Connect with us

technologia

Kolekcjonerzy są tak samo zdezorientowani jak ty tą sprzedażą Super Mario 64 za 1,56 miliona dolarów

Published

on

Powiększać / Kolekcjonerzy twierdzą, że nagie naboje „Sous Vide” mogą naliczać na aukcji premię.

Aurich Lawson

Jeśli nie jesteś zanurzony w świecie kolekcjonowania wysokiej klasy gier wideo, prawdopodobnie trudno zrozumieć, dlaczego ktoś zapłacił ponad 1,5 miliona dolarów za pojedynczą, foliowaną, opakowaną kopię Super Mario 64 Ostatnia niedziela. Ale jeśli porozmawiasz z ludźmi, którzy od dziesięcioleci kolekcjonują gry i oglądają ten odizolowany świat, odkryją… cóż, myślą też, że trudno to zrozumieć.

Mylącą częścią nie jest nawet sama kwota wydana na pudełko z grami wideo, którego nikt nigdy nie otworzy, nie mówiąc już o zabawie. Od wczesnego druku pieczęci Super Mario Bros. Sprzedany za ponad 100 000 $ w 2019 roku, ogólny konsensus w świecie kolekcjonowania gier z najwyższej półki był taki, że ostateczna siedmiocyfrowa sprzedaż gier była nieunikniona. Ale także później 660 000 $ Super Mario Bros. Wyprzedaż dwa miesiące temu, wielu nie sądziło, że przenikliwa bariera miliona dolarów zostanie przełamana w najbliższym czasie. „Szczerze myślałem, że to kamień milowy, do którego nie osiągnęlibyśmy przez lata” – powiedziała Ars Valarie McLeckie, dyrektor ds. Gier wideo Heritage Auctions.

Jednak bardziej niż wyczucie czasu, kolekcjonerzy gier, którzy rozmawiają z Ars, wyrazili niemal uniwersalny szok, że te była pierwszą grą, która osiągnęła tak wysoką cenę. W przeszłości małe gry sprzedawane za 100 000 dolarów lub więcej były niezwykle rzadkie i pod pewnymi względami niezwykłe. Legenda o Zelda tymczasowo ustanowił rekord sprzedaży w wysokości 870 000 USD Na przykład wcześniej, podczas ostatniej weekendowej aukcji Heritage, została opisana w aukcji jako „jedyna kopia z jednej z najwcześniejszych serii produkcyjnych, jakie kiedykolwiek mogliśmy zaoferować” dla kultowej gry.

READ  Jak poprawić wydajność przy minimalnej utracie jakości • Eurogamer.net

„Zrozumiałem logikę wielu drogich. Wydawało mi się, że po raz pierwszy zapytałem „dlaczego?”. nie zrozumiałem. „

Kelsey Lewin

Na pewno, Super Mario 64 to ważna gra w serii z dużą liczbą fanów. Ale to nie pierwszy występ Mario w domowej grze wideo – wczesne wydruki Super Mario Bros. są bardziej analogiczne do pierwszego pojawienia się Supermana w Action Comics #1, świętym Graalu kolekcjonerstwa komiksów.

I tak, trudno znaleźć kopię bestsellera N64, który nie został rozerwany i grał przez dziecko w momencie, gdy go dostali pod koniec lat 90. Ale to nie jest niemożliwy. Przez ostatnie dwa lata izba rozliczeniowa PriceCharting.com wymienia 30 publicznych sprzedaży „ocenionych” zapieczętowanych kopii. na Super Mario 64 (tj. te, które zostały ocenione przez agencję ratingową i umieszczone na tabliczce ochronnej). Dziesiątki innych zapieczętowanych kopii były sprzedawane „surowe” i bez ocenygrad W tamtych czasach.

Żaden z nich nie został zapieczętowany Super Mario 64 Pudełka sprzedano za ponad 38 400 dolarów, zanim sprzedano je za 1,56 miliona dolarów.

„Myślałem, że dużo [these high-end sealed-game sales] miało sens do zeszłego weekendu ”- powiedział Kelsey Lewin, współdyrektor The Fundacja Historii Gier Wideo i współwłaściciel sklepu z grami retro Różowy goryl. „Zrozumiałem logikę stojącą za wieloma drogimi. Czułem się jak pierwszy, w którym nie zrozumiałem„ dlaczego?”

Bronty, wieloletni kolekcjoner Sealed Games, , sprzedał te 100 000 $ Super Mario Bros. dwa lata temu, opisz to bardziej szczegółowo. „Wynik 400 000 dolarów, który mógłbym zrozumieć. 1,5 miliona dolarów? Co do cholery?”

Świt Kompletator

„Zasadniczo dzieje się tak, że ludzie mają o wiele więcej pieniędzy w kieszeniach, niż mieli podczas kolekcjonowania gier”, mówi były redaktor Wired Gaming i obecny redaktor Digital Eclipse, Chris Kohler. „A oni mówią: 'Robisz to źle’”.

READ  Nowa droga wodna zmniejszy zależność Polski od Rosji

Palnik na węgiel drzewny zebrane gry wideo odkąd był nastolatkiem w latach 90., czyli mniej więcej tak długo, jak kolekcjonowanie gier wideo było hobby. Przez większość czasu, jak mówi, zdecydowana większość kolekcjonerów gier nie była tak entuzjastycznie nastawiona do idei dzisiejszych, gorących jak nowe, opakowanych w folię okazów. Zamiast tego, najwięksi kolekcjonerzy generalnie chcieli kompletnego, grywalnego zestawu wszystkich tytułów na swoich ulubionych platformach, zarówno w formie luźnych kaset, jak i niezapieczętowanych, ale „wszystko w pudełku” kopii.

Przykładem jest światowy rekord 20 139 kolekcji gier Antonio Monteiro "stara szkoła" Mentalność ukończenia.

Rekord świata Antonio Monteiro z 20 139 meczów jest przykładem „starej szkoły” mentalności ukończenia.

Gdy ci kolekcjonerzy ukończeń zbliżali się do końca swoich list kontrolnych, wszyscy walczyli o te same rzadkie tytuły. Więc niejasne gry, takie jak Imprezy stadionowe lub Pogoń za Chuck Wagon sprzedawali za setki lub tysiące dolarów kolekcjonerom, którzy potrzebowali jednego z nielicznych ocalałych okazów do uzupełnienia swoich kolekcji. Dla tych wykonawców fakt, że te tytuły miały niewielką lub żadną wartość wewnętrzną pod względem nostalgii, rozgrywki lub znaczenia historycznego, był drugorzędny.

„Zasadniczo dzieje się tak, że ludzie wchodzą z dużo większymi pieniędzmi w kieszeniach niż podczas zbierania gier… i mówią: »Robisz to źle«”.

Chris Kohler

Kolekcjonerzy skupieni na zamkniętych grach wideo istnieli w minionych dniach 2018 roku i wcześniej, ale stanowili małą niszę. „Żaden z nas nie miał wcześniej zamkniętych gier” – powiedział Lewin. „Zapieczętowane gry kosztują oczywiście więcej pieniędzy niż niezapieczętowane gry, ale było tak niewielu kolekcjonerów tradycyjnych gier retro, którzy kupowali zapieczętowane gry, że osobiście nie czułem, aby miało to wpływ na moje umiejętności [to collect]”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *