Connect with us

technologia

Niedawno przejęty współzałożyciel Parkit; Gerald Okonkwo & Schneider Komolafe zrewolucjonizowali branżę pielęgnacji samochodów dzięki technologii

Published

on

Sektor motoryzacyjnej obsługi posprzedażnej to złożona branża, szczególnie w Nigerii, z wieloma lukami instytucjonalnymi.

Te istniejące wcześniej wyzwania, począwszy od braku wyszkolonego, wykwalifikowanego personelu, przez niewielkie lub żadne przepisy rządowe, aż po masową infiltrację zafałszowanych części samochodowych, często udaremniają wysiłki przedsiębiorców działających w tej dziedzinie.

Pomysł

Gerald Okonkwo (CEO), po kilku strasznych spotkaniach z warsztatami, myjniami i technikami wraz z Schneider Komolafe (CTO), duet, który nie zraził się tymi wyzwaniami, postanowił zmierzyć się z nimi bezpośrednio.

Tło założyciela

Gerald jest absolwentem inżynierii komputerowej Uniwersytetu Madonny, gdzie poznał Schneidera, absolwenta elektrotechniki.

Przedsiębiorcza podróż Geralda rozpoczęła się w 2012 r., kiedy był w szkole, kiedy założył Wefix Maintenance Company, firmę zarządzającą obiektami, która dodała iFixng.com, internetową platformę do majsterkowania dla majsterkowiczów i handlowców, a ostatecznie w 2018 r. stał się Parkit. Oparta na technologii firma zajmująca się pielęgnacją pojazdów z siedzibą w Lagos w Nigerii.

Schneider był integralną częścią zespołu odpowiedzialnego za rozwój irecharge; platforma fintech do płatności i była częścią zespołu prowadzącego badania nad mini/przenośnymi serwerami w Narodowej Agencji Badań i Rozwoju Kosmicznego (NASRDA). Pracował również jako doradca techniczny ONZ. Doświadczenie Schneidera jako programisty i konsultanta IT obejmuje ponad 12 lat.

Początek

Po uruchomieniu Parkit; Zdając sobie sprawę z tego, jak wymagająca i rozdrobniona była branża obsługi posprzedażnej pojazdów, Gerald postanowił rozpocząć działalność w branży pielęgnacji samochodów, która obejmuje mycie samochodów i detalowanie samochodów.

„Nasza firma została założona w czerwcu 2018 roku, aby wykorzystywać technologię do usprawnienia podróży klientów myjni samochodowej poprzez automatyzację płatności, szkolenia, pozyskiwanie odpowiednich narzędzi i materiałów do pracy oraz świadczenie profesjonalnych usług opieki, których nie można było zaprojektować w kraju. ,” powiedział.

Technologia

Parkit opracował infrastrukturę technologiczną niezbędną do sprawnego funkcjonowania stacji obsługi pojazdów; od przyjmowania i przetwarzania płatności cyfrowo, zarządzania zużyciem i wymaganiami produktów do pielęgnacji pojazdów, po zarządzanie zasobami ludzkimi, ogólny wgląd w sprzedaż i ogólny rozwój firmy.

READ  Rozwijający się sojusz Polski z Wielką Brytanią jest zły dla Putina

Dzięki tej technologii właściciele myjni i przygotowań samochodów mogą teraz w mgnieniu oka uzyskać wgląd w wyniki swojej branży.

niepokojenie

Zespół nie poprzestał na tym, ale opracował także program szkoleniowy dotyczący najlepszych praktyk w zakresie świadczenia usług mycia i pielęgnacji pojazdów, a także stworzył 5 różnych wariantów pielęgnacji pojazdów; Szampon samochodowy, środek do czyszczenia tapicerki, myjka do opon i silnika, środek do polerowania pojazdów i odświeżacz powietrza.

Gerald: „Kiedy zaczynaliśmy, musieliśmy importować większość naszych materiałów eksploatacyjnych, co nie miało ekonomicznego sensu ze względu na absurdalne kursy walut, ale dziś oferujemy wysokiej jakości szampony samochodowe, tapicerkę, myjnie do opon i silników, pasty do polerowania i odświeżacze powietrza. To tylko jedna z wielu historii sukcesu, jakie niesie ze sobą to przejęcie”.

uderzenie

Stan na sierpień 2021 r.; parkit przetworzył ponad 50 000 transakcji dotyczących detailingu pojazdów, przeszkolił ponad 100 profesjonalnych detailerów i wyprodukował ponad 15 000 litrów materiałów eksploatacyjnych do detailingu pojazdów.

Wielkość rynku

W 2018 r. Nigeryjski Urząd Statystyczny (NBS) odnotował 11,8 mln zarejestrowanych pojazdów w Nigerii, z czego 39% (4,6 mln) było własnością prywatną, 56% (6,7 mln) stanowiły pojazdy użytkowe, 1,1% (135.216.) . ) zostały zarejestrowane jako własność państwowa, a 0,4% (5.834) zostało zarejestrowanych jako dyplomaci.

Liczby te dają rzetelny obraz całkowitego adresowalnego rynku, który zespół Parkit miał nadzieję obsłużyć.

Następna faza

Dla Geralda i Schneidera praca w branży pielęgnacji samochodów była tylko punktem wejścia do branży motoryzacyjnej, a naprawa pojazdów i usługi ogólne były następne w kolejności ze względu na wiele wyzwań w całym obszarze.

Tło akwizycji

W lipcu 2019 r. zespół Cars45 Vehicle After Sales Service skontaktował się z Parkit w celu rozszerzenia współpracy w celu zaoferowania usługi mycia i szczegółowej obsługi pojazdów, które zostały zakupione przed odsprzedażą.

READ  Black Ops Cold War wkrótce ujawni nowe mapy dla wielu graczy

Współpraca ta rozpoczęła się w sierpniu 2019 r., kiedy Parkit Cars45 oferował usługi mycia i regeneracji pojazdów. To ostatecznie zaowocowało wspólnym obiektem w centrach przygotowania pojazdów, z których pierwszy znajduje się w Wole Ariyo w Lekkach, faza 1, stan Lagos.

W czerwcu 2021 r. Jiji nabył Cars45. Przejęcie spowodowało, że dział obsługi posprzedażowej Cars45 przekształcił się w samodzielną firmę o nazwie Fixit45; firma motoryzacyjna zajmująca się ułatwianiem napraw i przeglądów pojazdów oraz innych usług posprzedażowych poprzez współpracę i partnerstwa.

Nabytek

Według współzałożyciela i dyrektora generalnego Fixit45, zespół Fixit45 skontaktował się z Parkit w sprawie przejęcia do września 2021 roku. Justus Obaoye „Znaleźliśmy synergię w ich pracy w tamtym czasie i zwróciliśmy się do nich, aby towarzyszyli nam w tej podróży, aby naprawić i zbudować ekosystem rynku wtórnego, którego kulminacją było przejęcie. Parkit został w pełni zintegrowany z rodziną Fixit45 i nie możemy się doczekać, aby stać się liderem rynku.”

Parkit został ostatecznie przejęty pod koniec września 2021 r., a Gerald i Schneider przejęli stanowiska w Fixit45 jako odpowiednio wiceprezes ds. rozwoju biznesu i kierownik ds. inżynierii oprogramowania.

Wraz z przejęciem spełni się długoterminowe marzenie Geralda i Schneidera, by grać w całej branży obsługi posprzedażowej pojazdów.


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *