Connect with us

Nauka

Warto zwrócić uwagę na sektor, który w samych Stanach Zjednoczonych wygenerował wartość 391 miliardów dolarów i w 2021 roku zatrudniał 2,1 miliona pracowników.

Published

on

Warto zwrócić uwagę na sektor, który w samych Stanach Zjednoczonych wygenerował wartość 391 miliardów dolarów i w 2021 roku zatrudniał 2,1 miliona pracowników.
A

Sektor, który w samych Stanach Zjednoczonych wygenerował wartość 391 miliardów dolarów i w 2021 roku zatrudniał 2,1 miliona pracowników, to sektor, na który warto zwrócić uwagę. Dodaj do tego resztę świata (branża odnotowała przychody w wysokości 741 miliardów dolarów w 2022 r., twierdzi PwC), a uzyskasz poczucie, jak potężny przemysł lotniczy i obronny oraz talent i inżynieria tego sektora mają dla gospodarek regionalnych.

Przeanalizowaliśmy dane dotyczące ponad 350 projektów lotniczych i kosmicznych kwalifikujących się do bazy danych projektów Conway w ciągu ostatnich 20 miesięcy, aby sprawdzić, które terytoria i globalne firmy są na drodze do sukcesu w branży lotniczej i obronnej.

Do czołowych inwestorów pod względem liczby projektów obiektowych zalicza się The Boeing Co. (10 projektów, w tym dwa w Indiach); Airbus (8); Pratta i Whitneya (6); Northrop Grumman (6); oraz Gulfstream, Blue Origin, Honeywell i Lockheed Martin, każdy z pięcioma projektami.

Zdecydowanie wiodącym stanem lotniczym jest Teksas, gdzie od stycznia 2022 r. naliczyliśmy 38 projektów dotyczących obiektów korporacyjnych w tym sektorze. Zaledwie 20 projektów znajduje się na Florydzie, na której znajduje się Wybrzeże Kosmiczne i wieloletni przemysł lotniczy, który produkuje statki pozostające w atmosferze . Trzecie miejsce zajmuje Kolorado (15 projektów), następnie Alabama (13), a następnie piąte miejsce wśród Kansas, Karoliny Północnej i Wirginii z 10 projektami każdy. Oto kilka najważniejszych osiągnięć projektów z tych kluczowych stanów:

W czerwcu 2023 r. firma GKN Aerospace ogłosiła uruchomienie największej na świecie znanej komórki do wytwarzania przyrostowego osadzania energii za pomocą lasera w ramach nowego Globalnego Centrum Technologicznego w Fort Worth w Teksasie, w które firma zainwestowała 20 milionów dolarów i zamierza utworzyć 100 miejsc pracy. „Przyspieszy to wprowadzenie naszej technologii do produkcji, pomagając jednocześnie wesprzeć amerykański łańcuch dostaw i zmniejszyć zależność od materiałów pochodzących z zagranicy” – powiedział Shawn Black, prezes GKN Aerospace Defence.

READ  W gardle mógł zostać znaleziony nowy organ: gruczoły ślinowe

L3Harris Technologies, samozwańcza „zaufana firma zakłócająca”, niedawno sfinalizowała przejęcie firmy Aerojet Rocketdyne. Firma ta, która w swojej siedzibie głównej w Huntsville w stanie Alabama zatrudniała już 800 osób, rozpoczęła na początku 2023 r. zatrudnienie w swoim trzecim kampusie w tym mieście o powierzchni 379 000 stóp kwadratowych. zakład w parku przemysłowym Jetplex, w pobliżu międzynarodowego lotniska w Huntsville, który jest częścią centrum doskonałości firmy w zakresie produkcji materiałów obojętnych (elementów silników rakietowych na paliwo stałe).

Oprócz nowych obiektów w Polsce i we Włoszech, od początku 2022 r. spółka L3Harris z siedzibą w Melbourne na Florydzie dokonała od początku 2022 r. trzech inwestycji w Teksasie: inwestycję w obiekty w Plano; inwestycja zapewniająca 100 miejsc pracy w Richardson; oraz zaangażowanie w wysokości 40 milionów dolarów i zatrudnienie 150 osób w ośmiu nowych hangarach zajmujących się konserwacją i modyfikacjami w Waco, gdzie firma przewidywała wzrost zatrudnienia o 1300 osób.

Kanada jest liderem w branży

Na całym świecie liderem jest Kanada z 12 projektami w Ontario i dziewięcioma w Quebecu, realizując łącznie 24 projekty. Następne w kolejności są Wielka Brytania, Meksyk i Indie z 13 projektami w każdym, a za nimi plasują się Australia i Francja.

Przemysł lotniczy i kosmiczny zatrudnia 230 000 pracowników w całej Kanadzie. Jednym z największych pracodawców w branży lotniczej w kraju jest Airbus, szczególnie w miejscu montażu A220 w Mirabel w Quebecu.

„Po zatrudnieniu ponad 800 nowych pracowników i utworzeniu ponad 400 stanowisk dla A220 w Mirabel w 2022 r. z przyjemnością ogłaszamy, że w 2023 r. zatrudnimy ponad 800 dodatkowych pracowników w całym kraju – w tym około 700 w Quebecu” – dodał. powiedział Benoît Schultz, prezes i dyrektor generalny Airbus Canada, w lutym 2023 r. Ponad 4000 osób pracuje w 10 zakładach Airbusa lub filii Airbusa w Quebecu, Ontario i Nowej Szkocji.

W lipcu Airbus otworzył nową linię montażu końcowego rodziny A320 (FAL) w Tuluzie we Francji. „Cieszymy się, że ten nowy obiekt dołącza do naszej światowej sieci miejsc montażu końcowego” – powiedział dyrektor generalny Airbusa Guillaume Faury, „która będzie składać się z czterech FAL w Hamburgu w Niemczech; dwa w Tuluzie we Francji; dwa na telefonie komórkowym, [Alabama], NAS; i dwa w Tianjin w Chinach, wszystkie zdolne do montażu A321.

READ  Kolekcja broni żelaznej sprzed 2000 lat odnaleziona w Polsce

Szwajcarska firma H55, technologiczna kontynuacja zasilanego energią słoneczną samolotu Solar Impulse, który 10 lat temu z powodzeniem latał po całym świecie bez paliwa, ogłosiła w październiku, że rozpocznie budowę w zakładach w Ameryce Północnej oraz w swojej kanadyjskiej siedzibie w Saint- Hubert Airport w Longueuil, Quebec, część regionu Wielkiego Montrealu. Pierwsza produkcja akumulatorów rozpocznie się w 2024 roku.

Projekt jest wspierany przez „wkład zwrotny” w wysokości 10 mln CAD ogłoszony w marcu 2023 r. przez Canada Economic Development (CED), która zapewnia fundusze za pośrednictwem federalnej Inicjatywy Regionalnej Odbudowy Lotnictwa i Kosmonautyki (ARRI).

Dwa wiodące regiony lotnicze połączyły siły we wrześniu, kiedy Premier Aviation, firma zajmująca się konserwacją, naprawami i remontami (MRO) lotnictwa z siedzibą w Quebec City, ogłosiła, że ​​otworzy zakład o wartości 32,5 miliona dolarów i zapewniający 250 stanowisk pracy na międzynarodowym lotnisku Northwest Florida Beaches (ECP) w Panamie , Floryda. Firma szacuje, że w 2024 r. w ramach „Projektu Maple” zatrudni 10 pracowników, a do 2026 r. – 80 w każdym kolejnym roku. W oświadczeniu ECP i Bay County Economic Development Alliance stwierdzono, że Haney Technical College będzie organizować dostosowane do indywidualnych potrzeb kursy z zakresu obsługi technicznej lotnictwa.

Połowa środków na budowę dwuzatokowego hangaru będzie pochodzić od Triumph Gulf Coast, organizacji non-profit, która nadzoruje wydatkowanie środków z tytułu szkód gospodarczych po wycieku ropy Deepwater Horizon w 2010 r., natomiast druga połowa będzie pochodzić od Space Florida i Premier Aviation „za pośrednictwem kanał”. strukturę finansowania.” Space Florida będzie właścicielem obiektu i będzie go długoterminowo wynajmować firmie Premier Aviation. ECP zamierza utworzyć tak zwane Centrum Doskonałości Lotnictwa na terenie swoich 3000 akrów i 3000 stóp nadających się do zagospodarowania. ścieżka.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *