Connect with us

technologia

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS ma serce 911 GT3

Published

on

Po 16 latach Porsche w końcu nadaje swojemu samochodowi sportowemu Cayman z centralnie umieszczonym silnikiem stylizację RS i jest to świetna zabawa. Porsche 718 Cayman GT4 RS z 2022 r. zadebiutowało dopiero we wtorek wieczorem przed Los Angeles Auto Show i jest wyposażone w sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4,0 litra z tej serii Porsche 911 GT3.

Tak, dobrze to przeczytałeś. Zamiast istniejących Kajman GT4s 4.0-litrowy silnik, wywodzący się z 3.0-litrowej jednostki standardowej 911 Carrera bez turbosprężarki, GT4 RS wykorzystuje unikalną 4,0-litrową płaską szóstkę z 992 GT3. W Cayman daje 493 koni mechanicznych i 331 funtów momentu obrotowego, wzrost o 79 koni mechanicznych i 14 lb-ft w stosunku do standardowego GT4 i tylko nieco mniej niż to, co robi GT3. Najlepsze jest to, że silnik GT4 RS rozkręca się do 9000 obr./min, co odpowiada GT3. Obecne GT4 redlines przy „tylko” 8000 obr/min, GT4 RS powinno mieć absolutnie szalony dźwięk i charakter – zwłaszcza z opcjonalnymi tytanowymi rurami wydechowymi.

Jedyną opcją skrzyni biegów jest siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia PDK, która ma krótsze przełożenie niż opcjonalny PDK w standardowym GT4 i w tej samej konstrukcji ręcznej zmiany biegów, co w 911 GT3. Porsche twierdzi, że GT4 RS osiągnie prędkość 60 mph w zaledwie 3,2 sekundy, o pół sekundy szybciej niż zwykłe GT4 z PDK i jednocześnie GT3, a także osiągnie prędkość maksymalną 196 mph, czyli 9 mph więcej niż standardowa GT4 i 1 mila na godzinę wolniejsze niż GT3.

Ma serce 911 GT3.

Porsche

Ponieważ jest to model Porsche RS, istnieje wiele zmian w aerodynamice i podwoziu, których celem jest osiągnięcie maksymalnych osiągów na torze. Najbardziej zauważalną różnicą jest tylne skrzydło na gęsiej szyi, inspirowane samochodem wyścigowym 911 RSR. GT4 RS ma również regulowany przedni rozdzielacz, nowe boczne ostrza przed przednimi kołami, wentylowane przednie błotniki, kanały NACA w masce, nowy tylny dyfuzor i podwozie oraz wloty powietrza w kołach, które zastępują tylne boczne szyby Caymana. Według Porsche, GT4 RS generuje do 25% większą siłę docisku niż zwykłe GT4.

Prześwit został obniżony o 1,2 cala, a GT4 RS wykorzystuje 20-calowe kute aluminiowe felgi z centralnym zamkiem, po raz pierwszy w modelu Cayman. Standardowe opony to Michelin Pilot Sport Cup 2 lub Dunlop Sport Max, ale super lepka guma Michelin Pilot Sport Cup 2 R jest opcjonalna. Regulowane zawieszenie ma nowe amortyzatory, zmienione sprężyny i stabilizatory oraz nowe przeguby kulowe. Porsche twierdzi, że GT4 RS jest o 49 funtów lżejszy niż GT4 wyposażony w PDK, z rozwiązaniami zmniejszającymi wagę, takimi jak lekka tylna szyba, nowe panele drzwiowe z klamkami z tkaniny i wzmocniona włóknem węglowym konstrukcja maski i przednich błotników.

GT4 RS generuje dużą siłę docisku.

Porsche

Opcjonalny pakiet Weissach nadaje maskę, wloty powietrza, lusterka boczne i tylne skrzydło karbonowe wykończenie. Pakiet Weissach zawiera również tytanowe końcówki wydechu, logo Porsche na tylnej szybie, zamszową deskę rozdzielczą Race-Tex, a także odznaki Weissach RS i szwy zagłówków. Opcją dla pojazdów z wyposażeniem Weissach, dostępną za dodatkową opłatą, są magnezowe koła, które są dostępne w błyszczącym wykończeniu Deep Sea Blue, pasującym do koloru tytanowego wydechu, gdy jest gorąco. Porsche spodziewa się, że około 70% nabywców GT4 RS wyposaży pakiet Weissach, podobny do modeli 991 GT3 RS i GT2 RS. Zdjęcia tutaj pokazują model Euro-Spec z pakietem Roll Cage Addition Clubsport, który nie jest oferowany w USA.

Wszystko to składa się na absolutnego potwora na torze wyścigowym. GT4 RS został już wycofany genialny czas okrążenia Nürbugring 7 minut i 9,3 sekundy dzięki dłuższej konfiguracji toru, a na wcześniej używanym krótszym torze RS jest prawie 24 sekundy szybszy od standardowego GT4. Pierwotnym celem Porsche na Ring był czas 7 minut i 15 sekund – RS był po prostu znacznie szybszy.

Niebieskie koła!

Porsche

Szef Porsche GT, Andreas Preuninger, mówi, że GT4 RS to „najbardziej intensywny samochód, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy, w tym 911 R”, dodając, że „ma historię jako jeden z najbardziej emocjonujących samochodów GT wszechczasów”. To duże twierdzenie, ale wierzę w to. Preuninger mówi, że dział GT zawsze chciał stworzyć wersję RS Caymana, o co prosili klienci, odkąd ukazała się oryginalna wersja GT4 w 2015 roku, ale musiała ona pasować do cyklu życia samochodu. „W tej chwili jest najlepszy czas na punkt kulminacyjny”.

Kiedy trafi do sprzedaży latem przyszłego roku, GT4 RS zacznie się od 143 050 USD łącznie z miejscem docelowym, co oznacza wzrost o 40 500 USD w stosunku do standardowego GT4, ale o 20 700 USD taniej niż 911 GT3. Najlepsza część? Porsche nie ogranicza produkcji. GT4 RS pozostanie w sprzedaży tak długo, jak 718 Cayman, co powinno upłynąć co najmniej kilka lat, zanim elektryczny zamiennik 718 trafi na rynek w połowie dekady.

READ  Hybrydyzacja sprężonego powietrza, magazynowanie energii cieplnej w infrastrukturze pogórniczej – magazyn pv International
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *