Connect with us

Nauka

jak MNK Re podbija przestrzeń do wzrostu

Published

on

jak MNK Re podbija przestrzeń do wzrostu

Kiedy lider branży odważnie twierdzi, że „nigdy świadomie ani dobrowolnie nie odmówił fizycznego spotkania” przez całe życie, wynika z tego, że ten sam lider może również przyjąć niekonwencjonalne podejście do biznesu.

To założenie znajduje potwierdzenie, gdy Manoj Kumar, szef grupy i dyrektor zarządzający rozwijającego się niezależnego biura maklerskiego MNK Re, mówi, że ich model biznesowy opiera się na wejściu w przestrzeń biznesową, z której inni się wycofują, szczególnie pod względem pojemności.

„Zawsze szukamy miejsca, w którym ruch jest mniejszy”, mówi Inteligentne ubezpieczenie.

Brak ryzyka to złe ryzyko

Kumar, który założył międzynarodowe biuro maklerskie w 2009 roku, mówi: „Nasz zakres, branże, którymi się zajmujemy, są dość szerokie. Chociaż koncentrujemy się na specjalności, obejmujemy prawie wszystko”.

Ale w tym pozornie szerokim kościele wyspecjalizowanych firm istnieje celowo specyficzna, niektórzy mogliby powiedzieć wręcz przeciwnie, strategia oparta na wykorzystywaniu możliwości w branżach lub na rynkach, na których inni się wycofują.

„Dopóki jest to czyste ryzyko, podlega ubezpieczeniu i ma swoją cenę”. Manoj Kumar, MNK ReKumar mówi: „Wierzymy, że dopóki ryzyko jest solidne, istnieje cena. Z mojego punktu widzenia brak ryzyka to złe ryzyko. Dopóki jest poprawnie wyceniony, może być napisany i powinien być napisany. Trzeba go tylko bronić”.

Weźmy na przykład własność. Kumar mówi, że chociaż jest to dość standardowa linia dla większości graczy w branży, w ramach tej linii MNK Re ma tendencję do radzenia sobie z ryzykiem, które normalnie byłoby wykluczone lub podkreślone.

„Wiele osób powie: „Nie piszemy wykroju w magazynie”. Niektórzy mówią: „Nie piszemy dla ludzi zagrożonych powodzią”. Widzimy tam zakres, ponieważ możesz kontynuować, o ile jest to czyste ryzyko, co oznacza, że ​​nie ma w tym żadnego aspektu biznesowego ani spekulacji.

READ  Eurowizja 2022 do obejrzenia: od kosmicznych wilków po włosy Meghan Markle

„Albo jest skarga, albo nie ma skargi. Dopóki jest to czyste ryzyko, podlega ubezpieczeniu i ma swoją cenę”.

Dodaje, że zależy to od tego, jak sobie z tym ryzykiem radzisz, jak przebiega modelowanie i jak udaje ci się wytłumaczyć to subskrybentowi. Ale wyraźnie jest w swojej reducie.

nastawienie na rozwój

Wyjaśniając, dlaczego nigdy nie odrzuca osobistego spotkania, Kumar mówi, że dzieje się tak dlatego, że „zawsze się czegoś uczy” w zakresie wiedzy lub informacji. „Każdego dnia staram się uczyć od wszystkich, z którymi mam kontakt”.

To otwarte nastawienie w połączeniu ze strategicznym zaangażowaniem w innowacje i kreatywność dobrze służyło firmie, która znacznie się rozwinęła od momentu jej powstania prawie 15 lat temu.

Wydaje się, że wzrost przyspieszył w ostatnich latach, a Kumar mówi, że podróż giełdy była „całkiem interesująca, szczególnie podczas COVID-19”. Opisuje pandemię jako „katalizator”, który sprawił, że branża naprawdę doceniła wartość innowacji i kreatywności, które przyczyniły się do wzmocnienia mocnych stron firmy.

W październiku 2021 r. MNK Re uruchomiło swoją specjalistyczną działalność w Wielkiej Brytanii, po czym w listopadzie tego roku rozpoczęło się poszukiwanie nowych firm w Afryce.

„Zwiększyliśmy liczbę osób w grupie, a także pozyskaliśmy kilka międzynarodowych biur”, mówi.

Londyński operator ma obecnie biura w Afryce Południowej, Kenii, Dubaju i Miami w USA, wspierając swoją działalność w Ameryce Łacińskiej. W lutym br. otworzyła nowe biuro w Polsce i prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia biznesów w Ameryce Łacińskiej, z ambicjami otwierania oddziałów na Dalekim Wschodzie.


Nieoszlifowany diament

Jeśli chodzi o strategię, Kumar wyszukuje możliwości tam, gdzie inni wykorzystują potencjał. Jako przykłady wskazuje linie przemocy politycznej i cyberprzemocy.

„Na początku ubiegłego roku, prawdopodobnie w momencie wybuchu wojny na Ukrainie (luty 2022), linia przemocy politycznej stała się towarem. Każdy chciał to zrobić, więc jest nadwyżka pojemności. Wygrywasz biznes tylko dlatego, że oferujesz niższe ceny. To nie jest obszar, który chcemy negocjować” – mówi.

READ  W przestrzeni mody prawdziwym profesjonalistą jest Andy Koli Polo, znany również jako Andy Winner

Dodaje jednak, że w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy nastąpił trend, w którym na niektórych rynkach wycofano moce produkcyjne, a ceny wzrosły co najmniej dwukrotnie.

„Każda renowacja jest ukierunkowana na rozwój, a to jest przestrzeń, która nas interesuje”.

Kumar mówi, że wielu brokerów ogranicza swoje usługi maklerskie, jeśli nie mogą konkurować lub nie mogą obniżyć ceny. Ale MNK Re jest inny.

„Weszliśmy w przestrzeń, aby wesprzeć rynek. Znowu ciężko pracujemy, aby zapewnić możliwości tam, gdzie podaż jest ograniczona”.

Jeśli chodzi o cyberprzestrzeń, wzrost liczby ataków w ciągu ostatnich dwóch lub trzech lat spowodował, że niektóre duże związki zawodowe wykroczyły poza szeregi, co prowadzi do „wyraźnego braku zdolności”. Wzbudziło to zainteresowanie domu maklerskiego, który w odpowiedzi opracował produkty, w których MNK Re jest w stanie.

Kumar dodaje: „Jesteśmy bardzo dobrzy w produktach i czasami z dumą nazywam siebie fabryką produktów”.

Na zakończenie mówi: „Nie śledzimy, kto co robi, trzeba stworzyć własny model. Świat jest duży i możliwości jest wiele. Musisz się temu przyjrzeć.

„Tworzymy własną przestrzeń i tak staramy się rozwijać.”

MNK Re, Maklerstwo, Manoj Kumar, Ryzyko, Strategia, Szansa, Wzrost, Przemoc polityczna, Cyber, Trendy, Innowacje, Ubezpieczenia, Reasekuracja, Globalne

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *