Connect with us

Nauka

Odkrycie wśród 43 firm medialnych, które w Polsce zgasną, aby zaprotestować przeciwko podatkowi od reklam

Published

on

6h23 2.10.2021

w

Georg Szalai

„To, co rząd narzuca, to„ grzywna ”wymierzona w niezależne media” – mówi Discovery i jego TVN w tym kraju.

Media komercyjne należące do 43 firm, w tym sieci telewizyjne obsługiwane przez Discovery Inc., zeszły w Polsce w środę, aby zaprotestować przeciwko planowanemu podatkowi od reklam, który zdaniem rządu ma zasilić instytucje opieki zdrowotnej i kulturę dotkniętą pandemią koronawirusa.

Jednak firmy z sektora postrzegają podatek, który może wynieść od 2% do 15% przychodów z reklam, jako sposób na zniszczenie ich finansów i ograniczenie wolności słowa i mediów.

– Rząd narzuca „grzywnę” wymierzoną w niezależne media – powiedział Discovery i należący do niego polski gigant Grupy TVN. „Discovery i TVN zawsze będą bronić wolności słowa i stabilności prowadzenia biznesu”.

Środowa kampania „Media bez wyboru” sprawiła, że ​​prywatne sieci telewizyjne zgasły, wyświetlając tylko komunikaty typu „To był twój ulubiony program”. Stacje radiowe nadają takie komunikaty, jak: „Panie i panowie, nie usłyszysz dziś żadnych programów regulujących”. Gazety i portale medialne wykazały podobne protesty.

Firmy medialne, w tym obcokrajowcy, tacy jak Discovery i Ringier Axel Springer, wysłali we wtorek pismo do władz, aby zaprotestować i zwrócić uwagę na konsekwencje podatku. Krytycy twierdzą, że konserwatywna rządząca Partia Sprawiedliwość i Prawo wyrywa kartkę z podręcznika węgierskiego rządu i próbuje zagłuszyć głosy niezależnych mediów.

READ  Rosja narusza polską przestrzeń powietrzną w ataku na Ukrainę – twierdzi polskie wojsko
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *