Connect with us

Zabawa

Niezależni gracze VoD w centrum uwagi: Chili | funkcje

Published

on

Ważni menedżerowie: Giorgio Tacchia, prezes, dyrektor generalny i założyciel; Ciro Scala, Chief Content Officer i Acquisition Manager

Model biznesowy: TVoD, EST, AVoD

Koszty abonamentu: 4,99 EUR – 15,99 EUR (6 USD – 19 USD) (PVoD); 0,99 € – 4,99 € (1,20 – 6) (TVoD); 4,99 € – 13,99 € (EST) (6–16,70 $)

Dostępne obszary: Włochy, Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Polska

Roczna sprzedaż i/lub baza abonentów: 1 milion zakupów w zeszłym roku

Najczęściej oglądany tytuł filmu na platformie w 2021 roku: Grenlandia (Wyreżyserowane przez Rica Romana Waugha)

Chili została założona przez grupę byłych dyrektorów Fastweb, w tym prezesa i dyrektora generalnego Giorgio Tacchię, który opuścił dostawcę usług internetowych w 2012 roku, aby założyć startup filmowy.

Do 2014 roku Chili zabezpieczała bezpośrednie inwestycje amerykańskich wytwórni, takich jak Warner Bros, 20th Century Fox i Disney. „Oczywiście było to finansowanie, ale przede wszystkim forma walidacji”, mówi Tacchia. „Wytwórnie kupiły akcje, które przez lata uległy rozwodnieniu i obecnie nie przekraczają 2% [of the value of the company]”.

Dziś Chili, wraz z iTunes, jest czołowym graczem na włoskiej arenie VoD. „Kiedy zaczynaliśmy, Apple kontrolowało 80% rynku” – mówi prezes. „Teraz jesteśmy bliskimi konkurentami”.

Tacchia opisuje Chili jako usługę uzupełniającą, która istnieje obok streamerów na terytoriach, na których działa, z katalogiem zawierającym tytuły wielu studiów. „Jeśli lubisz film Disneya, prawdopodobnie zobaczysz go w Disney +” – mówi. „Ale prawdopodobnie też kochasz Harry Potter, a my też mamy te filmy ”.

Chili posiada tytuły od większości głównych dystrybutorów i nie jest zainteresowane konkurowaniem poprzez produkcję oryginałów. „To nie jest nasza praca. To bardzo drogie, a kiedy już wejdziesz do gry, nie może to być tylko jedna produkcja ”- mówi.

READ  Czy naprawdę był kiedyś sklep Sears na Broadwayu i Fillmore?

Ponieważ na rynku pojawia się coraz więcej dużych graczy, firma chciałaby poszerzyć swoją ofertę o kolejne filmy niezależne, z których część kupuje na festiwalach. pasożyt, jeden z najbardziej udanych tytułów platformy. Priorytetem pozostaje jednak korzystanie z obszernego katalogu chili. „Tysiące tytułów w naszym katalogu mają zero trafień”, zauważa. „To zanurzona część naszej planszy, którą chcemy pokazać publiczności, dostosowując wrażenia”.

Niezależni gracze VoD w centrum uwagi – pełna lista

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *