Connect with us

Świat

Kanał Sueski: Holowniki kontynuują wysiłki, aby usunąć blokadę kontenerowców w Egipcie, podczas gdy narastają korki

Published

on

Wysiłki mające na celu wypłynięcie Ever Given zostały wznowione w czwartek podczas przypływu. Według danych śledzenia statku pięć holowników pracowało nad wciągnięciem statku na głębszą wodę.

Kontenerowiec – który jest prawie tak długi jak Empire State Building – osiadł we wtorek na mieliźnie po uderzeniu w wiatry o prędkości 40 węzłów i burzy piaskowej, która spowodowała słabą widoczność i słabą nawigację, poinformował w środowym oświadczeniu Zarząd Kanału Sueskiego.

Ogromny statek o długości 400 metrów i szerokości 59 metrów nadal blokuje tranzyt w obu kierunkach przez główny kanał żeglugowy.

Największy na świecie przewoźnik kontenerowy Maersk ogłosił w środę, że dotyczy to siedmiu jego kontenerowców.

Cztery statki utknęły w pobliskim systemie kanałów, podczas gdy reszta czeka na wejście do przejścia, podała duńska firma w oświadczeniu.

„Maersk stale monitoruje bieżącą sytuację w Kanale Sueskim i uważnie śledzi wysiłki związane z unoszeniem się na wodzie statku, którego to dotyczy. Svitzer, nasz dostawca usług holowniczych i bezpieczeństwa, uczestniczy w bieżących operacjach pływających zgodnie z wymaganiami Urzędu Kanału Sueskiego (SCA) – dodano oświadczenie.

Firma świadcząca usługi morskie GAC w nocy wysłała do klientów zawiadomienie, w którym stwierdził, że wysiłki mające na celu uwolnienie statku za pomocą holowników były kontynuowane, ale warunki wiatrowe i sam rozmiar statku „utrudniały prowadzenie działalności”.

Oprogramowanie do śledzenia statków pokazuje pięć holowników otaczających Ever Given i trzy kolejne zbliżające się do niego. Jednak sygnał GPS statku pokazuje tylko niewielkie zmiany jego pozycji w ciągu ostatnich 24 godzin.

Kilkadziesiąt statków, w tym inne duże kontenerowce, tankowce przewożące ropę i gaz oraz masowce przewożące zboże, zabezpieczyło się na obu końcach kanału, powodując jeden z największych zatorów w żegludze od lat.

Około 30% światowej wielkości kontenerów transportowych jest codziennie obsługiwanych przez 193-kilometrowy Kanał Sueski i około 12% całego światowego handlu wszystkimi towarami.

Eksperci twierdzą, że niektóre firmy żeglugowe mogą zostać zmuszone do zmiany trasy statków wokół południowego krańca Afryki, jeśli blokada nie zostanie usunięta w ciągu najbliższych 24 do 48 godzin, co wydłuża podróż o około tydzień.

READ  Wyjaśnienia G20: Wszystko, co musisz wiedzieć o kluczowym szczycie w tym tygodniu | G20

Jednak przewodniczący Urzędu Kanału Sueskiego powiedział mediom, że pomimo blokady część ładunku może zostać przeniesiona na południe, a próby eksmisji Ever Given będą kontynuowane.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *