Connect with us

technologia

Nowy projekt ogniwa paliwowego, aby rozwiązać długotrwały problem przegrzewania – magazyn pv International

Published

on

Badacze z Los Alamos National Laboratory opracowali nowe polimerowe ogniwo paliwowe, które ma rozwiązać od dawna znany problem przegrzewania. Co więcej, meksykański producent cementu Cemex zainwestował w HiiROC, brytyjski start-up produkujący wodór, który opracował skalowalną technologię wykorzystującą elektrolizę plazmy termicznej do konwersji biometanu, gazu z pochodni lub gazu ziemnego w wodór po rzekomo niższych kosztach niż konkurencyjne rozwiązania.

Naukowcy z Narodowe Laboratorium Los Alamos Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych opracował nowe polimerowe ogniwo paliwowe, które ma rozwiązać od dawna znany problem przegrzewania. Urządzenie jest oparte na elektrolicie polimerowym składającym się z polimeru fosfonowanego i kwasu perfluorosulfonowego, który, jak się twierdzi, może działać w wyższych temperaturach. Stwierdzono, że przewodnictwo protonowe ogniwa paliwowego zwiększa się, gdy proton z kwasu perfluorosulfonowego zostaje przeniesiony do fosfonowanego polimeru. Dzięki zastosowaniu kompozytowego elektrolitu polimerowego naukowcy byli w stanie osiągnąć prawie 800 miliwatów na centymetr kwadratowy znamionowej gęstości mocy ogniwa paliwowego w temperaturze 160 stopni Celsjusza, co stanowi 60-procentową poprawę w stosunku do ogniw paliwowych na bazie kwasu fosforowego w Nowym Meksyku. badacze napisali w artykule opublikowanym przez energia natury zeszły tydzień. Dodali, że rozwiązując problem przegrzewania się, ogniwo paliwowe pokonuje techniczną barierę stosowania ogniw paliwowych o średniej i dużej wytrzymałości w ciężarówkach i autobusach.

Meksykański producent cementu Cemex zainwestował w HiiROC, brytyjski start-up produkujący wodór, który opracował skalowalną technologię wykorzystującą elektrolizę plazmą termiczną do przekształcania biometanu, gazu z pochodni lub gazu ziemnego w wodór po rzekomo niższych kosztach niż konkurencyjne rozwiązania. „HiiROC … opracował nowatorski proces, który skutecznie wytwarza wodór o wysokiej czystości i czystą sadzę w wyższych temperaturach i ciśnieniu” – ogłosiła we wtorek firma. „W ramach tej inwestycji Cemex i HiiROC dążą do zwiększenia wydajności wtrysku wodoru przez firmę Cemex w swoich piecach cementowych, umożliwiając wyższy wskaźnik zastępowania paliw kopalnych paliwami alternatywnymi”. Cemex nie ujawnił szczegółów inwestycji.

READ  Dla Polski rosyjski Kaliningrad to teraz Królewiec

Duński fundusz energetyczny Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) współpracuje z hiszpańskimi firmami Enagás, Naturgy, Fertiberia i duńskim producentem turbin wiatrowych Vestas przy opracowywaniu pierwszej fazy Projektu Catalina, zielonego projektu na skalę gigawatową wodoru i amoniaku, którego celem jest wprowadzenie odnawialnych zasobów Aragonii do użytku przemysłowego punkty na wschodnim wybrzeżu Hiszpanii. Firmy zamierzają opracować 5 GW połączonej energii wiatrowej i słonecznej oraz wdrożyć elektrolizer o mocy 2 GW. „Po pełnym wdrożeniu Catalina będzie produkować wystarczającą ilość zielonego wodoru, aby zaspokoić 30% obecnego zapotrzebowania Hiszpanii na wodór” – napisał we wtorek CIP. Firmy spodziewają się, że pierwsza faza projektu zostanie w pełni opracowana i zatwierdzona w niespełna dwa lata, a rozpoczęcie budowy planowane jest na koniec 2023 roku. Pierwsza faza projektu będzie składać się z 1,7 GW elektrowni wiatrowych i słonecznych oraz elektrolizer o mocy 500 MW.

CIP wspiera również projekt w Norwegii. Firma wodorowa Hy2gen planuje produkować zielony amoniak jako paliwo dla sektora morskiego w gminie Sauda na południowo-zachodnim wybrzeżu Norwegii, poinformował w środę CIP. Właścicielem zielonego zakładu produkcji amoniaku Iverson eFuels AS będzie Hy2gen, spółka handlowa Trafigura i CIP. Studium wstępne zakończono w 2021 roku, a właściciele projektu rozpoczęli fazę front-end engineering design (FEED), w wyniku której powstanie pełny plan budowy obiektu do 2023 roku. „Po ostatecznej decyzji inwestycyjnej Rozpoczęcie budowy zaplanowano na pierwszy kwartał 2024 roku, a obiekt będzie w pełni gotowy na początek 2027 roku” – poinformowała CIP w osobnym komunikacie prasowym.

Polska państwowa rafineria ropy naftowej i detalista benzyny PKN Orlen przeznaczył 7,4 mld zł (1,63 mld euro) do 2030 r. na projekty rozwoju nisko- i bezemisyjnego wodoru w oparciu o odnawialne źródła energii i technologię konwersji odpadów komunalnych. „W rezultacie do końca dekady powstanie dziesięć hubów wodorowych, w których kierowcy w Polsce, Czechach i na Słowacji otrzymają dostęp do sieci ponad 100 stacji tankowania wodoru” – napisała w środę polska firma. że ruch jest kluczową częścią transformacji grupy w multienergetykę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Do końca dekady Grupa Orlen zamierza zainstalować 0,5 GW nowych mocy produkcyjnych wodoru przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii i konwersji odpadów komunalnych. – W 2021 roku Grupa uruchomiła w Trzebini swój pierwszy hub wodorowy, który wytwarza szary wodór na potrzeby transportu i docelowo ma produkować niskoemisyjny wodór z odnawialnych źródeł energii. Kolejny hub powstaje we Włocławku, który ma rozpocząć produkcję zielonego wodoru w drugiej połowie 2023 roku. Dwa lata później uruchomiony zostanie hub w Płocku, który będzie wytwarzał zielony wodór do zastosowań przemysłowych i transportowych.

READ  Pokolenie Z korzysta z nowej, gorącej technologii: telefonów z klapką

Dziesięć samochodów elektrycznych Toyota Mirai na wodorowe ogniwa paliwowe i Toyota Wózki widłowe na ogniwa paliwowe zostały przekazane do Tees Valley Hydrogen Transport Hub w Anglii. Dostawy miały miejsce podczas otwarcia nowej stacji paliw wodorowych Element 2 na międzynarodowym lotnisku Teesside w Darlington. „W ramach programu demonstracyjnego Tees Valley Hydrogen Hub lotnisko ma dwa Mirai, a wraz z innymi organizacjami regionalnymi będzie testować bezemisyjne, napędzane wodorem pojazdy użytkowe i pomocnicze w ramach Departamentu Transportu kierowanego przez region o wartości 2,5 miliona funtów. szeroki proces” – napisała Toyota w czwartek, odnosząc się do pierwszego brytyjskiego węzła transportu wodoru ogłoszonego przez rząd brytyjski we wrześniu 2020 r. Badanie multimodalnego węzła transportu wodoru koncentruje się również na ilości wymaganego zielonego wodoru wraz z powiązaną produkcją, przechowywaniem i obiekty dystrybucyjne.

brytyjska firma energetyczna bp uzyskał zgodę na zostanie partnerem joint venture Rady Miejskiej Aberdeen (ACC) na budowę elektrowni słonecznej połączonej z ekologicznym zakładem produkcji i tankowania wodoru. „Planujemy stworzyć plan, który będzie mógł być powielany na całym świecie przez miasta i regiony dążące do osiągnięcia zera netto” – powiedział radny Ryan Houghton, przewodniczący Rady Miasta Aberdeen ds. wzrostu i zasobów.

Według Patricka Plötza, szefa jednostki biznesowej Energy Economy w Niemiecki Instytut Fraunhofera ds. Badań nad Systemami i Innowacją. Chociaż na świecie istnieją tylko dwa modele samochodów osobowych z ogniwami paliwowymi, istnieje ponad 350 modeli pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, zauważył Ploetz w komentarzu opublikowanym w elektronika przyrody. „Dzięki ekonomii skali w pełni skutecznej w przypadku akumulatorów oraz dalszym ograniczeniom kosztów i poprawie wydajności pojazdów elektrycznych i infrastruktury ładowania, jest bardzo mało prawdopodobne, aby samochody na ogniwa paliwowe były w stanie konkurować”. Jeśli chodzi o ciężarówki o zerowej emisji, Ploetz powiedział, że są one na znacznie wcześniejszej fazie rynkowej i są dostępne głównie w Chinach. Nadal miał wątpliwości co do potencjału ciężarówek na wodór, pomimo kilku ostatnich pozytywnych zmian. „Jeżeli producenci ciężarówek nie rozpoczną wkrótce masowej produkcji ciężarówek na ogniwa paliwowe w celu obniżenia kosztów, takie pojazdy nigdy nie odniosą sukcesu w niskoemisyjnym transporcie drogowym. Decydenci i przemysł muszą szybko zdecydować, czy nisza elektrycznych ciężarówek zasilanych ogniwami paliwowymi jest wystarczająco duża, aby utrzymać dalszy rozwój technologii wodorowej, czy też nadszedł czas, aby ograniczyć straty i skoncentrować wysiłki na innym miejscu.

READ  Widżety iOS 14 oferują użytkownikom iPhone'a kreatywne pomysły na ekran główny

Ta treść jest chroniona prawem autorskim i nie może być ponownie wykorzystana. Jeśli chcesz nawiązać z nami współpracę i chcesz ponownie wykorzystać niektóre z naszych treści, skontaktuj się z: [email protected].

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *