Connect with us

Świat

F-35 rozbija się podczas lądowania na USS Carl Vinson na Morzu Południowochińskim | Wiadomości na temat Morza Południowochińskiego

Published

on

Siedmiu amerykańskich marynarzy zostało rannych w wyniku „nieszczęśliwego lądowania” z udziałem samolotu bojowego o napędzie atomowym na pokładzie amerykańskiego superlotniska.

Co najmniej siedmiu amerykańskich marynarzy zostało rannych w wyniku „nieszczęśliwego lądowania” z udziałem samolotu bojowego na pokładzie amerykańskiego lotniskowca o napędzie atomowym, który pływał po Morzu Południowochińskim, podała US Navy.

W oświadczeniu wydanym pod koniec poniedziałku dowództwo amerykańskiej Floty Pacyfiku poinformowało, że odrzutowiec F-35C Lightning II „prowadził rutynowe operacje lotnicze”, kiedy katastrofa wydarzyła się na pokładzie USS Carl Vinson.

„Pilot bezpiecznie wyleciał z samolotu i został wydobyty za pomocą amerykańskiego helikoptera wojskowego” – napisano w oświadczeniu z biura marynarki wojennej USA na Hawajach, dodając, że lotnik „jest w stabilnym stanie”.

Spośród siedmiu rannych marynarzy trzech ewakuowano medycznie do ośrodka leczenia w stolicy Filipin, Manili.

W oświadczeniu nie podano, dlaczego trzech członków personelu musiało zostać ewakuowanych, ale dodano, że później „oceniono ich jako stabilnych”.

Na pokładzie USS Carl Vinson leczono czterech innych członków personelu, a trzech z nich zwolniono. Nie podano żadnych dodatkowych szczegółów dotyczących stanu czwartego marynarza.

Marynarka Wojenna USA poinformowała, że ​​przyczyna „niefortunnego lotu jest w trakcie dochodzenia”.

W oświadczeniu nie podano informacji o stanie samolotu F-35C oraz o tym, czy USS Carl Vinson doznał fizycznych uszkodzeń.

Rząd Filipin nie wydał jeszcze oświadczenia w sprawie incydentu.

W październiku inny amerykański statek, okręt podwodny USS Connecticut o napędzie atomowym, brał udział w innym incydencie w regionie Indo-Pacyfiku. Żaden z zaangażowanych marynarzy nie odniósł zagrażających życiu obrażeń, ale zdarzenie to doprowadziło do zwolnienia dowódcy łodzi podwodnej.

Serwis informacyjny Naval Institute poinformował, że ostatni incydent miał miejsce, gdy USS Carl Vinson prowadził ćwiczenia wojskowe na spornym Morzu Południowochińskim wraz z grupą uderzeniową lotniskowca USS Abraham Lincoln.

Według publicznie dostępnych informacji oba lotniskowce to statki typu Nimitz, które są klasyfikowane jako lotniskowce „o napędzie jądrowym”.

W ostatnich tygodniach oba amerykańskie okręty przeprowadziły ćwiczenia wojskowe z japońskim okrętem morskim na Morzu Filipińskim, a USS Carl Vinson przeprowadził również „ekspedycyjne operacje szkoleniowe sił uderzeniowych” z grupą amerykańskich okrętów wojennych Essex.

W zeszłym tygodniu USS Benfold, niszczyciel uzbrojony w kierowane pociski rakietowe, płynął również po Morzu Południowochińskim w pobliżu Wysp Paracelskich, do których pretendują zarówno Chiny, jak i Wietnam.

Stany Zjednoczone prowadzą ćwiczenia morskie i operacje związane z wolnością żeglugi na Morzu Południowochińskim, próbując rzucić wyzwanie rozszerzającej się chińskiej działalności morskiej na wodach, do której Pekin prawie w całości twierdzi.

Na początku tego miesiąca Stany Zjednoczone poinformowały, że działania Chin na Morzu Południowochińskim, w tym ich „historyczne roszczenia” dotyczące ważnego szlaku handlowego, „poważnie podważają rządy prawa” na oceanie i powszechnie uznawane przepisy prawa międzynarodowego.

Chiny powołują się na swoje tak zwane „dziewięciokreskowe” roszczenie o dochodzenie swoich praw na całym morzu.

Międzynarodowy trybunał w Hadze orzekł, że roszczenie „nie ma podstawy prawnej” na podstawie Konwencji ONZ o prawie morza, której sygnatariuszem jest Pekin, po tym, jak Filipiny, które również roszczą sobie prawa do części Morza Południowochińskiego, akcja przeciwko Pekinowi.

Pekin nie uznał orzeczenia i nadal buduje sztuczne wyspy zdolne do lądowania statków wojskowych i samolotów.

Malezja, Wietnam, Brunei i Tajwan również posiadają części Morza Południowochińskiego.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *