Connect with us

Nauka

Gdybym był Dylanem Groenewegenem, trudno byłoby wrócić do stada – mówi Caleb Ewan

Published

on

Caleb Ewan mówi, że gdyby był na miejscu Dylana Groenewegena, trudno byłoby mu wrócić do stada.

Sprinter Jumbo-Visma jest obecnie zakazany przez incydent na Tour of Poland, w którym podczas przybycia sprintu zmusił Fabio Jakobsena do uderzenia w barierę, pozostawiając swojego rodaka na oddziale intensywnej terapii. Wsteczny zakaz Groenewegena oznacza, że ​​będzie mógł wrócić do wyścigów od 7 maja 2021 r.

„Pierwszą rzeczą, którą powiem, jest to, że kiedy decydujesz się zostać sprinterem, wiesz, że bieganie nie jest najbezpieczniejszą rzeczą na świecie. Każdy sprinter, którego widzisz, zaakceptował to. Nie ma znaczenia, czy jesteś na 10-pasmowej drodze, bieganie będzie niebezpieczne ”- powiedział Ewan mediom przed wyjazdem na przedsezonowy obóz treningowy.

„Myślę, że będzie mu trudno wrócić do grupy nie z powodu innych kierowców, ale z powodu siebie. Może jest trochę bardziej zdenerwowany niż wcześniej. Dominował w sposobie biegu. Nie znam Dylana zbyt dobrze, może to facet, który nie ma na niego tak dużego wpływu i wszystko będzie toczyć się jak zwykle. Może mógłby być bardzo wrażliwym facetem i już nigdy nie byłby to dla niego normalny interes. Nie znam go zbyt dobrze, żeby to skomentować.

>>> Patrick Lefevere: Sportowcy muszą stać w kolejce po szczepionkę na koronawirusa, tak jak wszyscy inni

Gwiazda Lotto-Soudal mówi, że nie byłoby mu łatwo wrócić, zwłaszcza po całej krytyce, z jaką Groenewegen spotkał się w mediach społecznościowych.

„Gdybym to był ja, psychiczny powrót do grupy byłby bardzo trudny. Widziałeś to w mediach społecznościowych, widzisz w tym wiele negatywnych rzeczy, to też byłoby trudne. „

Mając teraz trochę przestrzeni między przełożonym gorączkowym sezonem 2020 a paczką, Ewan zauważa, że ​​wina za incydenty takie jak ten spowodowany przez Groenewegen spoczywa w dużej mierze na drzwiach kierowcy.

„Zazwyczaj upadki są spowodowane pilotami, a nie barierami. Jeśli uderzysz w barierę, dzieje się tak zwykle dlatego, że inny kierowca wprowadził Cię w barierę. Nie boję się barier. W rzeczywistości boisz się, że inni piloci poruszają się w sposób, którego nie chcesz, aby robili. Tak było, odkąd byłem juniorem. Zawsze znajdą się piloci, którzy opuszczą linię. W ostatnich latach stali się znacznie bardziej sztywni w tej kwestii w porównaniu z pilotami, którzy opuszczają swoje linie.

„Jeśli zejdziesz przez barierkę z małą szczeliną, wiesz, że istnieje ryzyko, że pilot wypadnie z linii, możesz skończyć w barierze. Wszyscy sprinterzy wykonali ten sprint w swojej karierze. To tylko część wyścigu. Jeśli trafisz na barierę, prawdopodobnie nie będzie świetnie. „

Jeśli chodzi o 2021 rok Ewana, to dwa kolejne zwycięstwa etapowe w Tour de France w zeszłym sezonie nie osłabiły jego apetytu na zwycięstwo, gdy przygotowuje się do ustawiania się we wszystkich trzech Wielkich Tourach. „Moim głównym celem na 2021 rok jest wygranie etapów na wszystkich trzech głównych trasach w ciągu jednego roku. W historii kolarstwa nie było wielu ludzi, którzy to robili, więc to mój główny cel ”- zdradził Ewan.

„Czasami wydaje się to dobrym pomysłem na początku sezonu, ale po Tourze pomysł ponownego jeżdżenia na rowerze może być trochę przerażający. Jeśli uda mi się pokonać Giro i Tour zwycięstwami, to poważnie rozważę zrobienie Vuelty. „

Australijczyk niezadowolony z trzech etapów Grand Tour w jednym sezonie chce walczyć o zieloną koszulkę na Tour de France po tym, jak Sam Bennett (Deceuninck – Quick-Step) złamał duszenie Petera Sagana (Bora-Hansgrohe) ) w rankingu punktów w ubiegłym roku.

„Jeśli tam jestem, będę się temu przyglądał. Podczas tegorocznego Tour de France jest dużo sprintów i nad tym będę się zastanawiał ”- powiedział Ewan. „Spodziewałem się trasy z wieloma sprintami, w której nie będę musiał ścigać sprintów pośrednich i będę mógł zdobywać punkty w końcowych sprintach”.

READ  Szkolący się astronauta wprowadza naukę o kosmosie do klas liceum West Contra Costa Unified

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *