Connect with us

Najważniejsze wiadomości

Polska chce zmienić propozycję podatku od mediów po protestach, Telecom News, ET Telecom

Published

on

WARSZAWA: Prawicowy rząd Polski powiedział we wtorek, że zmieni proponowany podatek od reklam w mediach, aby był bardziej sprawiedliwy po tym, jak wywołał protest w mediach i potępienie przez partnera koalicyjnego i krytyka za granicą.

W zeszłym tygodniu niezależne media przestały publikować na 24 godziny, aby zaprotestować przeciwko rządowej propozycji opodatkowania reklam w mediach. Mówią, że spowodowałoby to upadek wielu małych serwisów informacyjnych i podważyłoby swobodę i różnorodność krajowego krajobrazu medialnego. Odkrywają, że już płacą podatek dochodowy od osób prawnych od reklam i wielu innych opłat.

Krytyk w Unia Europejska a Stany Zjednoczone podkreśliły znaczenie wolności słowa i mediów w demokracji.

Propozycja, opublikowana na początku tego miesiąca, jest w fazie konsultacji do wtorku, a rząd zapowiada, że ​​weźmie pod uwagę krytykę podczas tworzenia projektu. Rząd chce, aby nowy podatek został wprowadzony 1 lipca.

„Analizujemy wszystkie propozycje różnych grup medialnych i innych zainteresowanych stron i na tej podstawie zostanie przedstawiony projekt, który będzie zawierał niektóre z tych uwag” – powiedział rzecznik rządu Piotr Mueller.

Twierdził, że propozycja nie miała wpływu na małe lub regionalne media, ale była skierowana do większych firm i „cyfrowych gigantów, którzy często płacą nieproporcjonalnie (niskie) podatki” – powiedział Müller.

Młodszy partner koalicji konserwatywnej powiedział w zeszłym tygodniu, że nie poprze propozycji w jej obecnej formie.

Premier Mateusz Morawiecki powiedział, że nowy podatek będzie progresywny i sprawiedliwy.

Kancelaria Prezydenta Andrzeja Dudy, któremu przysługuje prawo weta, zapowiedziało, że ustawa dokładnie się przyjrzy, gdy będzie gotowa.

Rząd argumentuje, że proponowany przez nich „podatek solidarnościowy” zmusiłby gigantyczne korporacje w taki sposób Google, Facebook, jabłko i Amazonka płacić sprawiedliwy udział w podatkach. Mówi się, że podatek, który jest powiązany z wielkością firm, zebrałby około 800 milionów złotych (215 milionów dolarów) i zgromadziłby fundusze na opiekę zdrowotną i kulturę, gdyby pandemia koronawirusa odbiła się na finansach rządowych.

READ  Rzecznik rządu przyznaje: Covid Act jest wynikiem pomyłki

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *