Connect with us

Najważniejsze wiadomości

PepsiCo odzyskuje notowania od polskiego giganta spożywczego Biedronki

Published

on

PepsiCo odzyskuje notowania od polskiego giganta spożywczego Biedronki

PepsiCo wznowi sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem Biedronki, największego polskiego detalisty spożywczego.

Z doniesień wynika, że ​​produktów amerykańskiego giganta nie było na półkach Biedronki od dwóch lat ze względu na różnice cenowe.

Jednak kilka doniesień medialnych w Polsce potwierdziło, że obie strony osiągnęły porozumienie, dzięki któremu przekąski i napoje PepsiCo powrócą do sklepów Biedronka.

Sprzedawca, który w 2023 r. odpowiadał za 20% sprzedaży detalicznej żywności w Polsce, ponad trzykrotnie więcej niż jego najbliższy konkurent, potwierdził, że produkty PepsiCo wrócą do sprzedaży.

W krótkim oświadczeniu Tylko napojeBiedronka wyjaśniła: „Naszym absolutnym priorytetem jest zaoferowanie klientom szerokiej gamy produktów w najlepszych cenach na polskim rynku i odpowiednio należy też traktować powrót tych produktów na półki sklepów sieci Biedronka”.

Sprzedawca odmówił dalszych komentarzy.

W oświadczeniu serwisu informacyjnego Polskiego Sektora dlahandlu.plDagmara Piasecka Ramos, dyrektor generalna PepsiCo w Polsce, powiedziała: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z pozytywnego zakończenia negocjacji handlowych pomiędzy PepsiCo i Jeronimo Martins. Dzięki temu od czerwca br. na półki dyskontów w Biedronce powrócą mrożone napoje herbaciane marek Pepsi, Mirinda, 7Up i Lipton, za którymi wiele osób tęskniło, a także przekąski Lay’s, Doritos i Cheetos .”

Tylko napoje zwrócił się do PepsiCo z prośbą o komentarz.

Na początku tego roku produkty PepsiCo usunięte ze sklepów Carrefour w Polsce w ramach większego sporu dotyczącego warunków handlowych z francuskim sprzedawcą detalicznym.

W sklepach Carrefour w Polsce, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Belgii nie ma już tego towaru. Ten argument był rozwiązany do kwietnia.

W 2023 r. europejski oddział PepsiCo wygenerował sprzedaż netto na poziomie 13,23 miliarda dolarów, w porównaniu z 12,72 miliarda dolarów w roku poprzednim, co oznacza wzrost o 4%. W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła o 14%.

READ  Lewandowskiemu może grozić chaos, jeśli we wrześniu wróci do Polski

Całkowite przychody netto grupy w 2023 roku wyniosły 91,47 miliardów dolarów.

Jednostka odnotowała zysk operacyjny w wysokości 767 mln dolarów, po stracie w wysokości 1,38 mld dolarów w 2022 r., roku naznaczonym stratami wynikającymi częściowo z wojny na Ukrainie.

W pierwszym kwartale roku finansowego 2024 PepsiCo, który zakończył się 23 marca, zarówno przychody, jak i zysk operacyjny w Europie wzrosły rok do roku.

Przychody wyniosły 1,94 miliarda dolarów, w porównaniu z 1,89 miliarda dolarów w pierwszych trzech miesiącach roku fiskalnego 2023. Zysk operacyjny wyniósł 202 miliony dolarów, w porównaniu z 71 milionów dolarów w pierwszym kwartale 2023 roku.

„PepsiCo odzyskuje notowania od polskiego giganta spożywczego Biedronka” został pierwotnie stworzony i opublikowany przez Tylko napojemarka GlobalData.


Informacje zawarte na tej stronie internetowej zostały podane w dobrej wierze i wyłącznie w celach informacyjnych. Nie stanowi porady, na której należy polegać i nie składamy żadnych oświadczeń, rękojmi ani gwarancji, wyraźnych ani dorozumianych, co do ich dokładności i kompletności. Przed podjęciem lub powstrzymaniem się od jakichkolwiek działań na podstawie treści znajdujących się na naszej stronie internetowej należy zasięgnąć profesjonalnej lub specjalistycznej porady.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *