Connect with us

technologia

Cyberpunk 2077 — Path Tracing i DLSS 3 testy porównawcze i zrzuty ekranu porównawcze

Published

on

Cyberpunk 2077 — Path Tracing i DLSS 3 testy porównawcze i zrzuty ekranu porównawcze

Kilka dni temu studio CD Projekt RED udostępniło aktualizację Ray Tracing Overdrive (Path Tracing) do gry Cyberpunk 2077. Postanowiliśmy więc przeprowadzić test porównawczy i porównać go z No RT i Ray Tracing Psycho.

W tych testach porównawczych użyliśmy AMD Ryzen 9 7950X3D, 32 GB DDR5 przy 6000 MHz i NVIDIA RTX 4090. Użyliśmy również systemu Windows 10 64-bit i sterownika GeForce 531.41.

Powód opóźnienia w tym artykule był dość prosty. Najpierw oceniliśmy ustawienia inne niż RT Psycho, a nie ustawienia inne niż RT Ultra. Kiedy jakość przestrzeni ekranowej jest ustawiona na Psycho, wydajność spada. Przy natywnym 4K uzyskaliśmy średnio od 35 do 40 fps. I to wszystko bez efektów ray tracingu. Jakość miejsca na ekranie w Psycho po prostu zabija liczbę klatek na sekundę. Dla porównania otrzymaliśmy 67-77 kl./s w natywnym 4K/Non-RT Ultra. To prawie dwukrotnie większa moc. Zabawne jest to, że zrozumienie tego zajęło mi cały dzień. Więc tak, trzymaj się z daleka od Screen-Space Quality Psycho, chyba że używasz DLSS lub FSR.

Zacznijmy więc od zrzutów ekranu porównawczych. Zrzuty ekranu No RT Psycho znajdują się po lewej stronie, zrzuty ekranowe RT Psycho są pośrodku, a zrzuty ekranowe RT Overdrive są po prawej stronie. Te zrzuty ekranu pokazują ulepszenia, które RT Overdrive wprowadza do stołu. Zwróć uwagę na dodane cienie, a także ulepszone oświetlenie i efekty ambient occlusion (zwłaszcza w ostatnim porównaniu).

Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-1Cyberpunk 2077 RT Psycho-1Cyberpunk 2077 RT Overdrive-1 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-2Cyberpunk 2077 RT Psycho-2Cyberpunk 2077 RT Overdrive-2 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-3Cyberpunk 2077 RT Psycho-3Cyberpunk 2077 RT Overdrive-3 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-4Cyberpunk 2077 RT Psycho-4Cyberpunk 2077 RT Overdrive 4 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-5Cyberpunk 2077 RT Psycho-5Cyberpunk 2077 RT Overdrive 5 Cyberpunk 2077 No-RT Psycho-6Cyberpunk 2077 RT Psycho-6Cyberpunk 2077 RT Overdrive 6

W natywnych rozdzielczościach nasza karta NVIDIA RTX 4090 jest w stanie uruchomić wersję inną niż RT ze stałą szybkością 60 kl./s we wszystkich rozdzielczościach. RT Psycho pozwala nam cieszyć się płynną rozgrywką zarówno w rozdzielczości 1080p, jak i 1440p. A jeśli chodzi o path tracing, to akceptowalną wydajność możemy uzyskać dopiero przy 1080p.

READ  Ciech SA: Halvetic rozpoczyna kolejny rok globalnej ekspansji - planuje wejść na rynek włoski i brytyjski

Testy porównawcze Cyberpunk 2077 RT Overdrive 2

Włączając DLSS 3 Quality (Super Resolution with Frame Generation) możemy uruchomić RT Psycho z naprawdę dużą liczbą klatek na sekundę, nawet w 4K. RT Overdrive działa świetnie zarówno w 1080p, jak i 1440p, ale zdarzają się spadki poniżej 60 klatek na sekundę przy 4K. Ponadto kamera myszy wydaje się powolna (ze względu na generowanie klatek). Jeśli chcesz grać w rozdzielczości 4K, zalecamy zmniejszenie rozdzielczości DLSS Super Resolution do wydajności. W ten sposób uzyskasz około 90 fps na RTX4090 z akceptowalnym opóźnieniem.

Testy wydajności Cyberpunk 2077 RT Overdrive 1

Path tracing w grze Cyberpunk 2077 daje nam wgląd w przyszłość grafiki gier wideo. To naprawdę niesamowite, co osiągnęły firmy CDPR i NVIDIA. Przełamując graficzne granice gier komputerowych, CP2077 jest obecnie nową grą „Crysis”!

Johna Papadopoulosa

John jest założycielem i redaktorem naczelnym DSOGaming. Jest fanem gier komputerowych i bardzo wspiera społeczności moddingowe i indie. Przed założeniem DSOGaming John pracował nad wieloma witrynami z grami. Pomimo tego, że jest zagorzałym graczem komputerowym, jego korzenie w grach sięgają konsol. John kochał – i nadal kocha – 16-bitowe konsole i uważa SNES za jedną z najlepszych konsol. Mimo to platforma PC pokonała go konsolami. Było to głównie zasługą firmy 3DFX i jej kultowej, dedykowanej karty graficznej Voodoo 2, dedykowanej akceleratorowi 3D. John napisał także pracę magisterską na temat „Ewolucja kart graficznych do komputerów PC”.
Kontakt: E-mail

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *