Connect with us

Zabawa

Dumny wojenny rekord rodziny Fighting McAtamney

Published

on

Bobby McAtamney, który brał udział w bitwie pod Narwikiem w kwietniu 1940 roku
Bobby McAtamney, który brał udział w bitwie pod Narwikiem w kwietniu 1940 roku

Sześciu braci i ich siostra widzieli nabożeństwo, które w Irlandii Północnej musi być bliskie rekordowi.

Podczas II wojny światowej pięciu członków irlandzko-amerykańskiej rodziny Sullivanów służyło w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych i nakręciło o nich film biograficzny w 1944 roku.

Dziewięciu braci Reilly z Limavady służyło także podczas wojny w kanadyjskich siłach zbrojnych. Niektórzy z nich odwiedzili swoją ojczyznę, gdy przybyli do Europy.

Daniel McAtamney, który służył w RAF

Ale McAtamneys może posiadać rekord Irlandii Północnej pod względem liczby rodzin do służby.

Lokalny Roy McAtamney – syn Bobby’ego McAtamneya, który był sierżantem w Royal Navy – zebrał zdjęcia i materiały dotyczące rodziny i jej roli.

Roy wyjaśnił, że jego ojciec służył na HMS Hardy podczas bitwy pod Narwikiem w Norwegii w 1940 roku, a jego statek był dowódcą flotylli.

Narwik miał znaczenie strategiczne, ponieważ istniał wolny od lodu port, który można było wykorzystać do transportu rudy żelaza z Kiruny w Szwecji.

Thomas McAtamney, Royal Navy

Obie strony wojny były zainteresowane zapewnieniem sobie tego surowca żelaznego i odmówieniem go wrogowi, aby przygotować grunt pod jedną z największych bitew od czasu nazistowskiej inwazji na Polskę.

Osiemdziesiąt jeden lat temu tego miesiąca, 10 kwietnia 1940 r., HMS Hardy poprowadził cztery inne statki w niespodziewanym ataku o świcie na port w Narwiku. Jedna z ich torped wysadziła rufę niemieckiego okrętu flagowego.

Wilhelm Heidkamp, ​​który zatonął następnego dnia.

Atak odbył się w oślepiającej zamieci, a słaba widoczność uniemożliwiła drugi atak, ale po tym zaatakowano brytyjskie niszczyciele trzech niemieckich niszczycieli i przybyły dwa kolejne, z których jeden unieruchomił przednie działa Hardy’ego. Dalsze trafienia podpaliły statek i osiadł na mieliźnie

Peggy McAtamney, która służyła w NAAFI

Następnego dnia mężczyzna Carrick był na pokładzie, kiedy Hardy ponownie wypłynął na powierzchnię podczas przypływu i dryfował do fiordu Skjomen, gdzie wywrócił się na płytkich wodach i był widoczny do 1963 roku.

Bobby McAtamney był jednym z marynarzy uratowanych spod ostrzału i bezpiecznie powrócił do Scapa Flow. Później widział służbę na Oceanie Indyjskim, w tym działania na wyspach Nicobar, które były okupowane przez Japończyków.

W tym czasie poznał swojego brata Thomasa, który służył na niszczycielu.

Bracia Francis i William z żoną Franciszka Marią

Artykuł z 1943 roku w Larne Times donosił, że do nieoczekiwanego spotkania – pierwszego od trzech lat – doszło, gdy kapitan lotniskowca, na którym był członkiem załogi Bobby, zasygnalizował zaproszenie członków załogi do kina na statku Show.

Palacz Thomas McAtamney był jednym z tych, którzy przybyli z niszczyciela na potrzeby filmu i był zaskoczony i zachwycony spotkaniem ze swoim bratem, którego nie widział od trzech lat.

W artykule szczegółowo opisano, że wiadomość o spotkaniu została właśnie przekazana w liście do ich rodziców, państwa W. McAtamney z Davys Street w Carrick.

Wyszczególniono również, że inny brat, główny marynarz George McAtamney, również służył w tym czasie na niszczycielu.

Roy mówi, że jego ojciec Bobby oraz bracia William i Francis spotkali się również na Malajach podczas wojny, aby pokonywać kilka mil dżungli.

Ogólnie rzecz biorąc, rodzina miała imponujący rekord w służbie King and Country.

William (Billy) był w Royal Inniskilling Fusiliers, Danny i Francis (Francie) byli w Royal Air Force, a jej siostra Peggy (Garvey) była w Pomocniczej Służbie Terytorialnej i była jednym z 96 000 pracowników, którzy służyli podczas wojny NAAFI.

Wszyscy walczący McAtamneys od tamtego czasu odeszli, ale starsze pokolenie Carrick pamięta ich gwiezdny rekord, z którego miasto może być dumne …

READ  Hugh Jackman jest gejem? Plotkarz postanowił skomentować swoją żonę
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *