Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Polska buduje 2. FSRU ze względu na popyt czeski i słowacki

Published

on

Polska buduje 2. FSRU ze względu na popyt czeski i słowacki

Minister klimatu powiedział dziennikarzom, że kraj może zbudować drugą pływającą jednostkę magazynowo-regazyfikacyjną (FSRU) ze względu na zainteresowanie Czech i Słowacji zakupem większej ilości LNG.

Tylko ilustracja; Port Gdańsk; Dzięki uprzejmości GAZ SYSTEM

Polska posiada istniejący terminal LNG w Świnoujściu, który GAZ-SYSTEM (dawniej Polskie LNG) oddał do użytku w 2010 roku. Jego roczna wydajność to 6,2 miliarda metrów sześciennych LNG. Ponadto, rozbudowa wzrost do 8,3 miliarda metrów sześciennych rocznie do 2023 roku.

Polska firma LNG GAZ-SYSTEM ogłosiła również plany budowy terminalu LNG na bazie FSRU w porcie w Gdańsku, który ma zacząć działać od 2025 roku. Terminal FSRU będzie mógł wyładować, składować i regazować LNG. Przepustowość początkowo wynosi do 6,1 miliarda metrów sześciennych LNG rocznie.

firma pod koniec marca zamówiony na usługi regazyfikacji w ramach pierwszego etapu FSRU Open Season.

minister klimatu Anna Moskwa udzielił mu wywiadu Alert biznesowy Dzielnica jest przygotowana na każdy scenariusz na rynku gazu po wstrzymaniu dostaw rosyjskiego gazu. W szczególności dotyczy to możliwości drugiej jednostki FSRU, ponieważ Czechy i Słowacja również szukają alternatyw dla dostaw rosyjskich i obie są zainteresowane dostawami z gdańskiego terminalu FSRU.

Powiedziała, że ​​istnieją różne możliwości, które należy rozważyć; Oprócz planowanego FSRU, w tej samej lokalizacji można zawsze zbudować kolejne FSRU. W ten sposób będziesz musiał zapłacić za dwa statki, które mają już nabrzeże i falochron. Jednak są za to odpowiedzialne kraje sąsiednie – podkreśliła Moskwa.

Powiedziała również, że kraj chciałby wejść do pływającego terminalu REPowerEUplan Komisji Europejskiej uniezależnienia Europy od rosyjskich paliw kopalnych na długo przed 2030 r.

Czy będzie to 6 czy 12 miliardów metrów sześciennych, nie zostało jeszcze rozstrzygnięte. w zależności od zainteresowania.

READ  Polska powinna inwestować w regionalne lotniska, a nie w węzły komunikacyjne – uważa Ryanair
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *