Connect with us

Zabawa

Polska i wyścig startują ponownie

Published

on

James Knox na 12 dni Bożego Narodzenia

Podczas 12 świątecznych dni magazynu Procycling ponownie zajmiemy się niektórymi wydarzeniami dotyczącymi pracowników naszego magazynu z zeszłego roku. James Knox opowiada o powrocie do wyścigów w sierpniu na Tour de Pologne po 160-dniowej przerwie w związku z pandemią.

James Knox jeździ dla Deceuninck-Quick Step i jest jednym z dziennikarzy Procycling 2020. Artykuł pochodzi z numeru 273 magazynu Procycling z października 2020 roku.

Zapisz się do magazynu Procycling, dokładnie tutaj.

Różnica między 5. etapem trasy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich a 1. etapem trasy po Polsce wynosiła 160 dni, ale w końcu jestem gotowy. Zaczęło się dość długo, ale wkrótce blokada była spokojną alternatywą dla wyścigów kolarskich.

Nie sądzę, żeby awarie były dużo straszniejsze niż to, co stało się z Fabio [Jakobsen] w pierwszym etapie Polski. Wszystkim oglądającym w domu lub kierowcom na miejscu nie sądzę, aby łatwo było o tym zapomnieć, a Fabio nigdy tego nie zapomni.

Kontynuuj czytanie

Laurens ten Dam: Jakobsen wywala punkt zwrotny dla bezpieczeństwa kierowcy

James Knox: Zamknięcie w domu

James Knox: Déjà-vu w Algarve

Nie chcę dodawać zbyt wiele do debaty na temat tego, co wydarzyło się w sprincie, ale z mojego punktu widzenia to już drugi raz, kiedy osiągam ten cel, za każdym razem, gdy banda się modli, wszyscy bezpiecznie przekraczają linię. Myślę, że musimy przyznać, że nie powinniśmy jechać na tor z prędkością prawie 90 km / h. Używamy tylko odrobiny zdrowego rozsądku: wydaje się to całkowicie niepotrzebne i niedopuszczalne. To najbardziej niebezpieczny moment wyścigu.

Chociaż kolarze są zmuszeni do ciągłego podejmowania ogromnego ryzyka w sprincie, aby wypełnić luki, ponieważ są to wyścigi rowerowe i są częścią tego sportu, nie musimy czynić go bardziej niebezpiecznym, niż jest. Przy tej prędkości wszystko jest wzmacniane, nie ma czasu na reakcję, a małe ruchy na rowerze powodują znacznie większe fale na drodze.

Potem rozbij się przy tej prędkości i … wszystko jest gorsze. Dodaj do tego niepokojący fakt, że w tym przypadku bariery nie zostały zbudowane w określonym celu i niesamowicie trudno jest się obejść. Mam nadzieję, że coś może się zmienić w odpowiedzi na to, co przydarzyło się Fabio, ale nie mam dużej nadziei na to, jak się sprawy mają.

Niestety na tym kontrowersje się nie skończyły. Kierowcy protestowali na piątym etapie Critérium du Dauphiné na 12-kilometrowym zjeździe dzień wcześniej, podczas którego wielu kierowców upadło. I oczywiście paskudny wypadek Remco [Evenepoel] w Lombardii.

To był trudny okres dla zespołu, bo tak strasznych kontuzji odnieśli dwaj z naszych największych kolarzy, a także Yves Lampaert i Mattia Cattaneo. Mamy nadzieję, że chłopaki wkrótce wrócą, ale będzie to długi i trudny powrót do zdrowia dla Remco, a zwłaszcza Fabio, i możemy mieć tylko nadzieję na najlepsze.

To trudna część sportu, o której do pewnego stopnia po prostu nie możesz pomyśleć. Kontuzje i upadki zdarzają się przez cały czas, a świadomość ryzyka, na które jesteś narażony w danym momencie, byłaby wyniszczająca. To nie znaczy, że nie ma momentów, w których nie myślisz: „Co ty do cholery robisz?” w środku wyścigu ryzykujesz wypadek.

Wracając do strony wyścigów, to nie był najlepszy restart sezonu.

Nigdy szczególnie nie lubię wracać na trasę, ale to był zły szok. Polska była ciężka, ponieważ szybko zdałem sobie sprawę, że nie mam nóg, aby wiele zrobić i zrobiłem, co mogłem, aby pomóc Remco w drodze do wspaniałego zwycięstwa, zdobycia GC i włamania Trzymaj szachy, aby grać z ballerini podczas sprintu.

Wziął ją w imponujący sposób jako kierowcę, który rozpoczął wyścig jako przedostatni lider. Stamtąd nastąpił szybki powrót do Dauphiné. Mógłbym wykorzystać kilka dodatkowych dni, ale szczerze mówiąc, wyścig był po prostu szalony. Każdy etap był okrągły, a tempo nieubłagane. Ledwo udało mi się przetrwać w grupie, aby zrobić pierwszą grupę w dwa lub trzy dni. Miejmy nadzieję, że będzie to łatwiejsze! JK

READ  Szefowie najstarszego polskiego nadawcy państwowego zwolnieni, a nowy rząd zamknął kanał informacyjny z powodu obaw propagandowych
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *