Connect with us

Zabawa

Discovery (DISCA) kupuje marki mediów AT&T, by walczyć z Disneyem (DIS), Netflixem (NFLX)

Published

on

Przez lata, Discovery Inc., właściciel Animal Planet i administrator Tydzień rekinazafascynował widownię telewizyjną różnymi darwinowskimi cudami. Aligator wyrywa żółwie. Gigantyczne kraby tasmańskie. Drzewne kangury. Teraz Discovery próbuje wykonać swój własny skok ewolucyjny i wyczołgać się z wzburzonych mórz podstawowego kabla, aby zaatakować żyzną krainę telewizji strumieniowej. 17 maja dyrektor generalny David Zaslav siedział obok Johna Stankeya, dyrektora generalnego AT&T Inc. dostarczyło ich niewyraźne zdjęcie podczas pospiesznie zwołanej rozmowy telefonicznej z inwestorami nowo wykluta, wielogłowa hydra rozrywkowa.

Kierownictwo ogłosiło, że AT&T będzie zaledwie trzy lata po jego zakończeniu Kosztowne przejęcie Time Warner i zmiana nazwy na WarnerMedia spowodowałoby wydzielenie zasobów medialnych, w tym CNN, TNT, TBS i studio Warner Bros., z Discovery. Zaslav poprowadzi nową, jeszcze nie nazwaną jednostkę. Portfolio obejmie mieszankę znanych marek, takich jak HBO, znane z tworzenia drogich programów scenariuszowych, takich jak HBO Sukcesja– Oprócz wielu średniej wielkości sieci kablowych, w tym HGTV, Food Network i TLC, które mogą obsługiwać tanie programy typu reality show, takie jak 90 dni narzeczony. „Nie ma powodu, dla którego nie może to być najszersza i odnosząca największe sukcesy platforma bezpośrednia konsumenta na świecie” – powiedział Zaslav.

AT&T i Discovery usiłują rządzić ekosystemem przesyłania strumieniowego. HBO Max AT&T, uruchomiony rok temu, rozpoczął się leniwie, ale od tego czasu nabrał rozpędu po podpisaniu i pokazaniu kluczowych umów dystrybucyjnych z Roku i Amazon Wonder Woman 1984, Godzilla kontra Kongi inne filmy Warner Bros. na tego samego dnia co ich premiery teatralne. HBO Max i tradycyjny kanał HBO łącznie mają około 44 miliony abonentów w USA i łącznie 64 miliony na całym świecie. Nowa usługa przesyłania strumieniowego Discovery, Discovery +, została uruchomiona w Stanach Zjednoczonych w styczniu. Pod koniec kwietnia firma poinformowała, że ​​ma 15 milionów subskrybentów streamingu, z których wielu otrzymuje Discovery +.

Zaslav

Fotograf: Patrick T. Fallon / Bloomberg

Umowa AT&T mogła być nieunikniona, biorąc pod uwagę obecny stan transmisji telewizyjnych. Rynek jest coraz bardziej globalny i niegościnny dla rybek. Netflix Inc. pozostaje megalodonem z 208 milionami subskrybentów na całym świecie i listą przebojów, takich jak łubin są one popularne na wszystkich kontynentach. Ale Walt Disney Co., który dwa lata temu kupił imperium rozrywkowe Ruperta Murdocha za 71 miliardów dolarów, aby rozszerzyć jego zakres, szybko dogania ponad 100 milionów subskrybentów usługi Disney +.

WarnerMedia i Discovery dopiero zaczynają udostępniać usługi przesyłania strumieniowego za granicą. Obaj napotkali przeszkody, aby dogonić gigantów. WarnerMedia nie jest obecnie w stanie uruchomić HBO Max w Wielkiej Brytanii i na innych głównych rynkach europejskich, ponieważ HBO ma już umowy z operatorem płatnej telewizji Sky. A Discovery brakuje tętniących życiem serii filmowych Warner Bros. Studio. Ich stowarzyszenie jest „potwierdzeniem, że żadna firma nie wierzy, że może odnieść sukces w przyszłości samej transmisji strumieniowej” – powiedział Todd Juenger, analityk mediów w Sanford C. Bernstein.

READ  Recenzja „Trzy minuty: nadgodziny”: historia o duchach

Dzięki nowej generacji streamerów alfa masywność jest postrzegana jako klucz do przetrwania. Po tym ogłoszeniu Zaslav chwalił się dziennikarzom, że nowa jednostka będzie miała „najgłębszą bibliotekę programów i filmów” na Ziemi, obejmującą ponad 200 000 godzin lub programy, w tym „filmy i seriale fabularne, animacje, sport, wiadomości, literatura faktu” i programy dla dzieci: „Każda dziedzina, w której mamy talent i siłę, aby konkurować i wygrywać”.

Zaslav mówił dalej o rozległości „lejka marketingowego” połączonej firmy, zasięgu jej międzynarodowych „potoków treści” i spójności „masztów namiotowych franczyzowych”. „Wielkie, hałaśliwe filmy” – powiedział – „działałyby jak latarnia morska”, angażując i odżywiając klientów na platformie, tworząc jednocześnie „maszynę do stałego przepływu gotówki” do ciągłego ponownego inwestowania w programowanie.

Ale inne firmy, które twierdziły, że mają wyjątkowe synergie – zarówno właściwości mediów, jak i sposoby ich rozpowszechniania – zniweczyły nadzieje na dominację mediów. Wcześniej w tym miesiącu Verizon Communications Inc. ogłosiło to sprzedać swój dział mediów Apollo Global Management Inc. za 5 miliardów dolarów i przejęcie kilku niegdyś dominujących marek internetowych, w tym AOL i Yahoo. I chociaż gigant telekomunikacyjny AT&T nadal będzie miał udział w nowym, bezimiennym przedsięwzięciu, zasadniczo kończy swoje szersze dążenie do wykorzystania własności mediów w celu zmniejszenia rotacji klientów komórkowych i zakończenia kosztownego nieszczęścia w Hollywood. „Faktem jest, że bezpośredni dostęp do konsumenta to globalna szansa, która szybko się rozwija, a tempo tego rozwoju przyspiesza” – powiedział Stankey z AT&T 17 maja.

Szybko zmieniające się wymagania branży telewizji strumieniowej szybko okazały się niezsynchronizowane z rytmem dobowym menedżerów telekomunikacyjnych. Tradycyjnie były one używane do wabienia subskrybentów kuszącymi smartfonami, takimi jak Apple i Samsung, związanymi z długoterminowymi umowami, których klienci mogą nie brać pod uwagę przez lata, więc kierownictwo może skupić się na technicznych ulepszeniach infrastruktury bezprzewodowej – wyzwaniach technicznych, które wynikają z gry w lodowate przez dekady.

W przeciwieństwie do tego, branża rozrywki domowej wymaga poruszania się po rynku, który jest znacznie bardziej zmienny w perspektywie krótkoterminowej i wymaga ciągłego dostosowywania programów, zatrzymywania i nadużywania talentów. Richard Plepler, były wieloletni dyrektor generalny HBO, który spędził wczesne lata w Waszyngtonie i opanował książkę o grze Capitol Hill, powiedział swoim współpracownikom, że prowadzą trwającą kampanię mającą na celu przyciągnięcie klientów. Aby przetrwać, HBO musiało co miesiąc wygrywać wybory.

READ  Netflix zapowiada Furioza 2 i Furioza 3, kontynuacje przebojowego polskiego filmu

Świat przesyłania strumieniowego jest jeszcze bardziej wymagający. Netflix, Disney + i HBO Max muszą przyciągać uwagę swoich subskrybentów co godzinę, każdego dnia i co tydzień, w przeciwnym razie ryzykują utratę swoich nastrojowych konsumentów na rzecz streamera, który ma najgorętszy nowy dramat, przebojowy film akcji lub filmy dokumentalne o kryminałach.

61-letni Zaslav, który ma zamiłowanie do swetrów i jest pieszczotliwie znany w branży jako „Zas”, większość swojej kariery spędził w zanikającym obecnie biznesie telewizji kablowej. Jego mentorem jest 80-letni John Malone, pionier w przemyśle amerykańskim. Jako dyrektor generalny Discovery od 2007 roku Zaslav był jednym z ostatnich głównych szefów mediów, którzy udostępnili swoje kanały rosnącej rzeszy przecinarek do kabli.

Zaslav jest stosunkowo nowy w streamingu, ale zna zawiłości prowadzenia międzynarodowego biznesu medialnego. Discovery generuje około jednej trzeciej sprzedaży poza Stanami Zjednoczonymi. Jego programy emitowane są w ponad 220 krajach, jest też właścicielem kanału telewizyjnego w Polsce. Specjalizuje się w programowaniu niepisanym, które z łatwością może przekraczać granice. Niewiele Tydzień rekina gubi się w tłumaczeniu. Discovery stało się również głównym graczem w europejskim sporcie, z długoterminowymi prawami do transmitowania igrzysk olimpijskich, a także tenisa, golfa i kolarstwa na całym kontynencie.

EFEKT KOŃCOWY –
Po ślubie z markami medialnymi AT&T Discovery może mieć 80 milionów subskrybentów na całym świecie. Ale to wciąż blednie w porównaniu z 208-milionowym liderem streamingu Netflix.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *