Connect with us

technologia

Nowy raport sugeruje, że branża gier zawodzi graczy LGBTQ

Published

on

Nowy raport sugeruje, że branża gier zawodzi graczy LGBTQ

Wiedziałem, że reprezentacja na meczach jest ważna od dnia, w którym ukończyłem szkołę w 1987 roku Metroid i odkryłem to międzygalaktyczny łowca nagród Samus Aran była czymś najrzadszym (jak na tamte czasy): fajna bohaterka gier wideo. Uwielbiałem grać jako MarioLub skrótlub jakąkolwiek nieustraszoną bohaterkę, ale byłam szczególnie podekscytowana, gdy zobaczyłam grę mówiącą, że kobiety też mogą być bohaterkami. Teraz, gdy gry są ważniejszą niż kiedykolwiek siłą kulturową, wpływowa organizacja medialna SZCZĘŚLIWY opublikowało swój pierwszy w historii szczegółowy raport badający skuteczność gier pod względem reprezentacji LGBTQ. Dane zdecydowanie sugerują, że z jednej strony gry odgrywają ważną rolę w życiu wielu queerowych graczy, zwłaszcza młodzieży queer, a z drugiej strony, że gry pozostają pod tym względem daleko w tyle aby odpowiednio reprezentować tych graczy i docierać do nich.

Opublikowany dzisiaj raport zawiera mnóstwo interesujących i ważnych statystyk opracowanych we współpracy z firmą Nielsen zajmującą się danymi medialnymi i analizą Można go zobaczyć w całości tutaj. Jednym z najbardziej uderzających odkryć GLAAD jest to, że 17 procent aktywnych graczy identyfikuje się jako osoby LGBTQ. A jednak tylko marne 2 procent gier w głównych sklepach na komputery PC i konsole (PSN, Steam, Nintendo eShop itp.) jest oznaczonych jako treści LGBTQ, co sugeruje, że gry, które w rzeczywistości przedstawiają queerowe postacie lub fabułę, są nadal niezwykle rzadkie. Z dużymi, wpływowymi grami, takimi jak Ostatni z nas, część II I Legendy Apexa W grach, w których występują postacie queer i trans, łatwo można odnieść wrażenie, że reprezentacja LGBTQ w grach jest bardziej rozpowszechniona niż w rzeczywistości, podczas gdy rzeczywistość może nadal być taka, że ​​branża nadal nie odzwierciedla odpowiednio bazy graczy LGBTQ.

READ  Nouryon przejmuje polskiego producenta nawozów ADOB - Chemical Engineering

Gry są schronieniem dla wielu queerowych graczy

Dane pokazują, że wiele osób grających w gry to osoby queer i że gry często odgrywają szczególnie ważną rolę w ich życiu. Dla wielu z nich gry mogą być czymś w rodzaju bezpiecznej przystani w czasach, gdy wprowadzane są setki przepisów skierowanych przeciwko LGBTQ. Według GLAAD 55 procent graczy LGBTQ mieszkających w stanach, w których zaproponowano lub uchwalono takie przepisy, twierdzi, że czuje się bardziej akceptowanych w społeczności graczy niż w ogólnej przestrzeni publicznej, w której żyją. 65 procent graczy w tych stanach twierdzi, że polega na grach, aby przetrwać trudne chwile, a aż 75 procent twierdzi, że gry pozwalają im wyrazić siebie w sposób, którego nie lubią robić w prawdziwym świecie.

Jedna z wielu infografik przedstawionych w raporcie GLAAD.
Zdjęcie: SZCZĘŚLIWY

Jako osoba trans, która dorastała grając w gry i znała wiele innych osób queer i trans, dla których gra była ważną drogą eksploracji i ekspresji we wrogim świecie, nie byłem specjalnie zaskoczony tymi danymi, mimo że za Twierdzenie, że to, jak powszechne są takie doświadczenia, jest mocne i przekonujące. Podczas rozmowy wideo zapytałem Blaira Durkee, zastępcę dyrektora ds. gier w GLAAD, o wrażenie, że gry radzą sobie lepiej niż w rzeczywistości, jeśli chodzi o reprezentację LGBTQ. „Myślę, że wiele naszych mediów jest zdominowanych przez ludzi żyjących w bardziej postępowych obszarach” – powiedziała – „i zapominają, że ogromna część kraju jest wciąż głęboko, głęboko zakorzeniona w kulturze anty-LGBTQ”. To jedna z rzeczy, którą chcieliśmy podkreślić w naszych statystykach, przyglądając się graczom LGBTQ mieszkającym w bardziej restrykcyjnych stanach, stanach, które przyjęły lub zaproponowały przepisy anty-LGBTQ, w porównaniu z graczami LGBTQ w innych obszarach”.

Chociaż wielu graczy LGBTQ znajduje w grach możliwości budowania społeczności i wyrażania siebie, nadal są oni narażeni na większe ryzyko nękania w przestrzeniach gier: 52 procent stwierdziło, że doświadczyło nękania podczas grania online, a 61 procent wyraziło dyskomfort podczas korzystania z czatu głosowego w grach online.

Kapitalistyczny argument za lepszą reprezentacją LGBTQ w grach

Oczywiście GLAAD nie zbiera tych danych tylko dlatego, że są interesujące. Organizacja chce zachęcić programistów i studia, aby robili więcej, aby odzwierciedlać i reprezentować graczy LGBTQ. Często spotykanym argumentem wyjaśniającym, dlaczego w grach nie dołożono większych starań, aby uwzględnić postacie i fabułę gejów i trans, jest to, że programiści lub wydawcy mogą obawiać się wyobcowania lub wypędzenia graczy niebędących LGBTQ. Dane sugerują jednak, że twórcy gier zostawiają pieniądze na stole, ponieważ graczy LGBTQ przyciągają gry, w których mogą zobaczyć swoje odbicie. Tymczasem 60 procent graczy spoza LGBTQ twierdzi, że gra jako postać LGBTQ nie będzie miała wpływu na ich decyzję o zakupie gry. „Sprzeciw wobec treści LGBTQ w grach maleje” – czytamy we wstępie raportu, „w miarę jak każde pokolenie graczy staje się bardziej zróżnicowane i otwarte na treści LGBTQ w swoich grach”.

Kiedy zapytałem Durkee, co jej zdaniem może zdziałać raport, odpowiedziała, że ​​chodzi o „zmianę sposobu, w jaki branża naprawdę myśli o naszej społeczności”. Era Smoka Główny autor David Gaider, Kto to powiedział? że istnieje pewien procent populacji graczy – na przykład gracze queer i trans – którzy już grają, mimo że w zasadzie nie są zaproszeni, a branża postrzega nas jako „sos” – niezły dodatek, ale nie grupę, którą warto być adresowane bezpośrednio. „Cała praca, którą wykonaliśmy w ciągu ostatnich kilku lat” – powiedział Durkee – „miała na celu zmianę tej mentalności”. Nasza społeczność stanowi duży procent całej populacji graczy, prawie co piąty. A jeśli ignorujesz tę społeczność, robisz to na własną szkodę. O wiele więcej można zyskać, włączając i poszerzając grono odbiorców, niż stale zaspokajając potrzeby tej samej starej grupy demograficznej”.

Możesz czytać Pełny raport inauguracyjny GLAAD na temat stanu włączenia LGBTQ w grach wideo Teraz.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *