Connect with us

Zabawa

Polski CD Projekt rusza w czerwcu z kampanią marketingową Phantom Liberty

Published

on

Polski CD Projekt rusza w czerwcu z kampanią marketingową Phantom Liberty

Adriana Ebert

GDAŃSK (Reuters) – CD Projekt, największy polski twórca gier, ogłosił w czwartek, że w czerwcu rozpocznie kampanię marketingową dotyczącą bardzo oczekiwanego pierwszego i jedynego rozszerzenia do gry Cyberpunk 2077, nazwanego Phantom Liberty.

Premiera będzie dla nas „największym wydarzeniem w tym roku”, powiedział członek zarządu Michał Nowakowski, ale „nie spodziewajcie się kampanii porównywalnej z premierą zupełnie nowej gry AAA”.

Phantom Liberty to ostatnia gra wyprodukowana na zastrzeżonym silniku RED, a CD Projekt przenosi się na zewnętrzny silnik Unreal Engine 5 dla swoich nadchodzących projektów.

Twórca gry poinformował w czwartek o 66% wzroście całorocznego dochodu netto do 347,1 mln zł (81 mln dolarów), dzięki wyższej sprzedaży flagowych tytułów: Wiedźmin 3: Dziki Gon i Cyberpunk 2077.

Pomimo braku nowości, wyniki 2022 roku były drugimi najlepszymi wynikami CD Projektu, po 2020 roku, kiedy to ukazał się wyczekiwany Cyberpunk 2077.

CD Projekt sprzedał ponad 20 milionów kopii Cyberpunka 2077, a sprzedaż trylogii Wither przekroczyła 65 milionów egzemplarzy.

Wyniki zostały obciążone odpisem w wysokości 33,4 mln zł na Project Sirius, nową grę z serii Wiedźmin, ogłoszoną podczas październikowej aktualizacji strategii.

CD Projekt powiedział w zeszły poniedziałek, że przyczyną odpisu była ocena zakresu i potencjału komercyjnego projektu w jego pierwotnej formule i obecnie pracuje nad zdefiniowaniem nowych ram dla projektu.

„To była trudna decyzja, ale wierzymy, że była słuszna. Naszym zamiarem było wcześniejsze obniżenie kosztów i danie nam czasu na ponowną ocenę. Nie chcemy kontynuować projektów, z którymi nie jesteśmy związani” – powiedział Kiciński podczas czwartkowej telekonferencji.

Adam Kiciński powiedział też, że nie widzi ryzyka odpisów na projekt Polaris.

„Nie widzę ryzyka deprecjacji (…), ale (…) projekty takie jak Polaris czy Orion, (…) to nasze sztandarowe, wewnętrzne produkcje i rdzeń wszystkiego, co robimy” – mówi. .

READ  365 dni: ten dzień niesamowite miejsca filmowania

„Trudno sobie wyobrazić, że zdecydowalibyśmy się nie kontynuować tych zmian”

(1 $ = 4,2848 zł)

(Reportaż Adrianny Ebert i Patrycji Zaras; montaż: David Goodman, Richard Chang i David Gregorio)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *