Connect with us

Zabawa

Magnus von Horns Dziewczyna z igłą w drodze do bulwaru Croisette

Published

on

Magnus von Horns Dziewczyna z igłą w drodze do bulwaru Croisette

– Film opowiada o młodej pracowniczce fabryki (Vic Carmen Sonne), która walczy o przetrwanie w powojennej Kopenhadze

Vic Carmen Sun w Dziewczyna z igłą

Magnusa von HornaTrzecia funkcja dotyczy tego Festiwal Filmowy w Cannes, w tym roku od 14 do 25 maja. Najbardziej znany szwedzki sternik Pot [+see also:
film review
trailer
interview: Magnus von Horn
film profile
]
(2020) i Dalsze losy [+see also:
film review
trailer
interview: Magnus von Horn
film profile
]
(2015), przedstawię Dziewczyna z igłą [+see also:
trailer
film profile
]
który będzie miał swoją światową premierę w konkursie głównym festiwalu (zobacz aktualności).

(Ciąg dalszy artykułu poniżej – Informacja handlowa)

Film reklamowany jest jako „wstrząsająca, gęsta historia oparta na faktach z początku XX wieku” i skupia się na „kobiecie poszukującej miłości i poczucia moralności”. Główną bohaterką jest Karoline (w tej roli Vic Carmen Sun), młodego pracownika fabryki walczącego o przetrwanie w powojennej Kopenhadze. W godzinie potrzeby szuka pomocy u kobiety, którą właśnie poznała, o imieniu Dagmar (Trine Dyrholm). Z powodu strasznych okoliczności ich spotkania Karolinę i Dagmar łączy szczególna więź.

Do najważniejszych członków załogi zalicza się DoP Michał Dymekredaktor Agnieszki GlińskiejScenograf Jagna Dobeszarchitekt wnętrz Ewy Mroczkowskiej i projektantka kostiumów Małgorzaty Fudali. Besir Zeciri jest również przywiązany do obsady.

W materiałach prasowych film określa się jako „bajkę o straszliwej prawdzie” i „historię, która oddziałuje na wszystkie zmysły widza”. Von Horn napisał scenariusz wspólnie z Danią Linia Langebeka Knudsena (Przybiegam).

„Zawsze chciałem zająć się branżą filmów gatunkowych. Chciałem opowiedzieć swoją historię w kontekście horroru. Ale im bardziej starałem się stworzyć horror, tym bardziej stawał się on dramatyczny” – powiedziała von Horn w rozmowie z członkami Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, jednej z instytucji finansujących film. „Chcieliśmy trochę odejść od realizmu i spróbować zbudować ciekawy estetycznie świat – a nie robić kopię [of Copenhagen] Lub [to provide a] historycznie dokładny obraz.”

READ  Polski rząd jest oskarżany o wykorzystywanie państwowych środków na kampanię wyborczą partii rządzącej

Większość zdjęć kręcono w Polsce – w Łodzi, Zgierzu oraz na Dolnym Śląsku, we Wrocławiu i Bystrzycy Kłodzkiej – z dodatkowymi trzema dniami zdjęć w Göteborgu w Szwecji.

„Kopenhaga w niczym nie przypomina Bystrzycy Kłodzkiej, ale to nasza świadoma decyzja, aby nie robić repliki tego miasta, a raczej obraz miejsca sprzed 100 lat” – wyjaśnił sternik, dodając, że zespół specjalnie poszukiwał lokalizacji ma najstarszy i najbardziej zaniedbany, wyglądający w „wizualnie bogaty i spektakularny sposób”.

„Chcieliśmy zrobić film, który można by określić jako baśń lub baśń ze świata braci Grimm. „Bawiliśmy się koncepcją księżniczki czekającej na swojego wybawiciela na białym koniu, otrząsającej się ze złudzeń i marzeń” – skomentował producent Mariusza Włodarskiego.

Film wyprodukował Malene Blenkov dla Nordisk Film Denmark i Włodarski dla Lava Films (Polska), w koprodukcji z Nordisk Film Szwecja. Luiza Skrzek pełnił funkcję kierownika produkcji.

Inni sponsorzy to Duński Instytut Filmowy, Polski Instytut Filmowy, Szwedzki Instytut Filmowy, DR, SVT, Nordisk Film & TV Fond i Eurimages.

Match Factory odpowiada za sprzedaż na całym świecie.

(Ciąg dalszy artykułu poniżej – Informacja handlowa)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *