Connect with us

Świat

Po skoku głowa pilota wingsuit została odcięta od skrzydła samolotu

Published

on

Po skoku głowa pilota wingsuit została odcięta od skrzydła samolotu

Osoba żądna przygód w wingsuitie.
AFP za pośrednictwem Getty Images

  • Głowa doświadczonego lotnika w kombinezonie wingsuit została odcięta przez skrzydło samolotu, gdy ich drogi oddechowe się przecięły.
  • Pilotowi Alainowi C grozi we Francji proces o zabójstwo w związku z wypadkiem, do którego doszło w 2018 roku.
  • Nicholas Galy, lat 40, był pasażerem samolotu Alaina C. i został uderzony, gdy samolot się rozbił.

Sąd w Montauban usłyszał we wtorek, że lotnik w kombinezonie wingsuit Nicholas Galy został uderzony lewym skrzydłem samolotu kilka sekund po skoku z samolotu nad wiejskimi terenami południowej Francji.

Śledczy stwierdzili, że Galy, 40-letni inżynier aeronautyki i doświadczony skoczek spadochronowy, został pozbawiony głowy w zderzeniu na wysokości około 4000 metrów.

Makabryczny incydent z lipca 2018 r. był przedmiotem procesu o zabójstwo przeciwko Alainowi C, pilotowi jednosilnikowego samolotu. poinformował francuski nadawca BFMTV.

Jak podaje gazeta, oskarżonemu, znanemu jako Alain C, pracownikowi lokalnej szkoły skoków spadochronowych, może grozić 12 miesięcy więzienia w zawieszeniu, zalecany przez prokuraturę.

Jak wynika z raportu Biura Badania Wypadków Lotnictwa Cywilnego uzyskanego przez Insider, jego samolot przewoził Galy’ego, drugiego pilota w skafandrze ze skrzydłami i kilku spadochroniarzy nad regionem Bouloc-en-Quercy.

Z raportu wynika, że ​​po wysadzeniu pasażerów Alain C szybko zaczął schodzić w dół.

Z raportu wynika, że ​​gdy samolot opadał, obaj lotnicy w kombinezonach typu wingsuit zakończyli swobodny spadek i zaczęli szybować w swoich kombinezonach.

To właśnie wtedy samolot dogonił Galy’ego i uderzył go, zabijając inżyniera i uruchamiając jego spadochron awaryjny – twierdzą śledczy.

Kamera zamontowana na hełmie drugiego pilota wingsuit sfilmowała zderzenie, a urzędnicy powiedzieli, że wykorzystali ten materiał w dochodzeniu.

Alain C powiedział śledczym, że po skoku stracił z oczu Galy’ego i jego kolegę w skafandrze, ale stwierdził, że to normalne i że zawrócił swój samolot z miejsca, w którym jego zdaniem przebiegały ścieżki schodzenia.

READ  Armia izraelska aresztuje dyrektora szpitala Al-Shifa i innych lekarzy w Gazie | Wiadomości na temat konfliktu izraelsko-palestyńskiego

Jak poinformowała BFMTV z wtorkowych rozpraw sądowych, pilot i pilot w kombinezonie wingsuit nie rozmawiali ze sobą o planowanych trasach lotu.

„W porównaniu ze skoczkami spadochronowymi spadającymi swobodnie, sprawy są bardziej skomplikowane w przypadku wingsuiterów, którzy latają bardziej po linii prostej” – powiedział Alain C przed sądem w Montauban. według londyńskiego „The Times”.. „Nie toną często i mogą wejść w konflikt z samolotem”.

Według „The Times” stwierdził, że spodziewa się, że Galy będzie znajdował się dalej na północ i że pilot w skafandrze „nie podążał oczekiwanym kursem i nigdy nie powinien był nim być”.

Prokuratorzy nie zgodzili się z tym, argumentując, że Galy postępował zgodnie z należytym procesem. „Ofiara jako jedyna przestrzegała zasad bez zaniedbania” – stwierdziła prokurator Jeanne Regagnon, według „The Times”.

Według źródła Alain C powiedział, że odpowiedzialność za śmierć Galy’ego nie leży po jego stronie. „Myślę, że moja droga ucieczki miała sens. „To była tragedia mojego życia, ale to nie moja wina” – powiedział.

Stwierdzono jednak, że podczas lotu w 2018 r. naruszył także przepisy. Według raportu z dochodzenia Urzędu ds. Wypadków Lotniczych jego ówczesna licencja pilota zawierała ograniczenie zdrowotne zabraniające mu samodzielnego latania.

Według „The Times” Alain C przyznał w sądzie, że tego dnia jego licencja na loty była nieważna.

Jego pracodawcy, szkole skoków spadochronowych w Midi-Pyrénées, również grozi kara w wysokości 10 600 dolarów za brak weryfikacji licencji Alaina C.

Według BFMTV dyrektor szkoły spadochronowej, Isabelle Deschamps, powiedziała sądowi, że w szkole zaostrzono środki bezpieczeństwa i szczegółowe instruktaże dotyczące lotu stały się w niej obowiązkowe.

Prawnik szkoły spadochronowej Midi-Pyrénées nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz przesłaną poza normalnymi godzinami pracy.

Wyrok ma zostać ogłoszony 21 listopada.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *