Connect with us

Zabawa

Zwycięzca dramatu masakry w Srebrenicy na Europejskich Nagrodach Filmowych

Published

on

Quo Vadis, Aida? – wstrząsająca dramatyzacja nieudanych wysiłków ONZ mających na celu zapobieżenie masakrze w Srebrenicy – był szokującym zwycięzcą najlepszego filmu 34. Europejskich Nagród Filmowych.

Film zdobył także nagrodę dla najlepszego reżysera dla bośniackiej reżyserki Jasmili Zbanic oraz nagrodę dla najlepszej aktorki za rolę Jasny Duricic jako tłumaczki ONZ błagającej swoich pracodawców ONZ o podsłuchiwanie w imieniu ich synów.

Do tej pory film zyskał dużą krytykę. Jednak nie można było się spodziewać, że tak wielu wielkich graczy ceremonii zostanie zablokowanych. Odważny tytan Julii Ducournau, zdobywca Złotej Palmy w Cannes, był nominowany w kilku kategoriach, ale podczas ceremonii wręczenia nagród w sobotni wieczór odniósł tylko jedno zwycięstwo w kategorii włosów i makijażu.

Podobnie The Hand of God, boleśnie autobiograficzna, wspierana przez Netflix relacja Paolosa Sorrentino o jego nastoletnich latach i przybyciu Diego Maradony do Neapolu, znalazła się na krótkiej liście w trzech kategoriach, ale w nocy nie wygrała. Tray No. 6, zachwycająca fińsko-rosyjska koprodukcja, uhonorowana Grand Prix i Jury Ekumenicznego w Cannes, również została pominięta w trzech kategoriach.

Triumf nad przeciwnościami losu był głównym tematem wieczoru, ponieważ przemysł filmowy świętował swoje przetrwanie w trudnych czasach. To już drugi rok z rzędu, kiedy Europejskie Nagrody Filmowe (EFA) będą transmitowane jako hybrydowe wydarzenie wirtualne z Berlina, decyzja podjęta na początku grudnia w odpowiedzi na rosnącą liczbę przypadków Covid.

Miasto pozostaje otwarte na biznes, choć dla tych, którzy spełniają kryteria 3D. Zasady są surowe, skuteczne i spójne. Niezależnie od tego, czy jest to jarmark bożonarodzeniowy, restauracja czy muzeum gier komputerowych, klient musi udowodnić szczepienie, rekonwalescencję lub ujemny wynik testu na Covid-19.

Ożywiona ceremonia prezenterki Annabelle Mandeng, w której wzięło udział tylko kilka nominowanych, została pominięta i zaprezentowała Susanne Bier i Steve McQueen – zwycięzców European Achievement in World Cinema i European Innovative Storytelling – w wyraźnie odległym społecznie pierwszym rzędzie.

READ  Księżna Diana je i wymiotuje w toalecie serialu Netflix

zainteresowanie irlandzkie

W czasach, gdy wiele nagród filmowych stara się wyglądać jak Oskary lub je przewidzieć, EFA – nawet w pomniejszonej prezentacji – są cudownie europejskie, pełne kontynentalnej solidarności, szczęśliwych przemówień narodowych („Witaj Norwegia!”) I trochę na uboczu. Tłumaczenia. („Świetnie się śmiejesz” i „Jego zbrodnia? Jest gejem”, oba zostały przedstawione w przemówieniach wieczoru.)

Interesy Irlandczyków i Kilkenny były przypięte do salonów kreskówek Wolfwalkers przegranych z Flee, jednym z największych sukcesów wieczoru. Animowana kronika Jonasa Pohera Rasmussena o młodym afgańskim uchodźcy pod koniec lat 80. została uznana za najlepszy dokument, najlepszy film animowany i najlepszy europejski film uniwersytecki.

Było wiele zwycięstw dla Ojca, który zdobył nagrody dla najlepszego aktora (reżyser Florian Zeller został przyjęty za nieobecnego Anthony’ego Hopkinsa) i najlepszy scenariusz.

Große Freiheit, dramat Sebastiana Meise o gejach, którzy przeżyli obóz koncentracyjny tylko po to, by zostać uwięzionym w zachodnioniemieckim więzieniu, zwyciężył w kategoriach Najlepsza oryginalna muzyka i Najlepsze zdjęcia.

Mile widzianym dodatkiem do wirtualnej ceremonii było włączenie się rozproszonych klubów filmowych z Estonii, Portugalii oraz kolektywu Samów z Koła Podbiegunowego. Ci i inni fani filmów z całej Europy są teraz zaproszeni do głosowania na Nagrodę Publiczności Lux. Trzy nominowane filmy – Uciekać, Wielka Wolność i Quo vadis, Aida? – są dostępne we wszystkich 24 językach UE. Lokale wyborcze są zamykane w maju. Zobacz www.luxaward.eu

Zwycięzcy:

FILM EUROPEJSKI 2021

GDZIE JEDZIESZ, AIDA?

Bośnia i Hercegowina, Austria, Holandia, Francja, Polska, Norwegia, Niemcy, Rumunia, Turcja

Scenariusz i reżyseria Jasmila Zbanic

Wyprodukowane przez Damira Ibrahimovica i Jasmilę Zbanic

KOMEDIA EUROPEJSKA 2021

NINJABABY

Norwegia

Wyreżyserowane przez Yngvilda Sve Flikkego

EUROPEJSKIE ODKRYCIE 2021-Prix FIPRESCI

OBIECUJĄCA MŁODA KOBIETA

Stany Zjednoczone, Wielka Brytania

Wyreżyserowane przez Emeralda Fennell

READ  Debojyoti Mishra: Muzyka ma pewną magiczną moc immunologiczną | Bengalski Movie News

DOKUMENT EUROPEJSKI 2021

UCIEC

(UCIECZKA)

Dania, Francja, Szwecja, Norwegia

Wyreżyserowane przez Jonasa Pohera Rasmussena

EUROPEJSKA FUNKCJA ANIMOWANA 2021

UCIEC

(UCIECZKA)

Dania, Francja, Szwecja, Norwegia

Wyreżyserowane przez Jonasa Pohera Rasmussena

KRÓTKI FILM EUROPEJSKI 2021

MÓJ WUJEK TUDOR

(NANU-TUDOR)

Belgia, Portugalia, Węgry, Mołdawia

Wyreżyserowane przez Olgę Lucovnicova

DYREKTOR EUROPEJSKI 2021:

Jasmila Zbanic dla QUO VADIS, AIDA?

EUROPEJSKA AKTORKA 2021:

Jasna Zurici dla QUO VADIS, AIDA?

AKTOR EUROPEJSKI 2021:

Anthony Hopkins dla OJCA

EUROPEJSKI scenarzysta 2021:

Florian Zeller i Christopher Hampton dla DER FATHER

KINO EUROPEJSKIE 2021

Crystel Fournier dla WIELKIEJ WOLNOŚCI

REDAKCJA EUROPEJSKA 2021

Mukharam Kabulova za rozluźnienie pięści

EUROPEJSKI PROJEKT PRODUKCYJNY 2021

Ágh Márton za NATURALNE ŚWIATŁO

EUROPEJSKIE PROJEKTOWANIE KOSTIUMÓW 2021

Michael O’Connor dla AMMONIT

EUROPEJSKIE WŁOSY I MAKIJAŻ 2021

Flore Masson, Olivier Afonso i Antoine Mancini dla TITANE

EUROPEJSKIE ORYGINALNE PUNKTY 2021

Nils Petter Molvær i Peter Brötzmann za WIELKA WOLNOŚĆ

EUROPEJSKI DŹWIĘK 2021

Gisle Tveito i Gustaf Berger dla NIEWINNYCH

EUROPEJSKIE EFEKTY WIZUALNE 2021

Peter Hjorth i Fredrik Nord dla LAMB

EUROPEJSKA WYDAJNOŚĆ NA ŻYWO

Marta Meszáros

EUROPEJSKI SUKCES W ŚWIATOWYM KINIE

Piwo Susanne

EUROPEJSKA INNOWACYJNA HISTORIA

Steve McQueen za MAŁY AX

CENA KOPRODUKCJI EURIMAGES 2021

Maria Ekerhovd

EUROPEJSKA NAGRODA MŁODEGO PUBLICZNOŚCI 2021

SKRZYŻOWANIE

(PRZEJDŹ PRZEZ GRANICĘ)

Norwegia

Reżyser: Johanne Helgeland

EUROPEJSKA UNIWERSYTECKA NAGRODA FILMOWA 2021

UCIEC

(UCIECZKA)

Dania, Francja, Szwecja, Norwegia

Wyreżyserowane przez Jonasa Pohera Rasmussena

NOMINOWANI DO NAGRODY PUBLICZNOŚCI LUX:

UCIEC

(UCIECZKA)

Dania, Francja, Szwecja, Norwegia

Wyreżyserowane przez Jonasa Pohera Rasmussena

DUŻO WOLNOŚCI

(DUŻO WOLNOŚCI)

Austria Niemcy

Reżyser: Sebastian Meise

GDZIE JEDZIESZ, AIDA?

Bośnia i Hercegowina, Austria, Holandia, Francja, Polska, Norwegia, Niemcy, Rumunia, Turcja

Wyreżyserowane przez Jasmilę Zbanic

READ  Recenzja filmu Three Minutes: A Longening Film - poruszające wspomnienia przedwojennej Polski

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *