Connect with us

Zabawa

Tablice mediawskie „Sobibór – Ucieczka od historii”, „Kino Godard” docus – Różnorodność

Published

on

Tablice mediawskie „Sobibór – Ucieczka od historii”, „Kino Godard” docus – Różnorodność

W miarę jak Mediawan stale powiększa swoją listę najlepszych filmów dokumentalnych, Mediawan dołączył do Sobibor – Escape from History, czteroczęściowego filmu dokumentalnego opracowywanego przez czołową holenderską firmę Submarine („Last Hijack”).

W serialu dokumentalnym niesławny obóz śmierci jest przedstawiany oczami rebeliantów i ocalałych. Opowiada epicką, prawdziwą historię grupy żydowskich więźniów, którym udało się uciec z piekła nazistowskiego obozu koncentracyjnego i spróbować odbudować swoje życie. Niektórzy szukali zemsty, inni zbawienia. Do dziś ich dzieci w różny sposób zmagają się z traumą rodziców. Serial opowiada również o dwóch ocalałych krewnych, córce i siostrzenicy, którzy wracają do Polski, do rodzinnych wiosek, do których ich krewni zostali zesłani.

Sobibór był jednym z najbardziej makabrycznych nazistowskich obozów zagłady w Polsce podczas II wojny światowej. A jednak 14 października 1943 r. grupa żydowskich więźniów powstała i zdołała zamordować 20 strażników SS, po czym 400 więźniom udało się uciec. Jej doświadczenie jest uważane za jedną z najbardziej wyjątkowych historii ludzkiego oporu podczas Holokaustu.

Historia Sobiboru jest aktualna do dziś: powstanie zostało niedawno wyczarowane jako część rosyjskiej machiny propagandowej wspierającej inwazję na Ukrainę. Poprzednie głośne tytuły Submarine to nagrodzony Emmy Bellingcat: Truth in a Post-Truth World, opowiadający o powstaniu pierwszego kolektywu dziennikarzy obywatelskich, a także nagrodzony Emmy film fabularny Last Hijack i American Jail dla CNN and the BBC” nagrodzonego Oscarem reżysera Rogera Rossa Williamsa.

Mediawan niedawno dodał także film dokumentalny Olivera Stone’a, Nuclear Now, do swojej Prestige Documentary List. Nuclear Now miał swoją światową premierę na Festiwalu Filmowym w Wenecji, a niedawno został zakupiony do dystrybucji w Ameryce Północnej przez Abramorama i Giant Pictures.

Oprócz reprodukcji filmu dokumentalnego poza Ameryką Północną, Mediawan jest współproducentem współpracującym z Participant we współpracy z Think-Film Production, która stoi na czele kampanii mającej na celu zbliżenie instytucji i organizacji do walki z kryzysem klimatycznym.

READ  Jak podróże wpływają na inwazję na Ukrainę

Napisane przez Stone’a i profesora oraz dr. Joshua S. Goldstein, dokument oparty na książce A Bright Future. Stone bada przemysł nuklearny we Francji, Rosji i USA, aby pokazać, w jaki sposób energia jądrowa może pomóc globalnej społeczności stawić czoła wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi i ubóstwem energetycznym.

Uczestnik i Think-Film Impact Production współpracowali wcześniej przy europejskiej kampanii Impact dla Dark Waters.

Mediawan ma również na swoim koncie szereg sprzedaży Godard Cinema, dokumentu biograficznego Cyrila Leuthy’ego o ikonie francuskiej nowej fali. Wyprodukowany przez 10.7 Productions we Francji dokument przedstawia Godarda, który wyreżyserował ponad 140 filmów, ale przez całe życie pozostawał tajemniczą postacią.

„Ten portret ma na celu wyprowadzenie nas poza stereotypy mitu, czasem przeradzającego się w kreskówkę, aby spotkać człowieka bardziej sentymentalnego niż na pierwszy rzut oka, człowieka zamieszkałego, czasem przewyższającego swoją sztuką” – powiedział Mediawan.

Film będzie sprzedawany przez Mediawan Rights w ramach nowego działu zajmującego się dokumentalnymi tytułami bibliotecznymi. Od światowej premiery na Venice Classics w zeszłym roku „Godard Cinema” trafiło do Wielkiej Brytanii (BFI Player), Portugalii (Zero em comportamento), Hiszpanii (Filmin), Włoch (Wanted), Czech (Film Europe), Finlandii (YLE), Tajwanu (Joint Entertainment) i Japonii (Mimosa). Mediawan prowadzi rozmowy w celu zamknięcia większej liczby obszarów.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *