła większość w parlamencie na rzecz koalicji partii opozycyjnych sprzymierzonych z byłym premierem Tuskiem.

Ignorując zalecenie Trybunału Konstytucyjnego o niewprowadzaniu żadnych zmian, Parlament przyjął we wtorek uchwałę wzywającą do reformy sposobu zarządzania Polskim Korporacją Radiofonii i Telewizji Publicznej – siecią regionalnych i ogólnopolskich stacji radiowych i telewizyjnych.

W rezolucji oskarżono sieć o bycie mediami wyłącznie partyjnymi zaangażowanymi w działalność propagandową i stwierdzono, że istnieje „pilna potrzeba” przywrócenia niezależności mediów finansowanych przez państwo.

Pan. Minister Kultury Tuska Bartłomiej Sienkiewicz, ogłoszono w środę że odwołał szefów i rady nadzorcze TVP, działu telewizyjnego nadawcy publicznego, Polskiego Radia i PAP. TVP Info to całodobowy kanał informacyjny działający pod patronatem TVP.

Pan Kaczyński, faktyczny przywódca Polski aż do porażki swojej partii w wyborach, odpowiedział okupacją i głośnym protestem zwolenników Prawa i Sprawiedliwości przed siedzibą nadawcy, skandując „Wolne media” i „Precz z komunizmem”.

„Nie będziemy wydawać Polaków gminom” – krzyczał jeden z protestujących, powtarzając bezpodstawne twierdzenie PiS, że nowy rząd chce przywrócić system represji, jaki istniał podczas zimnej wojny.

W październikowych wyborach Prawo i Sprawiedliwość zdobyło w parlamencie więcej mandatów niż jakakolwiek inna partia, ale znacznie mniej niż połączone partie opozycji tworzące koalicję większościową.

Pan Kaczyński twierdził, że oznacza to zwycięstwo jego partii, wielokrotnie ślubował sprzeciwiać się przekazaniu władzy i określił Tuska, byłego wysokiego rangą urzędnika Unii Europejskiej w Brukseli, jako „niemieckiego agenta”, który zagrażał istnieniu Polski jako „niemieckiego agenta”. suwerennego i niepodległego państwa.

READ  Kraje bałtyckie, Polska wzywają do uproszczenia sankcji sojuszniczych oligarchów - POLITICO

„Mamy do czynienia z zamachem stanu. Społeczeństwo musi przemówić!” – powiedział Jacek Sasin, poseł PiS, który wziął udział w strajku okupacyjnym Kaczyńskiego.

Do protestu przyłączył się także Mariusz Kaminiski, który do październikowych wyborów był ministrem spraw wewnętrznych i koordynatorem polskiego wywiadu, również przyłączył się do protestu, porównując działania nowego rządu zmierzające do przejęcia kontroli z wysiłkami byłego reżimu komunistycznego, Solidarności, mającego na celu zdławienie ogłoszenia stanu wojennego w kraju. Grudzień. 13, 1981.

Jednak twierdzenia Prawa i Sprawiedliwości, że powtarzały one bohaterski opór Solidarności wobec komunizmu cztery dekady temu, zostały podważone przez niektórych z ich byłych zwolenników, w tym wybitną osobowość telewizyjną i byłego dyrektora mediów Marcina Wolskiego, który po wyborach wniósł oskarżenie przeciwko TVP go o prowadzenie „gorszej propagandy” niż komuniści.

Kilka najbardziej zaciekłych psów atakujących PiS na antenie po cichu zniknęło, w tym Danuta Holecka, która prowadziła główne wieczorne wiadomości, dopóki w zeszłym tygodniu nie podała się do dymisji po latach złości na Tuska i jego sojuszników. Inni zadeklarowali jednak, że zachowają pracę.

Przeciwnicy zmian otrzymali w środę wsparcie ze strony Rady Mediów Narodowych – organu kontrolnego utworzonego przez Prawo i Sprawiedliwość po dojściu do władzy i nadal kontrolowanego przez nominacje. W oświadczeniu Rada potępiła restrukturyzację zarządu zarządzoną przez nowego Ministra Kultury jako „nielegalną” i przestrzegła, że ​​„osoby biorące udział w bezprawnym ataku na media publiczne, który ma miejsce na naszych oczach, poniosą poważne konsekwencje zgodnie z art. Regulamin Rady.” Trzeba wyliczyć.” Kodeks karny.”

Anatol Magdziarz przyczynił się do zgłoszenia.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *