Connect with us

Sport

Dlaczego w Polsce rośnie liczba gier? Główne czynniki napędzające

Published

on

Niesławna pandemia siała spustoszenie na całym świecie i spowolniła wiele branż, ale niektóre – jak polski hazard – są imponująco odporne. Nawet jeśli większość polskich studiów przestawia się na model pracy zdalnej i musi odkładać konferencje prasowe i premiery gier, polski gaming kwitnie.

Ale ponieważ „rozkwitać” jest definicją rozmytą, porozmawiajmy o liczbach. W 2017 r. sprzedaż gier mobilnych wyniosła 163 mln USD, gier online 91 mln USD, a gier do pobrania 66 mln USD; W 2020 roku ich odpowiednie nisze mogą osiągnąć sprzedaż odpowiednio 274, 127 i 106 milionów dolarów. W 2025 roku gry mobilne mają generować 475 milionów dolarów, gry online 170 milionów dolarów, a gry do pobrania 175 milionów dolarów.

Statystyki nie są intuicyjne, więc miło byłoby wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje. Zanim jednak zaczniemy, wspomnijmy o autorce artykułu – Aleksandrze Maj, zagorzałej graczce i ekspertce od hazardu Kasyno HEX.

Gry mobilne i nowe wymiary w grach

Świat od dawna jest mobilny. Nie musisz już kupować nieporęcznego komputera — zamiast tego możesz grać w większość gier na swoim telefonie i cieszyć się tak wspaniałym obrazem, jaki można było uzyskać na dość potężnym komputerze stacjonarnym pół dekady temu. Ale nie tylko to – rozwój technologii stworzył mieszane rzeczywistości, a coraz więcej gier z nich korzysta.

Do wypróbowania są setki gier VR, najlepsze polskie to Bound by Plastic Studios, Detached by Anshar Studios, The Disappearance of Ethan Carter od the Astronauts i Superhot VR od zespołu Superhot.

Gry w chmurze

Gry w chmurze, które mają wzrosnąć z 0,63 miliarda dolarów w 2020 roku do około 1,5 miliarda dolarów do końca 2021 roku, mogą być najlepszymi, jakie świat gier może zaoferować graczom o niskim budżecie. Ponieważ gra jest przesyłana strumieniowo z chmury, do jej uruchomienia nie potrzebujesz urządzenia o dużej mocy — wystarczy dowolny komputer lub telefon komórkowy obsługujący obraz wideo.

READ  Johnson zaoferował post YSU | Wiadomości, sport, praca

Gra w chmurze jest nowa, ale jest już obsługiwana przez StreamMyGame, G-Cluster, Nvidia i Giants i może korzystać z Internetu 5G, ponieważ ten ostatni rozprzestrzenia się na całym świecie, aby zwielokrotnić przepustowość.

Elementy hazardu w hazardzie

Nie ma bezpośredniego związku między grami a hazardem, ale coraz więcej gier wideo zawiera elementy hazardu, takie jak mini-sloty, społecznościowe gry kasynowe i skrzynki z łupami. Ponadto trudny lokalny klimat hazardowy w Polsce sprawia, że ​​naprawdę trudno jest znaleźć niezawodne kasyno online – strony internetowe, które nie mają polskiej licencji na hazard online, są umieszczane na czarnej liście, a ich odwiedzający są przekierowywani na stronę rządową wyjaśniającą nielegalny hazard do wyboru. Z tego powodu niektórzy gracze migrują, aby grać, zwłaszcza w gry wykorzystujące elementy hazardu – Wiedźmin 3, Red Dead Redemption, Final Fantasy VIII, Fallout New Vegas itp.

Sporty

Ponieważ wiele tradycyjnych sportów jest utrudnionych lub nawet niedostępnych, eSports ma wszelkie szanse na zdetronizowanie swojego poprzednika. Liczba graczy na całym świecie wzrosła z 1,99 miliarda w 2015 roku do 2,81 miliarda w 2021 roku, a Polska nie jest wyjątkiem. Przy rocznych obrotach ponad 15 milionów dolarów rynek eSports w Polsce od wielu lat stale rośnie i trend ten utrzyma się w dającej się przewidzieć przyszłości.

Czynnik „CD Projekt Red”

Nie trzeba dodawać, że polskie gry to nie tylko CD Projekt Red – branża zatrudnia około 10 000 osób, które pracują w 440 studiach deweloperskich, aby wypuszczać ponad 450 projektów rocznie – ale jego wpływ jest niezaprzeczalny, w dużej mierze dzięki Wiedźminowi, grze akcji fantasy -granie składające się z trzech głównych wersji, dwóch dodatków oraz spin-offu. Pozostałe trzy mamuty to Ten Square Games, 11 Bit Studios i PlayWay.

READ  Piłka nożna Polska powołuje byłego trenera Legii Michniewicza na trenera

Wreszcie zmienia się profil polskiego gracza. Nastoletni pionierzy płci męskiej z lat 90. i 2000. są teraz pełnoprawnymi konsumentami po trzydziestce, czterdziestce i pięćdziesiątce. Paradygmat „rodzice zabawiają swoje dzieci” zmienił się na „rodzice zabawiają się”. Hazard nie tylko wszedł do głównego nurtu i podbił serca milionów, ale także stał się obiecującą branżą, w której można pracować, a nawet żyć. Po tym, jak polski hazard przeszedł przez fazę „early adopters”, jest gotowy na nowe wyzwania i dalszy rozwój.

(Dziennikarze Devdiscourse nie byli zaangażowani w przygotowanie tego artykułu. Fakty i opinie pojawiające się w artykule nie odzwierciedlają, a Devdiscourse nie odpowiada za poglądy Devdiscourse.)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *