Connect with us

Zabawa

Era streamingu zmieniła Polskę w głęboki raj dla producentów – The Hollywood Reporter

Published

on

365 dni prawdopodobnie nie był filmem, który Polska liczyła na jego globalną wizytówkę. Po dziesięcioleciach uznania przez artystów takich jak Andrzej Wajda (Człowiek bezlitosny), Agnieszka Holland (W ciemności), Paweł Pawlikowski (Ida, Zimna wojna), Jan Komasa (Ciało Chrystusa) i Małgorzaty Szumowskiej (Nigdy więcej śniegu), pierwszym polskim filmem, który naprawdę stał się światowym hitem głównego nurtu, był miękkim thrillerem erotycznym.

Winić za pandemię. Winić Netflixa. Reżyseria Barbary Bialowas i Tomasza Mandesa, na podstawie Pięćdziesiąt Twarzy Gretrylogia w stylu y polskiej pisarki Blanki Lipińskiej, 365 dni produkowana była głównie na rynek lokalny. Dostarczono. Film z udziałem Michele Morrone i Anny-Marii Sieklucki, który wszedł na ekrany na początku 2020 roku, zanim pandemia COVID uderzyła w większość Europy, zarobił 9 milionów dolarów w polskiej kasie. Zebrał kolejne 500 000 dolarów w Wielkiej Brytanii i grał głównie przed polską publicznością etniczną. Potem przyszedł COVID-19.

Netflix, światowe prawa do 365 dniFilm oddał do użytku w czerwcu 2020 roku. Z dnia na dzień stał się winną przyjemnością świata. Film był jednym z trzech najczęściej oglądanych filmów Netflix w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i większości Europy, a także w Indiach, Kanadzie i Nowej Zelandii. W pewnym sensie był to najczęściej oglądany nieanglojęzyczny film 2020 roku (przepraszam, pasożyt!).

Bez względu na powód – niektórzy uważają, że zamki po prostu uczyniły świat niesamowicie niesamowitym – 365 dni stał się wizytówką polskiego kina. Świat nie widział jeszcze końca 365 dni. Netflix zlecił produkcję dwóch kolejnych sequeli z polską Ekipą i Open Mind One. Ale jeśli chodzi o polskie treści, Netflix nie polega tylko na złym seksie.

Pierwszym polskim oryginałem streamera był uznany alternatywny dramat historyczny 1983, stworzony przez Holandię (szarlatan, Pan Jones). Las, pierwsza z dwóch polskojęzycznych adaptacji powieści kryminalnych amerykańskiego autora bestsellerów Harlana Cobena, trafiła na Netflix w zeszłym roku. Drugi, Trzymaj się mocno, w którym właśnie zagrali lokalne gwiazdy Magdalena Boczarska i Leszek Lichota, ma rozpocząć produkcję w tym roku, z dostawą w 2022 roku.

READ  Qurate Retail Group świętuje Narodowy Miesiąc Dziedzictwa Latynoskiego

Polska produkcja wagi ciężkiej ATM Group – siła twórcza polskiego oryginału z HBO Europe Pack – jest producentem obu serii Coben. Rozwijający się rynek online w regionie – analitycy Digital TV Research prognozują, że do 2025 r. w Polsce będzie 8,7 mln płatnych abonentów SVOD – skłania globalne platformy do inwestowania w rodzime treści.

Joanna Szymańska, producentka w ShipsBoy z Warszawy, która produkuje polski serial kryminalny na Netflix Hiacyntmówi, że efekt streamera można już zobaczyć na rynku. „Już bardzo trudno jest przyciągnąć kluczowe talenty i ekipę, ponieważ rośnie liczba produkcji finansowanych przez Netflix. W efekcie budżety prawdopodobnie wzrosną, a konkurencja między producentami będzie jeszcze silniejsza – mówi Szymańska. „Ale myślę, że to na lepsze. [One] Pozytywną stroną platform jest to, że wymuszają zmiany w jakości pracy: koordynatorzy intymności, kodeks etyczny itp. To wciąż nowość na polskich planach.”

Alicja Grawon-Jaksik, prezes Związku Producentów Polskich, zauważa, że ​​inwestycje streamerów pomogły polskim producentom utrzymać się na powierzchni w roku pandemii, „zamykając luki w finansowaniu i ułatwiając firmom produkcyjnym i dystrybutorom prowadzenie działalności plan”. 2020/2021. „Jednak obawia się, że lokalni producenci staną się zbyt zależni od przepływów pieniężnych i mówi, że Polska musi utrzymać i wzmocnić swój system finansowania publicznego, aby stworzyć„ zrównoważony model biznesowy ”, w którym niezależni producenci zachowają pewne prawa do swojej pracy i są w stanie „robić dobry interes ze streamerami”.

Radosław Śmigelski, dyrektor PISF, z pewną dumą zauważa, że ​​PISF „pozostaje głównym organem finansującym dla lokalnego przemysłu” i wskazuje na nowy podatek od usług SVOD, który został wprowadzony 1 lipca 2020 r. wymagają od platform, aby wpłacały 1,5 procent ich lokalnych dochodów na fundusz, który wspiera rodzime produkcje. „Przedstawiciele branży czekali na to od dawna”, mówi.

Dzięki dobrze finansowanemu i hojnemu systemowi wsparcia, który obejmuje 30-procentowy program rabatów gotówkowych na lokalne filmy, polski przemysł zachował niezależność, czego dowodem jest różnorodność produkcji w Cannes w tym roku. Produkcje takie jak Ciche bliźniaki, anglojęzyczny debiut Przynęta Dyrektor Agnieszka Smoczyńska, z którą współpracowała Mała siekiera Letitia Wright i Tamara Lawrance występują w adaptacji powieści Marjorie Wallace o siostrach bliźniaczkach z Walii, które milczą na wszystkich poza sobą. Funkcje Focus uzyskały prawa na całym świecie do w kwietniu Ciche bliźniaki przez Protagonist Pictures, Focus wyda go w Stanach Zjednoczonych, a Universal Pictures International zaprezentuje go reszcie świata.

Potem jest Zabij to i wynoś się z tego miasta, pełnometrażowy debiut polskiego animatora Mariusza Wilczyńskiego, który został nagrodzony specjalną nagrodą jury na Annecy Animation Festival 2020. W innym miejscu pięć filmów wybranych do pokazu Nowe Horyzonty Polish Days Goes to Cannes 9 lipca to polityczny dramat Olgi Chajdas obrazekktórzy ulubili Annę Kazejak Comedy Kurwa Bornholm i Kuba Czekajs Szminka na szklektóra podąża za kobietą, która została oszukana, aby porzucić męża gangstera i przyłączyć się do kobiecej sekty.

Finansowanie z PFI i ulga podatkowa w Polsce również zachęciły do ​​międzynarodowych koprodukcji, z niedawnymi sukcesami, takimi jak Jabłka, uznanym debiutem fabularnym greckiego reżysera Christosa Nikou, koprodukowanym przez polskie Lava Films ze środków PISF, oraz nominowanym do Oscara dramacie wojennym Jasmili Zbanic Quo Vadis, Aida?, który opowiada prawdziwą historię masakry w Srebrenicy i jest współprodukowanym przez Skrajne Emocje z Polski. Premiera w Cannes’ Un Certain Regard Lineup to owieczka, islandzkiego horroru reżysera Valdimara Jóhannssona z Noomi Rapace i Björnem Hlynurem Haraldssonem w rolach głównych, którzy lubią Ciche bliźniaki, powstał w koprodukcji z Mandatami z Warszawy.

Kolejną nadchodzącą koprodukcją Mandate jest dramat o imigrantach Brady’ego Corbeta Brutalista, z Joelem Edgertonem, Marion Cotillard, Markiem Rylance, Sebastianem Stanem i Vanessą Kirby, którą Protagonist i CAA Media Finance zaprezentowali kupującym po raz pierwszy w zeszłym roku w Toronto.

READ  Anthony Joshua przyznaje, że może pokonać tylko Usyka

Po odwołaniu się do utalentowanej puli „kreatywnych, entuzjastycznych, pracowitych ekip” „aktorów, reżyserów, twórców VFX, animatorów i kamerzystów” oraz zapierających dech w piersiach miejsc przyrodniczych – „ogromne jeziora, gęsto zalesione tereny, różne style architektoniczne” – Polska aby umiędzynarodowić ofertę Producentów, dodaje Śmigulski, że produkcje gościnne „zawsze mogą liczyć na wsparcie PISF. Naszym głównym celem jest teraz pozyskiwanie producentów gotowych do współpracy z polskimi partnerami.”

365 dni może nie film, który Polska chciała za swoją wizytówkę. Ale jeśli w Polsce pracują międzynarodowi filmowcy, cały ten zły seks mógł być tego wart.

Pole position: trzy nadchodzące produkcje

Najnowsze polskie produkcje pokazują różnorodność i ambicję filmowców tego kraju.

ZABIJ GO I OPUŚĆ TO MIASTO
Niepokojąca podróż w pokręconą, dystopijną psychikę polskiego animatora Mariusza Wilczyńskiego. Ten w większości czarno-biały debiutancki film trwał 11 lat i zachwycił krytyków Annecy Animation Festival 2020, gdzie zdobył specjalną nagrodę jury.

SZMINKA NA SZKLE
Thriller LGBTQ w reżyserii polskiej młodzieży Kuby Czekaja (Książę Erl), Szminka na szkle opowiada o kobiecie, która zostaje podstępem zmuszona do porzucenia brutalnego męża gangstera i dołączenia do sekty składającej się wyłącznie z kobiet. Polska aktorka Agnieszka Podsiadlik (kubki) gra u boku Niemki Leny Lauzemis. Film zostanie pokazany na targach filmowych w Cannes w piątek 9 lipca w ramach Dni Polski.

CICHE BLIŹNIAKI
Polska reżyserka Agnieszka Smoczyńska, której Ucieczka Była na Tygodniu Krytyki w Cannes w 2018 roku, debiutuje w języku angielskim dzięki adaptacji powieści Marjorie Wallace o siostrach bliźniaczkach w Walii, które tylko ze sobą rozmawiają. Letitia Wright i Tamara Lawrance grają główne role w filmie fabularnym, który Protagonist Pictures sprzedał Focus Features na krótko przed Cannes.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *