Connect with us

technologia

Kacper Rozenbaum | Kierownik Sprzedaży Międzynarodowej

Published

on

Stwórz jak najlepsze wrażenia dla polskich konsumentów i przedsiębiorców

Allegro to polska platforma e-commerce online. Kacper Rozenbaum, Kierownik Sprzedaży Międzynarodowej, Allegro, rozmawiał z Fiber2Moda o rozwoju firmy od momentu jej powstania, o tym, jak wzrosła jej sprzedaż od czasu, gdy pandemia uderzyła w świat, oraz o usługach specjalnych, które zostały wprowadzone w celu przyciągnięcia większej liczby klientów na jej stronę internetową.

Jakie miejsce zajmuje Allegro na scenie e-commerce w Polsce?

Allegro.pl to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce i jeden z największych serwisów e-commerce w Europie. Działamy w modelu marketplace, co oznacza, że ​​klienci mogą kupować to, czego potrzebują od ponad 128 000 handlowców, którzy mogą zamieszczać nieograniczoną liczbę ofert na naszej platformie.

Jak trudne było to od momentu powstania marki Allegro i co jest wyjątkowego na Twoim rynku?

Od dwóch dekad służymy polskim konsumentom i promujemy ideę przedsiębiorczości w jednym z najbardziej innowacyjnych obszarów gospodarki. Rozwijaliśmy się daleko od platformy aukcyjnej dla osób prywatnych, które poszukują nowoczesnej alternatywy dla lokalnego pchlego targu. Dziś jesteśmy tętniącą życiem platformą rynkową dla profesjonalnych sprzedawców i niezbędnym kanałem sprzedaży dla najlepszych międzynarodowych marek i detalistów.

Jakie są Twoje kryteria wprowadzania sprzedawców? Jakie są 5 najważniejszych wymagań przed rozpoczęciem?

Allegro to otwarta platforma – zapraszamy każdego detalistę, który sprzedaje towary z branż dostępnych na Allegro – czyli prawie wszystko. Proces onboardingu składa się z dwóch krytycznych etapów – rejestracji i listy ofert.

Chcemy mieć pewność, że wszystkie transakcje na Allegro są bezpieczne i zgodne z przepisami prawa europejskiego. W związku z tym musimy zweryfikować konto firmowe sprzedawcy i potrzebujemy kilku dokumentów – dokumentów rejestrowych firmy, identyfikacji przedstawicieli firmy oraz informacji o faktycznych beneficjentach rzeczywistych (imię, nazwisko, data urodzenia, narodowość).

READ  Stoelzle kończy 45 mln euro inwestycji w polską produkcję szkła

Drugim krokiem jest wystawienie aukcji i jako firma skoncentrowana na polskich nabywcach potrzebujemy polskiej wersji tytułu i opisu aukcji. Można to zrobić we współpracy z jednym z naszych partnerów tłumaczeniowych lub przez samego sprzedawcę. Ofertę można przesłać na kilka sposobów: bezpośrednie połączenie API, za pośrednictwem jednego z popularnych międzynarodowych integratorów lub za pomocą prostego arkusza kalkulacyjnego.

Ilu dealerów jest do tej pory zarejestrowanych? Czy to tylko lokalni dealerzy w Polsce czy na świecie?

Mamy ponad 128 000 dealerów, w tym międzynarodowych. W pierwszym kwartale 2021 roku odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców.

Jakie wyzwania stoją przed małymi i średnimi firmami odzieżowymi, gdy zaczynają sprzedawać na rynku?

Sprzedaż za pośrednictwem marketplace nie różni się tak bardzo od tradycyjnej sprzedaży internetowej. W modzie bardzo wskazane jest dostarczenie wysokiej jakości zdjęć (na białym tle), dobrego opisu (w języku polskim, skoncentruj się na składzie tkaniny) oraz dokładnej tabeli rozmiarów.

Jaka jest konkurencja gigantów e-commerce, takich jak Amazon, Flipkart i Snapdeal, Myntra itp.?

W dalszym ciągu koncentrujemy się na tym, aby Allegro było pierwszym wyborem dla polskich klientów i najlepszym miejscem do prowadzenia biznesu przez sprzedawców. Ekscytowanie ich jest tak samo ważne jak zawsze. Z tego powodu Allegro nadal inwestuje w innowacje, ściągając na naszą platformę coraz więcej klientów, inwestując w naszych ludzi i tworząc jak najlepsze doświadczenia dla polskich konsumentów i detalistów. Już teraz oferujemy ogromny wybór ponad 200 milionów ofert, tanie ceny oraz szybki i darmowy Smart! Dostawa.

Przy tak dużej liczbie graczy online na Allegro, jaki jest procent powtórzeń?

Allegro.pl to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce i jeden z największych serwisów e-commerce w Europie. Naszą misją jest zapewnianie klientom najlepszych doświadczeń zakupowych i wspaniałych możliwości biznesowych dla handlowców. Skupiamy się na Twoich potrzebach, które inspirują nas do tworzenia innowacyjnych rozwiązań na styku biznesu i technologii. Nasz poziom NPS (Net Promoter Score) wynosi +77, co można porównać do znanych na całym świecie marek konsumenckich, takich jak Starbucks (77), YouTube (59) i Spotify (46).

READ  Polska odmawia gry z Rosją w nadchodzących rozgrywkach mundialu

Coraz więcej klientów wybiera Allegro do codziennych zakupów. Na koniec I kwartału 2021 r. liczba aktywnych nabywców przekroczyła 13,2 mln, o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnie roczne wydatki na kupującego wzrosły do ​​prawie 2880 zł, co stanowi wzrost o 38,9 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Ponadto Polacy częściej rozpoczynają wyszukiwanie produktów u nas niż jakakolwiek inna popularna wyszukiwarka

Jakie są najlepiej sprzedające się kategorie w modzie?

Moda to jedna z najczęściej odwiedzanych kategorii na Allegro ze średnią ponad 1000 wizyt użytkowników na minutę. W 2020 roku wybór produktów wzrósł o 50 procent w porównaniu do 2019 roku.

Top 5 kategorii sprzedaży w 2020 roku:

Odzież damska (zwłaszcza sukienki, odzież wierzchnia i koszule)

Odzież męska (bluzy, t-shirty i odzież wierzchnia)

Obuwie sportowe (męskie obuwie sportowe)

Obuwie codzienne (buty codzienne damskie – botki, klapki i sandały)

Biżuteria (bransoletki, kolczyki i pierścionki) 2STR.

ZASTRZEŻENIE: Wszystkie poglądy i opinie wyrażone w tej rubryce pochodzą wyłącznie od respondenta i w żaden sposób nie odzwierciedlają opinii Fibre2Fashion.com.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *