Connect with us

Zabawa

Oscary: Czy spóźnialscy, tacy jak „Ojciec” i „French Exit”, mają przewagę?

Published

on

13:15 CET 03/08/2021

przez

Gregg Kilday

Podczas gdy inni zdobywcy nagród transmitują transmisje od miesięcy, Sony Pictures Classics stawia na to, że oba filmy z ofertami za jedenastą godzinę nadal będą wzbudzać duże zainteresowanie.

Wygląda na to, że przedłużony sezon nagród w roku trwa w nieskończoność. Ale jeśli chodzi o wpisy z Sony Pictures Classics – w tym Ojciecz Anthonym Hopkinsem i Wyjście francuskiei pokazuje Michelle Pfeiffer – poszukiwania dopiero się zaczęły. Pytanie brzmi, czy tak późna oferta w środku przedłużonego maratonu w tym sezonie może być zwycięską strategią, czy też jest karą dla filmów z tak wieloma innymi, które są już szeroko rozpowszechnione.

W końcu niektórzy z najbardziej znanych konkurentów są na streamerach od miesięcy i można ich zobaczyć jednym kliknięciem pilota: Od 5 Bloods pojawił się na Netflix w czerwcu, kiedy usługa była oferowana Proces w Chicago 7 w październiku i Niedobór W grudniu. Służył rywalowi Amazonowi Dźwięk metalu w grudniu i Pewnej nocy w Miami w styczniu.

Ponieważ wiele kin w całym kraju jest nadal zamkniętych, dystrybutorzy filmów specjalistycznych, tacy jak Focus Features, uzupełnili ograniczone rezerwacje kin o premium VoD tam, gdzie jest to możliwe. Obiecująca młoda kobieta gra od 15 stycznia, podczas gdy własne Searchlight Disneya wystartowało 19 lutego Ziemia nomadów na Hulu, części imperium Disneya, po ograniczonych pokazach na ekranach Imax.

W międzyczasie SPC, którego współprezydenci Michael Barker i Tom Bernard od dawna utrzymują powolne i ostrożne premiery kinowe swoich filmów, utrzymywał proszek w stanie suchym. Pierwotnie chcieli się otworzyć Ojciecktóre zdobyli na krótko przed debiutem w Sundance w styczniu 2020 roku 18 grudnia. Jednak gdy Akademia Sztuki i Nauki Filmów Fabularnych ogłosiła, że ​​odłoży cały kalendarz Oscarów o dwa miesiące – zamiast 31 grudnia byłby to termin kwalifikacyjny 28 lutego, a sama ceremonia wręczenia nagród miałaby się odbyć 28 lutego do 25 kwietnia został przełożony – wyszorowali ten plan. Zasadniczo postanowili potraktować ten styczeń i luty tak, jakby były listopadem i grudniem bardziej tradycyjnego roku Oscara, przenosząc profile premier ich nadziei na 2020 rok do 2021 roku.

Podobne otwarcia na koniec sezonu działały w SPC w przeszłości: SPC uruchomiono w 2017 roku Nazywaj mnie swoim imieniem pod koniec listopada, zanim rozejdzie się w styczniu, zdobywając cztery nominacje i jedną najlepiej dostosowaną scenariuszową wygraną. W przypadku 2014r Wciąż AliceSPC, która przyniosła Julianne Moore Oscara dla najlepszej aktorki za rolę kobiety zmagającej się z demencją, dała filmowi tygodniowy konkurs kwalifikacyjny do Oscara w grudniu, ale faktyczne zaangażowanie w teatr rozpoczęło się dopiero w połowie stycznia.

Dystrybutor stawia teraz na to, że może dostosować tę samą strategię „last to the party” do swoich obecnych konkurentów i że nawet jeśli inne filmy byłyby bardziej widoczne od miesięcy, ich filmy pojawią się jako nowe alternatywy.

Ojciec, w którym po raz pierwszy reżyser Florian Zeller prowadzi Hopkinsa przez labirynt zamieszania spowodowanego demencją, 26 lutego rozpoczął się ograniczony bieg kwalifikacyjny do Oscara (w Los Angeles, gdzie teatry są zamknięte, grał w Vineland Drive-In) i Will Walk You daleko 15 marca. Na szczęście ta gra korzysta z faktu, że Nowy Jork planuje ponowne otwarcie swoich kin 5 marca przy 25-procentowej pojemności. Umożliwiło to SPC rezerwację Ojciec na około 800+ ekranach w całym kraju. I chociaż SPC zwykle nie oferuje swoich filmów na VOD do 90 dni po ich pojawieniu się w kinach, planuje je nakręcić Ojciec (zarezerwowane w kinach do maja) dostępne od 26 marca jako Premium VOD za 19,99 USD – po raz pierwszy dla dystrybutora.

Pozostałe wpisy z SPC pojawią się później. Azazel Jacobs ” Wyjście francuskiePfeiffer gra nagle nieokreśloną babcię, która ucieka do Paryża, aby zastanowić się nad swoim życiem. Miał ograniczony debiut 12 lutego, a 2 kwietnia w całym kraju wybije. Nominowany do Oscara dokument Łowcy truflio padlinożercach szukających cennego przysmaku w lasach Piemontu we Włoszech zaplanowano na 5 marca, a krótkometrażowy film krótkometrażowy Głos ludzkiAdaptacja utworu Jeana Cocteau z Tildą Swinton przez Pedro Almodóvara planowana jest na 12 marca.

Ojciec zyskał na popularności na Złotych Globach, gdzie otrzymał cztery nominacje, w tym dla najlepszego filmu, chociaż Hopkins i współgwiazda Olivia Colman zostali przyćmieni przez zwycięzców w swoich kategoriach, Chadwicka Bosemana (Czarny tyłeczek Ma Rainey) i Jodie Foster (Mauretański). Pfeiffer został nominowany Wyjście francuskie ale też przegrał Martwię się o ciebiejest Rosamund Pike.

Ale chociaż te dwa filmy dopiero wchodzą do głównego nurtu, SPC też nie ukrywa ich dokładnie pod korcem. Filmy można znaleźć na stronie Sali Projekcyjnej Akademii. Screeny i linki zostały wysłane do wyborców z innych grup nagród. Aby ustalić ich potencjał cenowy, Ojciec zagrał na wirtualnych festiwalach filmowych od Toronto po Hamptons Wyjście francuskie został wyróżniony na New York Film Festival. Hopkins i Colman punktowali także rzeczowniki SAG i Critics Choice.

Filmy SPC mogą dopiero teraz przyciągać uwagę innych uczestników od miesięcy, ale Barker mówi: „Tom i ja jesteśmy pewni, że członkowie Akademii zobaczą te filmy”.

Ta historia pojawiła się po raz pierwszy 3 marca w magazynie Hollywood Reporter. Kliknij tutaj aby się zalogować.

READ  Samoloty NATO szturmują, gdy nad Polską i Szwecją zauważono rosyjskie samoloty bojowe
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *