Connect with us

technologia

Ekskluzywność to pięta achillesowa wielkich hitów, mówi były menadżer PlayStation

Published

on

Ekskluzywność to pięta achillesowa wielkich hitów, mówi były menadżer PlayStation

Jednak w miarę jak budżety na takie tytuły jak Marvel’s Spider-Man 2 gwałtownie rosną, wiele osób zaczyna wątpić, czy tradycyjny paradygmat wyłączności jest jeszcze opłacalny. To temat, który w obszernym wywiadzie poruszył popularny były dyrektor PlayStation, Shawn Layden Pokonuj gry – i wierzy, że trzymanie się jednego formatu może być piętą achillesową najdroższych wydawnictw w branży.

„Kiedy koszt gry przekracza 200 milionów dolarów, wyłączność jest twoją piętą achillesową” – wyjaśnił. „To ogranicza Twój rynek docelowy. Zwłaszcza jeśli jesteś w świecie gier na żywo lub gier darmowych. Inna platforma to po prostu kolejny sposób na otwarcie lejka i przyciągnięcie większej liczby osób. Jak wiemy, w świecie free-to-play 95 procent tych ludzi nigdy nie wyda ani grosza. Biznes opiera się na konwersji. Musisz zwiększyć swoje szanse, przerywając lejek.

Layden zwrócił uwagę na niedawny sukces Helldivers 2, gry wydanej na PlayStation, która codziennie pojawiała się na obu systemach PS5 I PC – stosunkowo nowe podejście firmy Sony, które okazało się niezwykle skuteczne.

Oczywiście Helldivers 2 jest grą usługową na żywo, więc co to oznacza dla standardowych tytułów dla jednego gracza posiadacza platformy? „Jeśli wydajesz 250 milionów dolarów, chcesz móc sprzedawać [your game] jak największej liczbie osób, choćby tylko o 10 proc. więcej” – podkreślił. „Globalna baza zainstalowanych konsol – jeśli spojrzysz wstecz na PS1 i wszystko inne, co się tam znajduje, gdziekolwiek spojrzysz w czasie, całkowita liczba konsol na rynku nigdy nie przekracza 250 milionów”. To po prostu nie działa. Dolary z czasem wzrosły. Ale kiedy na to patrzę, widzę, że po prostu zabieramy więcej pieniędzy tym samym ludziom”.

Layden uważa, że ​​branża musi wyjść poza obecny rynek. „Nie robimy wystarczająco dużo, aby zachęcić do grania na konsolach osoby, które nie grały na konsolach” – zauważył. „Nie przyciągniemy ich, robiąc więcej tego, co robimy teraz. Jeśli 95 procent świata nie chce grać w Call of Duty, Fortnite i Grand Theft Auto, czy branża po prostu wyprodukuje więcej Call of Duty, Fortnite i Grand Theft Auto? Nikogo już nie zdobędziesz.

Ogólnie rzecz biorąc, PlayStation notuje obecnie rekordową sprzedaż – ale koszty powalają na kolana. Krążą pogłoski, że produkcja takich tytułów jak Marvel’s Spider-Man 2, o którym mówi Layden, kosztuje ponad 200 milionów dolarów, co oznacza, że ​​nie ma tu miejsca na błędy. Czas pokaże, jak dokładnie poradzi sobie z stale rosnącymi budżetami, ponieważ entuzjaści nadal żądają większych i lepszych gier.

[source venturebeat.com]

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *